Min olycka

Hörru... inte åka blingbling taxi sådär!

Hoppas det inte blev nåt allvarligt den här gången!

Mvh Håkan

Nyteknik skrev:
Idealspåret är ju innerkanten av högfartsknicken. Den generella regeln är ju att hålla sig till idealspåret utan plötsliga avvikelser och låta snabbare ekipage köra vid sidan.

Vi som håller Licenskurser, gatåkningar etc. på Sviestad har alltid sagt att långsamma förare bör lämmna en lucka precis vid knicken för att snabbare förare ska ha möjlighet att passera på INNERN. Det är stora farskillnader just där när "små" hojar tränar med fartsnabba hojar, att försöka sig på omkörning på utsidan är ingenting som jag någonsin skulle våga mig på.

Mvh,

#11 skrev:
Vi som håller Licenskurser, gatåkningar etc. på Sviestad har alltid sagt att långsamma förare bör lämmna en lucka precis vid knicken för att snabbare förare ska ha möjlighet att passera på INNERN. Det är stora farskillnader just där när "små" hojar tränar med fartsnabba hojar, att försöka sig på omkörning på utsidan är ingenting som jag någonsin skulle våga mig på.

Mvh,

Det låter rimligt. Men på träningarna märker man att få har kommit ihåg vad de lärde sig på kursen. Det kan låta grinigt och trist att påpeka detta, men det är både irriterande och småotäckt att komma ikapp någon som kör väsentligt långsammare och inte i något speciellt spår just där.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park