Tändstift!
Har bytt tändstift idag!

Går hur bra som helst... Det skumma är att chefen på den där firman sa att han hade bytt tändstiften vilket inte verkade stämma. Dem var nästan rostiga.. Bör man ringa o påpeka det?
En del hojar e kinkiga, att starta upp imellanåt för att lyssna på det goda ljudet är inte bra om man inte samtidigt låter motorn uppnå en normal arbetstemperatur. Tar lång tid!
Jag har några hojar i garaget med acc-pumpar i forgasarna. Varje gång man vrider på gashandtaget sprutar det in en liten skvätt bensin i insugningsröret. Lite folk imellanåt i garaget, ska vrida lite på gashandtagen. När det sedan ska åka hoj är det alltid en bön till högre makter att tändstiftet ska orka tända den nersurade motorn. Sedan så sägs det ju att dagens bränsle om det får stå ett tag i flotören blir lite svåranntändt.
Jag tycker inte du ska vara förbannad

på mc-handlaren, sådant här händer hela tiden, iallafall gäller det oss lite äldre stutar som har haft lite hojar under årens gång.
Åka hoj är skönt, ibland får en för att få igång en viss maskin/modell följa ett visst mönster för att man ska få till det.
Det är som när du är ute på galej/krogen, fel replik! och det baktänder och du får en lavett!
Men känner att hojarna med modern insprutning inte lider utav dessa förgasarbekymmer.
Det skumma är att jag har några tvåtaktare i garaget, de är nästan alltid lättstartade........... kick... ej startmotor?

LÄTT ATT BLI SUR NÄR HOJEN OCHSÅ ÄR DET! Välkommen i klubben: Toyman