Min nybyggda Partykrascherbilstereosprängare.....

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja

Min nybyggda Partykrascherbilstereosprängare är nästan klar!

Ingen Beauty men det rockar rätt så bra! :yoparty :yoparty

Här kommer en bild på besten:yoparty

Last edited:
Försök koppla in ett billigt slutsteg också!! =) Borde bli ännu mera tryck då! :tummenupp

Orakel skrev:
2595129 Försök koppla in ett billigt slutsteg också!! =) Borde bli ännu mera tryck då! :tummenupp

Nja... har precis krängt iväg steget som jag hade till dem när dom satt i bilen. Jag vart facktiskt rätt så imponerad över ljudet, cleant och med hyffsat bra tryck:yoparty

Nu är det bara å vänta in nästa sommarbash så man får prova!:tummenupp

Vet inte hur många gr vi har varit iväg och kraschat utan schyst ljud, nu har vi det :yoparty

:fyllisar :rock :cpparty :Rockbanan :dricka

Snålt med kommentarer, 113 visningar och 2 svar

Last edited:
Freddola skrev:
2595873 Jag har med byggt en boombox.
Kan fota den imorn och slänga upp!

Hmm bara den inte är ballare en min :mad:

Ser den redan framför mig med 4 st blänkande monoblock 3st 12" mm mm :D

zappen skrev:
2595748 Kul pryl. :)
Vad använder du för strömförsörjning?

Jag använder

Nätaggregat 3–12 V
Klarar effekt upp till 2000 mA. Har stabiliserad utspänning: 3–4,5–6–7,5–9 eller 12 V. Multikontakt med 6 olika kontakter. Växling av polaritet. IC-regulator. Mycket lågt ripple. Lysdiodsindikering (LED). Primärsidan (in): 230 V/50 Hz, 50 W. Strömbrytare. Rejäl längd på 230 V-kabeln: 1,8 m. Rejäl längd på sekundärsidans kabel: 1,8 m. Skydd mot kortslutning. Automatisk avstängning vid för hög temperatur samt vid överbelastning. Avsedd för inomhusbruk. Mått: 160 x 95 x 75 mm.

Jag har inte spelat fullt en, men det verkar funka rätt så bra.

Last edited:
EDIT: Det funkar :huvet INTE när man vrider på, jag får komplettera med ett agg till :yoparty :yoparty

Den får mig att sakna min bil jag hade I Dublin:gråta..Phett ljud i den Glenn ;):yoparty
Det var ett par misstänkta jordbävningar i förortsområden till Dublin som rasade i takt till Soilwork förra året..dom kunde inte klura ut vad det var :rolleyes:

Dominator-Rocks skrev:
2597225 EDIT: Det funkar :huvet INTE när man vrider på, jag får komplettera med ett agg till :yoparty :yoparty
Du får ut 24W per steg i 12V. Stereon är väl på 45W per kanal?

4 steg verkar rätt lagom. Eller skaffa nätagg från en gammal dator, det funkar nog bättre.

EDIT: Jag skulle inte lita på en produkt som anger uteffekt i Ampere. :va

"Klarar effekt upp till 2000 mA"

stoffer skrev:
2597291 Du får ut 24W per steg i 12V. Stereon är väl på 45W per kanal?

4 steg verkar rätt lagom. Eller skaffa nätagg från en gammal dator, det funkar nog bättre.

EDIT: Jag skulle inte lita på en produkt som anger uteffekt i Ampere. :va

"Klarar effekt upp till 2000 mA"

50W per kanal men det brukar ju vara rätt så mycke "skrytwatt", jag skall bara använda 2 kanaler.

Jag tror facktiskt att jag klarar mig om jag tjackar ett likadant agg till, det gick och vrida på bra innan belysningen på stereon började fladdra och tillsist så bröt agget (överbelastningsskyddet).

Den som lever får se! :yoparty

Dominator-Rocks skrev:
2597558 50W per kanal men det brukar ju vara rätt så mycke "skrytwatt", jag skall bara använda 2 kanaler.

Jag tror facktiskt att jag klarar mig om jag tjackar ett likadant agg till, det gick och vrida på bra innan belysningen på stereon började fladdra och tillsist så bröt agget (överbelastningsskyddet).

Den som lever får se! :yoparty
Skaffa ett större agg, och en sändär fetingkonding som klarar bas-stötarna.
Det funkar säkert bättre än två små agg...

Dominator-Rocks skrev:
2597225 EDIT: Det funkar :huvet INTE

Åhfan...
Ett sådan liten trafo som ger 2(A)x12(V)= 24W är väl inte så mycket att hänga i granen...

Om du nu ändå skall ha den inkopplad på nätspänning, varför ha bilstereo (12V) prylar, jag förstår inte syftet alls...:va

Köp en gammal H/K 670 och ett par Cervin Wega för 4K så ska du få se på rock... eller köp en färdig "berg-sprängare" med NiMH Batterier och bespara massor med problem...

Eller köp ett billigt resrvkraftverk (bensin) 1,5-3Kw och en "riktig" stereo/boombox

Last edited:
Silverryggen skrev:
2600578 Åhfan...
Ett sådan liten trafo som ger 2(A)x12(V)= 24W är väl inte så mycket att hänga i granen...

Om du nu ändå skall ha den inkopplad på nätspänning, varför ha bilstereo (12V) prylar, jag förstår inte syftet alls...:va

Köp en gammal H/K 670 och ett par Cervin Wega för 4K så ska du få se på rock... eller köp en färdig "berg-sprängare" med NiMH Batterier och bespara massor med problem...

Eller köp ett billigt resrvkraftverk (bensin) 1,5-3Kw och en "riktig" stereo/boombox

Den skall kunna rocka med ett bilbatteri också där ingen ström finns!

(Hur länge kan ett fulladdat standard bilbatteri tänkas räcka)

Cerwin vega yeah yeah

Köpa en, Grejen var ju just att jag hade lust och mickla lite, hade 2st speakers och en bilstereo låg!

Förstår du bättre nu? :pannkyss

Dominator-Rocks skrev:
2600652 Den skall kunna rocka med ett bilbatteri också där ingen ström finns!
(Hur länge kan ett fulladdat standard bilbatteri tänkas räcka)

Om din anläggning säg tar 60W vid festvolym (60/12=5A)
Om du då har ett standard 65Ah bilbatteri (fulladdat) räcker det ca (65Ah/5A=13h ) men i verkligheten skulle jag gissa på 8-9h och det räcker ju en hel kväll...

Silverryggen skrev:
2600669 Om din anläggning säg tar 60W vid festvolym (60/12=5A)
Om du då har ett standard 65Ah bilbatteri (fulladdat) räcker det ca (65Ah/5A=13h ) men i verkligheten skulle jag gissa på 8-9h och det räcker ju en hel kväll...

Tackar tackar...

Nyteknik skrev:
2601988 Hade tidigare ett par sådan här (15") och en riktigt fet Onkyo-förstärkare. Det var helt sjukt. Heeeelt sjukt...

:yoparty

En pal till brorsan (en ricktig bilsterebög) hade 2st 15"cerwin bangare i en bagge, det var SJUKT :zpy

Edit: dom här grabbarna var seriösa slet ut all inredning och "skummljudisolerade" ALLT med nått grönt klet SJUKT Det var en vehög med batterier,kondingar Å´steg i dom kärrorna:yoparty

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...