Min R1 -07 starta inte! Kommer ingen ström till bränslepumpen.. Vad är felet?

Nu har jag mätt och det visar sig att det inte kommer någon spänning från ecu till startrelät.. Hojen startar med startgas och då kan det väl inte ha nått med nyckelkoden att göra eller? Verkar ju som att det är nått knas med ecu :va

Det är väl i högsta grad rimligt att det är startspärren. Det är oändligt mycket vanligare att periferiutrustningen ger sig än att ECU rasar. Gör en ordentlig ochs trukturerad felsökning. Rapportera om exakt vad du mäter och provar. Innan dess kan vi bara gissa...

Hittade felet och har bytt ut ecu och startspärr med synkade nyckelkoder.. Nu funkar pumpen igen men nu stötte jag på nästa problem! Signalen till spridarna verkar det nått knas med.. Har plockat sär dom och gjort ren dom mätt upp spnningen till 1,5V när försöker starta den och det kommer inte mkt soppa ur dom direkt.? Vad kan det bero på??

nu skummade jag bara igenom tråden, men har du kollat brytaren för stödet? Hade en sp1:a som vägrade stara o det vart den. enkelt fixat o kostar noll..

Hej!
En dum fråga...
Finns det ingen garanti kvar på hojen?
Det är ju en -07 du har.

Japp den har jag redan kollat och den är ok! :)

nu skummade jag bara igenom tråden, men har du kollat brytaren för stödet? Hade en sp1:a som vägrade stara o det vart den. enkelt fixat o kostar noll..

Hittade felet och har bytt ut ecu och startspärr med synkade nyckelkoder.. Nu funkar pumpen igen men nu stötte jag på nästa problem! Signalen till spridarna verkar det nått knas med.. Har plockat sär dom och gjort ren dom mätt upp spnningen till 1,5V när försöker starta den och det kommer inte mkt soppa ur dom direkt.? Vad kan det bero på??
En vanlig multimeter hinner inte reagera på dom korta pulserna som går till spridarna, så dina 1,5V är bara nån slags hittepåsiffra. Om du inte körde signalen genom ett oscilloskop?

Dessutom kommer det väldigt små mängder på tomgång. Min bil säger sig dra 1,1-1,2l/h på tomgång, varmkörd. Det blir 0,33ml/sekund, troligen går en enliters hojmotor snålare på tomgång än en tvålitersmotor i en bil dessutom.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!