Min rätt som konsument?

Flyger jorden runt med en vaktmästarknippa i bältet. Bla hojnycklarna alltså. Ok.

Både han och jag har hojnycklarna i en liten änterhaksliknande grej som sitter i stora knippan. Skitbra tycker vi iallafall, man blir aldrig av med nyckeln och man kan snabbt haka loss den och sätta i tändningslåset utan att ha resten av nycklarna dinglandes. Lägger sällan av den annat än för att sätta i hojen, just för att inte tappa bort den. En extra nyckel gör väl inte så stor skillnad?:va Du verkar ha mycket att klaga på du.

Fan vad tyst det blev både i tråden och postlådan nu när jag faktiskt filmat:D

Tja. Säger du att det faktiskt går så får vi ju lita på det.

Min egen erfarenhet är att det är långt ifrån alla hojar som det går på. Polarens Shadow 1100 var stört omöjlig att rulla igång. Min TDM går inte på ettan men om man lägger i en högre växel så går det utan några större problem.

När kommer lagen om dumma kunder?

Sälja saker till privatpersoner är som att:huvet. Standard frågan, den funkar inte.

Tja. Säger du att det faktiskt går så får vi ju lita på det.

Min egen erfarenhet är att det är långt ifrån alla hojar som det går på. Polarens Shadow 1100 var stört omöjlig att rulla igång. Min TDM går inte på ettan men om man lägger i en högre växel så går det utan några större problem.

Har som sagt inte filmat BMW:n ännu, men det kommer. Säkert är vissa hojar svårare än andra (för att inte säga omöjliga), men jag hävdar bara att det i alla fall går med vissa. Säkert går inte alla hojar att rullstarta i ettan, men jag bestrider påståendet att det är totalt omöjligt oavsett hoj å det kraftigaste.

Har bytt tändstift idag! :) Går hur bra som helst... Det skumma är att chefen på den där firman sa att han hade bytt tändstiften vilket inte verkade stämma. Dem var nästan rostiga.. Bör man ringa o påpeka det?

Har bytt tändstift idag! :) Går hur bra som helst... Det skumma är att chefen på den där firman sa att han hade bytt tändstiften vilket inte verkade stämma. Dem var nästan rostiga.. Bör man ringa o påpeka det?

Ja, ta med och visa honom. Fråga vad han är för skojare. :tungan

Jag tror du tar diskussionen på fel sätt. Och din farsa har en big ass nyckelknippa.

Kanske det. Och jag vet inte, tycker inte att den är så stor... Ingen vaktmästarknippa iallafall.
Om det torkar upp nu i helgen (regnar hela tiden känns det som) så ska jag försöka få fatt i någon som kan filma rullstarten på BMW:n!:tummenupp

Tändstift!

En del hojar e kinkiga, att starta upp imellanåt för att lyssna på det goda ljudet är inte bra om man inte samtidigt låter motorn uppnå en normal arbetstemperatur. Tar lång tid!

Jag har några hojar i garaget med acc-pumpar i forgasarna. Varje gång man vrider på gashandtaget sprutar det in en liten skvätt bensin i insugningsröret. Lite folk imellanåt i garaget, ska vrida lite på gashandtagen. När det sedan ska åka hoj är det alltid en bön till högre makter att tändstiftet ska orka tända den nersurade motorn. Sedan så sägs det ju att dagens bränsle om det får stå ett tag i flotören blir lite svåranntändt.

Jag tycker inte du ska vara förbannad:krama på mc-handlaren, sådant här händer hela tiden, iallafall gäller det oss lite äldre stutar som har haft lite hojar under årens gång.

Åka hoj är skönt, ibland får en för att få igång en viss maskin/modell följa ett visst mönster för att man ska få till det.

Det är som när du är ute på galej/krogen, fel replik! och det baktänder och du får en lavett!

Men känner att hojarna med modern insprutning inte lider utav dessa förgasarbekymmer.

Det skumma är att jag har några tvåtaktare i garaget, de är nästan alltid lättstartade........... kick... ej startmotor?

:brinnerupLÄTT ATT BLI SUR NÄR HOJEN OCHSÅ ÄR DET! Välkommen i klubben: Toyman

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...