Min R1 wannabe streetfighter

DR-Zätare skrev:
2272861 Den där instrumenteringen var inte helt olik den jag har på 954:an. Verkar ju passa perfekt! Hur har du fäst instrumenteringen? Kan man använda de fästen som finns till lyset för att fästa lyset eller får man tillverka egna? Det kanske får bli ett sådant där lyse, det finns väl dessutom i kolfiber? :banana

Jag ska försöka lägga upp lite bilder på fästen och dyligt, jag hade ambitionen att göra en byggtråd, men eftersom jag glömde kameran hemma så sket det sig.

Edit.
Bilder kommer, har inte ens sett hojen själv sedan förra veckan :3freak

Last edited:
Tog en bild igår, resten kommer, fattar inte varför det är så lätt att glömma ta bilder :va .

Bifogat

• närbild_sida.jpg
    närbild_sida.jpg
    93.6 KB · Visningar: 121
  • sida.jpg
    sida.jpg
    90.6 KB · Visningar: 170
PMR skrev:
2285436 Tog en bild igår, resten kommer, fattar inte varför det är så lätt att glömma ta bilder :va .

Ser ju helt okej ut i profil också. Vad din hoj behöver nu är en lite mer enhetlig lack!

DR-Zätare skrev:
2285526 Ser ju helt okej ut i profil också. Vad din hoj behöver nu är en lite mer enhetlig lack!

Ny lack kommer till vintern, om jag inte får något konstigt ryck. Jag ska ta bort nederkåpan, men som vanligt så kommer jag på det när jag har krängt på mig skinstället och det är 30 grader ute..... Tror att det blir klart bättre när jag inte har något blått på hojen. Svart och rött kommer att bli temat framöver.

är magkåpan original från resten av kåppaketet? den döljer en hel del av motorn som det är nu.

Jag tycker det ser bra ut! Med lite lack kommer den där att bli kanon!

Magkåpan är original och ska bort!

Ps.
Kongo, har du inget vettigare att skriva så kan du väl ta och hålla dig borta, tack.
Ds.

ja kongo varför en bry sig om att skriva. :huvet :fatta!

tycker det ser bra ut. visst lite enhetligare lack så.
undrar bara ifall du tänkt på kylarvattenbehållaren, hur ska du göra med den.
har liksom kommit lika långt som du ser det ut=)
men vill inte ha den där.. en hade målat sin svart och jag tyckte det verkade funa en annan hade tagit bort sin helt. hur ska du göra.
funderar på att köpa en sportflaska ala biltema i aluminium röd eller blå. men får spana lite till på det.
lycka till !! :tummenupp

Demp@ skrev:
2297046 ja kongo varför en bry sig om att skriva. :huvet :fatta!

tycker det ser bra ut. visst lite enhetligare lack så.
undrar bara ifall du tänkt på kylarvattenbehållaren, hur ska du göra med den.
har liksom kommit lika långt som du ser det ut=)
men vill inte ha den där.. en hade målat sin svart och jag tyckte det verkade funa en annan hade tagit bort sin helt. hur ska du göra.
funderar på att köpa en sportflaska ala biltema i aluminium röd eller blå. men får spana lite till på det.
lycka till !! :tummenupp

Som en tillfällig lösning borde man ju kunna spraya den befintliga behållaren svart så syns den inte lika tydligt.

PMR skrev:
2285436 Tog en bild igår, resten kommer, fattar inte varför det är så lätt att glömma ta bilder :va .
Och denna färg så har vi *lite* lika fighters.. :D :D

Bifogat

• 2.JPG
    2.JPG
    95.4 KB · Visningar: 77
  • sida.jpg
    sida.jpg
    90.6 KB · Visningar: 68
Jag har tänkt att göra någon form av kylarvingar, som täcker motorfästet i ramen, kylaren samt kylarvätskebehållaren, men det blir ett vinterpyssel.
Till att börja med tänkte jag tejpa behållaren met svart vävtejp, för att se hur det kan se ut med en svart dito. Annars så lägger jag någon behållare under tanken, eller något annat undanskymt ställe.

Bosanac skrev:
2297128 Och denna färg så har vi *lite* lika fighters.. :D :D

Du Har lite enhetligare lack dårå...

PMR skrev:
2297167 Jag har tänkt att göra någon form av kylarvingar, som täcker motorfästet i ramen, kylaren samt kylarvätskebehållaren, men det blir ett vinterpyssel.
Till att börja med tänkte jag tejpa behållaren met svart vävtejp, för att se hur det kan se ut med en svart dito. Annars så lägger jag någon behållare under tanken, eller något annat undanskymt ställe.

Du Har lite enhetligare lack dårå...

Kanske lite då... :)

Men du e på god väg...det e rätt streetfighter-stuk på den!!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025