Min R1 -07 starta inte! Kommer ingen ström till bränslepumpen.. Vad är felet?

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Tja!
Hojen startar inte och jag har konstaterat att av någon anledning så får inte bränslepumpen ström.
Pumpen i sig funkar och jag har bytt alla säkringar, och även startrelät. Förslag på vad som kan orsaka detta vore jag tacksam!

//Stefan

knappen där du stänger av hojjen, tippsensorn?

Börjar oxå tro att det är någon av dom!.. När hojen dog i fjol när jag var ute och körde och sen vägrade starta och vi skulle lasta upp den på ett släp så tröck en polare några ggr till och från på dödarknappen å då startade hojen!.. Kunde sen köra hem den men den gick inte riktigt rent vid hårdare gaspådrag och dagen efter så startade den inte inte alls och inte startat ingen förän idag när jag provade att köra in startgas i insuget och gick igång några sekunder..

om reläet fungerar och det inte kommer nån spänning när du försöker starta borde det inte då vara att reläet inte får singnal att dra. kan kanske ha med dödarknappen att göra.

Jag hade exakt samma problem med min Gixxer K4.

Det var dödarknappen.

Faaaan! Nu har jag bytt både dödarknappen och tippsensorn men den startar inte ändå och pumpen får fortfarande inte ström!.. :va

Faaaan! Nu har jag bytt både dödarknappen och tippsensorn men den startar inte ändå och pumpen får fortfarande inte ström!.. :va

Sitter det inte ett relä som styr strömmen till pumpen? Har du testat att det reläet fungerar?

Om inte, testa att koppla förbi reläet och se om den startar då, samt mät om du har ström fram till styrningen av reläet.

exakt så där hade ja på min RF 900 nyss felsökte allt tyckte inte det kom fram nån soppa så bytte jag tändstift så vrooom gick den igång. jag gjorde all felsökning som bara går o allt du har gjort så var det bara stiften

exakt så där hade ja på min RF 900 nyss felsökte allt tyckte inte det kom fram nån soppa så bytte jag tändstift så vrooom gick den igång. jag gjorde all felsökning som bara går o allt du har gjort så var det bara stiften

Fast detta är en sprutcykel så här hör du när bränslepumpen inte startar och bygger upp tryck.

Liknande problem hade jag på ett gammalt LH2.4 sprut till en Volvo förvisso.
Signalen från ECU'n till soppapumpsrelät var trasig, ingen signal mao, fick ta en matning från tändning på för att komma vidare. En nödlösning iom brandrisk, dvs pumpen stannar inte om motorn tjuvstoppar.

Så tipset för att kolla att allt annat är helt är ju att bygla i reläsockeln, provstarta för att kolla att inte startspärren är paj.

Nu har jag mätt och det visar sig att det inte kommer någon spänning från ecu till startrelät.. Hojen startar med startgas och då kan det väl inte ha nått med nyckelkoden att göra eller? Verkar ju som att det är nått knas med ecu :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT