Min racerapport från Falkenberg....

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Finns att läsa på hemsidan men lägger upp den även här.

Torsdag/Fredag:
Både jag o farsan tog ledigt och gav oss i väg i god tid mot Falkenberg. Fick upp tält och alla prylar i god tid innan läggdags. Fredagen började med däckkrängning eftersom det vankades regnkörning. Var skurar och sol om vartannat hela dagen men båda våra pass åktes på våt bana. Båda passen gick bra och jag fick mer och mer förtroende för däcken och fästet i banan.

Lördag:
Det blev Lördag och vankades kval. Vädret var precis lika ostadigt idag så hojen stod utan hjul in i det sista med både torr- och regndäck förberett. 10 minuter innan vårt första kval började det regna lite smått men var det tillräckligt för att välja regndäck?! Jo, det fick det bli och vi hann bara ut på banan innan regnet vräkte ner.
Kom ut efter Christer Miinin av en slump och tänkte stanna där för att hänga på. Efter 4-5 varv började jag dock bli otålig, skulle han inte börja gasa snart?! Äsch, jag åker väl om då om han inte vill ha mig hängandes här bakom då. Drog av några varv och hade hyfsat flyt, svängde in för att kolla läget och låg då TVÅA!!. Woho, gick tydligen rätt bra då tyckte både jag o farsan och åkte in eftersom det bara var 3-4 minuter kvar av kvalet. Halkade dock ner till 8:a precis en sekund långsammare än Miinin. Klart nöjd.

Inför andra kvalet hade det varit uppehåll några timmar och torrdäcken sattes på precis innan jag rullade ut. Tog det lite lugnt de första varven för att hitta nya bromspunkter och linjer, detta var ju första torrpasset än sålänge denna helgen för mig.
Efter 5 minuter ungefär fick vi rödflagg för en kille åkt av efter målraken. När vi stod i depån började regnet komma lite smått.. INTE bra, jag låg 25:a och var tvungen att sätta bra tider för att kunna ha en chans imorgon. Ut igen då, värmer däcken lugnt o fint de första böjarna men får en ny rödflagg innan första varvet är fullbordat. 3 förare har åkt av i samma sväng direkt, troligen pga att lite vatten hunnit lägga sig på banan. Detta gjorde ju att förtroendet för fästet inte var på topp men jag MÅSTE ju sätta bättre tider.
Ut igen då för att känna lite på grejerna. Uppehåll igen just nu så nu jäklar gäller det, ligger på för fullt och försöker förtränga att det nyss regnat. Får 2 varv men känner att jag fegar onödigt mycket och på tredje börjar regnet slå mot visiret igen. Inget att göra åt, bättrade mig iaf några tiondelar men halkade ändå till 28:e plats 2,1 sekunder efter täten.

Så tätt är det, 28 förare på 2,1 sekunder alltså. Bara att gilla läget, jag fick åtminstonde en plats i finalracet på Söndag.

Söndag:
Idag sken solen, skönt att slippa fundera på vilka däck som ska användas. Åkte warmupen på förmiddagen med torrdäcken jag kvalade med igår. Kändes helt okej och jag åkte betydligt bättre idag jämfört med andra kvalet igår.

Så var det dags för race, kändes INTE bra att rulla ut till 7:e startled men jag hade platsen längst till höger och var inställd på komma iväg bra och runda så många som möjligt innan första böj. Funkade bra och jag passerade runt 20:e plats första varvet. Körde upp mig ett par platser till och slutade på 18:e plats till slut.
Jag är väldigt nöjd med körningen under race:et, man kan inte göra underverk från 7:e led. Nästa gång ska det minsann kvalas bättre och då blir det poäng även bland de snabba förarna!!.

/Robban
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Bra kört :tummenupp och det var kul att se ditt namn på teven under första kvalet! :yoparty
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
oscar skrev:
Bra kört :tummenupp och det var kul att se ditt namn på teven under första kvalet! :yoparty
Fast du fortsätter åka fortare än mig... Måste jag försöka göra nåt åt!! :rolleyes: :lol Synd som faen du inte kunde hålla ledningen i racet..!!
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Du har talang Robban, det är bara att låta den utvecklas i rätt takt.
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Pålle skrev:
Du har talang Robban, det är bara att låta den utvecklas i rätt takt.
Tja, vi får väl se... Fortsätter iaf sålänge det är kul och alla är snälla mot mig!! :rolleyes:

Missade fresten din flygtur totalt, skönt det gick bra med dig.. Synd på den nylackade hojen bara!! :(
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Imponerande med tanke på din korta karriär :Bugar
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:
Imponerande med tanke på din korta karriär :Bugar

Appapp... Killen är ju fuskjuniorvärldsmästareicross, vilket är bättre än vad tex KBA var, och se hur duktig han har blivit. Veidec när då...!?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Appapp... Killen är ju fuskjuniorvärldsmästareicross, vilket är bättre än vad tex KBA var, och se hur duktig han har blivit. Veidec när då...!?
Troligtvis så kör Robban Veidec redan i höst *nu blir han vansinnig på mig igen*
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
alakhai skrev:
Finns att läsa på hemsidan men lägger upp den även här.

Torsdag/Fredag:
Både jag o farsan tog ledigt och gav oss i väg i god tid mot Falkenberg. Fick upp tält och alla prylar i god tid innan läggdags. Fredagen började med
/Robban


Snyggt Robban. Du e en rackare till o va snabb. Hoppsa du kan ge de "big boys" en match snart!

In boca al Lupo /Jorpes
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jorpes skrev:
Snyggt Robban. Du e en rackare till o va snabb. Hoppsa du kan ge de "big boys" en match snart!

In boca al Lupo /Jorpes
När ska du klassa upp dig då :hihi
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Det går, jag lovar :D
Kanske inte i en så stenhård klass som du kör i nu, imponerande och riktigt stort ut av dig att köra med dom "riktiga" grabbarna. Vi ses nog i 600std nästa år.. :tummenupp

alakhai skrev:
Jag är väldigt nöjd med körningen under race:et, man kan inte göra underverk från 7:e led.
/Robban
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
oscar skrev:
Jaså NUU förstår jag varför det blir R600 på b-racet din jädrans fuskare. DET SKA TJUVTRÄNAS INFÖR 2005!!!! :7peta


Heheheh.. Naj min det skulle vara lite kul att testa lite :tungan
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top