Min R1 fighter

Henning

offroader
Gick med
6 May 2004
Hoj
FXR
Etter å ha hatt bla. GSXR1300, stylad zx9 og Harley Davidson er tiden blitt moden for å bygge streetfighter. Etter å ha lest Streetfighter fra perm til perm i et år, og støvsuget internett etter bilder og inspirasjon så kom jeg til at følgende kriterier måtte oppfylles av objektet:

USD gaffel
Helst en "braced" eller "banana" baksving
Slank spiss fastback

Med disse kriteriene som mål var valget enkelt:

Yamaha R1

Etter litt leting kom jeg over en uskadet/uklotad 1998 modell med lav km stand.

Følgende deler er på vei til et postkontor nær meg:

LSL superbike kit inkl. vaiere
Bike it twin headligt kit i sort matt
Bike it flat superbike bar i sort matt

Holder på å montere et undertray med diodebaklys fra Hotbodies racing, i tillegg har jeg en flyscreen fra en Speed triples som skal modifiseres og tilpasses.

Av andre ting kan det nevnes LeoVinci slip on og at jeg har gått ned en tann på for-drevet, skal også bygge og montere tailriser. Bilder kommer snart....

Henning skrev:
Etter å ha hatt bla. GSXR1300, stylad zx9 og Harley Davidson er tiden blitt moden for å bygge streetfighter. Etter å ha lest Streetfighter fra perm til perm i et år, og støvsuget internett etter bilder og inspirasjon så kom jeg til at følgende kriterier måtte oppfylles av objektet:

USD gaffel
Helst en "braced" eller "banana" baksving
Slank spiss fastback

Med disse kriteriene som mål var valget enkelt:

Yamaha R1

Etter litt leting kom jeg over en uskadet/uklotad 1998 modell med lav km stand.

Følgende deler er på vei til et postkontor nær meg:

LSL superbike kit inkl. vaiere
Bike it twin headligt kit i sort matt
Bike it flat superbike bar i sort matt

Holder på å montere et undertray med diodebaklys fra Hotbodies racing, i tillegg har jeg en flyscreen fra en Speed triples som skal modifiseres og tilpasses.

Av andre ting kan det nevnes LeoVinci slip on og at jeg har gått ned en tann på for-drevet, skal også bygge og montere tailriser. Bilder kommer snart....

Låter helt klart som ett lovande och snyggt bygge, bilder så fort som möjligt vore nice :tummenupp

Endelig har delene kommet fra Tyskland...blir letter å vært motivert til bygging da...regner med å få montert LSL kronen i morgen. Får begynne med et rompebilde :cool:

Bifogat

• hotbodies.jpg
    hotbodies.jpg
    15 KB · Visningar: 280
Har fått montert, krone styre, bremseslanger, kontroller etc. begynner på lysene i morgen :)

Bifogat

• rettanonsdag.jpg
    rettanonsdag.jpg
    5.5 KB · Visningar: 950
Begynner å nærme seg nå :banana

Bifogat

• rettanfredag1.jpg
    rettanfredag1.jpg
    5.6 KB · Visningar: 830
  • rettanfredag2.jpg
    rettanfredag2.jpg
    6 KB · Visningar: 829
Fronten ser ju ut att komma från en Speed Triple rakt av, dvs orginallack från Triumph. Blir säkert bra det där när det e klart

he he, flyscreen skal trimmes litt mer på kantene og lakkes i samme rødfarge som forskjermen eller lakkes sort. Det er vel ingen som har polkadott r1 men "pukegreen" flyscreeen vel?

Brunte skrev:
Skäms du inte ??
Bara nyfiken.
Fixa, gör om, gör rätt!!!!

Siden jeg ikke er en wannabe posør som du tydeligvis er..... uten hoj, så er jeg fornøyd med stuket på min fighter. :arsele

Speedscreen er montert ca på samme plassering som på Triumph Speed Triple.dvs at den fungerer til det en speedscreen skal gjøre, nemlig å styre unna endel vind. :tummenupp Jeg kjører mellom 10 og 20.000 i året da er det greit å slippe noe av vinden. I tillegg kan jeg bruke det orginale instrumenthuset og orginale instrumenter.

Tycker du att det ser bra ut så ha det så :tummenupp
Men läppen var inte så skitsnygg,men smaken är ju som :arsele

Last edited:
Henning skrev:
Siden jeg ikke er en wannabe posør som du tydeligvis er..... uten hoj, så er jeg fornøyd med stuket på min fighter. :arsele

Speedscreen er montert ca på samme plassering som på Triumph Speed Triple.dvs at den fungerer til det en speedscreen skal gjøre, nemlig å styre unna endel vind. :tummenupp Jeg kjører mellom 10 og 20.000 i året da er det greit å slippe noe av vinden. I tillegg kan jeg bruke det orginale instrumenthuset og orginale instrumenter.

Hoppas det är km du snackar om för om du kör 20.000mil om året. Så ska du nog INTE köra en fighter överhuvudtaget.
En fighter bygger man inte för att den ska va bekväm.
Den ska bara vara brutal. hehe. :yoparty

Så så, flytt ner det lite nu. Kommer göra MYCKET på utseendet.

Eller föresten...

Testa montera längre ner. Bara för att se hur det ser ut.

Om du sen inte är nöjd med det så flytta tillbaka. (du kommer inte flytta tillbaka. hihi)

NO_FEAR skrev:
Eller föresten...

Testa montera längre ner. Bara för att se hur det ser ut.

Om du sen inte är nöjd med det så flytta tillbaka. (du kommer inte flytta tillbaka. hihi)

he he den er montert ca 10 cm lenger ned enn på bildet :) er mange ting som skal taes hensyn til når man bygger selv... tenningslås.... kontrollbokser...lys....instrumenthuset...etc

Det viktige er å finne en kombinasjon av form og funksjon.....

Även om du sänker skärmen 5-10 cm så kommer den fortfarande att styra undan vinden ganska bra.
Prova dig fram vilket som passar bäst. Och vilket som är snyggast.

Jag gjorde en liten snabb photoshopp på hur det skulle se ut ifall du sänkte allt en bit.

Bifogat

• ds150.jpg
    ds150.jpg
    16.9 KB · Visningar: 134
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra