Min racingjulklapp

P@trik skrev:
2569494 Låter intressant.

OT men ett gruppköp av stomp pads till våren skulle inte vara fel det heller.:)

jag är på, och tror att det är många som är sugna på ett sånt gruppköp.
 
Kitdelar är dyra..Kawasakis snabbgashantag gick på nästan 10.000..Cralle hade 3 över efter säsongen 04..plus en på varje hoj..Racing ska vara dyrt...haha
 
Larzon skrev:
2570363 Kitdelar är dyra..Kawasakis snabbgashantag gick på nästan 10.000..Cralle hade 3 över efter säsongen 04..plus en på varje hoj..Racing ska vara dyrt...haha

Iof betalar väl han inte själv för prylarna men även de som betalar borde väl undra vad som gör ett snabbgashandtag för 10000 bättre än ett för en tusing.....
 
Hur funkar en quickshifter slipper man koppla? de gör jag ändå inte när jag växlar upp
 
MC Doktorn skrev:
2571042 Hur funkar en quickshifter slipper man koppla? de gör jag ändå inte när jag växlar upp
Du slipper slå av gasen. Den klipper tändningen precis så länge som behövs för att växeln ska glida i snällt så du bara trycker till på pedalen och håller stumt.
 
sandstream skrev:
2571189 Bättre än?
Du kan aldrig göra det lika bra själv, särskilt inte efter 500 växlingar och andra hojar surrandes runt dig. Med quickshifter blir det perfekt varje gång, det är snällare för lådan.
 
En svensk som gör quickshifters till en del i NSBK och tidigare åt dom flesta i Synsam/VEIDEC är den här: www.doubleware.se Vet dock inte vad dom kostar nu för tiden av honnom.

Tror man kan hitta för runt 3-4.000:-.
 
Neutral skrev:
2571770 Du kan aldrig göra det lika bra själv, särskilt inte efter 500 växlingar och andra hojar surrandes runt dig. Med quickshifter blir det perfekt varje gång, det är snällare för lådan.

"sandstream mode on"
snällare än?
"sandstream mode off"

R1Lillen skrev:
2571772 va kostar en quickshifter

dom finns till powercommander också, min är en sådan.
 
Last edited:
Neutral skrev:
2571770 Du kan aldrig göra det lika bra själv, särskilt inte efter 500 växlingar och andra hojar surrandes runt dig. Med quickshifter blir det perfekt varje gång, det är snällare för lådan.
Det jag undrade var egentligen om det finns folk som håller fullt och stampar i växlarna. Då är ju en quickshifter att föredra. Men om man släpper gasen när man växlar utan koppling borde väl det var rätt snällt mot lådan, eller?

Den här killen säljer Cordonas quickshifters, det märke Stiggy kör med på sin hojar i WSS: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=5658
Ca 4.000:- med GP-switch.
 
sandstream skrev:
2572092 Det jag undrade var egentligen om det finns folk som håller fullt och stampar i växlarna. Då är ju en quickshifter att föredra. Men om man släpper gasen när man växlar utan koppling borde väl det var rätt snällt mot lådan, eller?

Den här killen säljer Cordonas quickshifters, det märke Stiggy kör med på sin hojar i WSS: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=5658
Ca 4.000:- med GP-switch.
Visst är det bra mycket bättre att släppa gasen och växla men det blir aldrig lika exakt som en bra inställd quickshifter, dessutom förlorar du lite tid på att behöva jucka med gasen hela tiden. Jag har ingen quickshifter så det förklarar mina varvtider. ;)
 
sandstream skrev:
2572092 Det jag undrade var egentligen om det finns folk som håller fullt och stampar i växlarna. Då är ju en quickshifter att föredra. Men om man släpper gasen när man växlar utan koppling borde väl det var rätt snällt mot lådan, eller?
Prova att hålla fullt - det går inte att få i växeln då. Du måste släppa gasen för att den ska glida i och du kan aldrig släppa precis lagom varje gång. Om du inte är en maskin...
 
Gustav O skrev:
2572104 Visst är det bra mycket bättre att släppa gasen och växla men det blir aldrig lika exakt som en bra inställd quickshifter, dessutom förlorar du lite tid på att behöva jucka med gasen hela tiden. Jag har ingen quickshifter så det förklarar mina varvtider. ;)
Skriv inte så där, nu tror jag ju att det finns tid att tjäna på en quickshifter och blir säkert 3-4000:- fattigare i vinter :gnissla

BTW: Borde inte du skriva snabbväxlare? :blah

Neutral skrev:
2572145 Prova att hålla fullt - det går inte att få i växeln då. Du måste släppa gasen för att den ska glida i och du kan aldrig släppa precis lagom varje gång. Om du inte är en maskin...
Glöm inte att jag kör Suzuki, på en sån är allt möjligt! :D
 
Last edited:
Någon som vet hur man får tag på sådana racekåpor som Yamaha Racing använder sig av. De är typ PERFEKTA och sitter ju likabra som originalkåpor.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top