min nya trickhoj.....

• Thread starter Thread starter lepracon
  • Start date Start date

lepracon

Guest
nu ska man bli en hejare på bakhjulet :) köpte denna udda skapelse igår! en blanding av trial och enduro.........gasgas 370 pampera-96! den går härligt och har ett onormt vrid......lite småfix vid den bara.....sen ska jag seriöst jobba på att lära mig åka på bakhjul och framhjul nästa år.....då denna hoj e som byggt för att öva på detta!

finns det nån som har någon liknande? vore bra med lite erfarenheter och tips om den!?

J

ser lätt och smidig ut. :tummenupp ut och prova nu.. ifs väger hojen nog inte så mycket men va liten skiva du hade.. :3freak

Hmmm. Då får du den tråkigaste frågan man kan få när man köpt ny leksak:

Vad mycket betalade du för den?

Den ser riktigt jävla rolig ut...

har också tänk på att köpa ngn hoj som kan kan lära sig med och inte vara så satans rädd om sin kära ägodel :)

.

precis min tanke...vill inte förstöra min kära hoj och denna e till för att användas och göra sina misstag på :)

priset var väldigt billigt(x000kr) då den har lite småfix, fixa bromsen bak(nytt belägg) och byta packningar i gaffeln ! i övrigt så den helt ok!

philsson skrev:
men va liten skiva du hade.. :3freak

japp..du måste ha större skiva för stoppies...
:rolleyes:

min går varm efter 2 st 25m o då e den lite större än din...
bromsen ser oså klen ut men de går säkert :)

ozeo skrev:
japp..du måste ha större skiva för stoppies...
:rolleyes:

min går varm efter 2 st 25m o då e den lite större än din...
bromsen ser oså klen ut men de går säkert :)
vill inte komma och påstå att jag har stor skiva :hihi Just det.. jag har liten skiva! men denna var ju ännu mindre :3freak

philsson skrev:
vill inte komma och påstå att jag har stor skiva :hihi Just det.. jag har liten skiva! men denna var ju ännu mindre :3freak

med liten går det men inte såå liten..jag har orginalskiva än så länge på motarden o den e mindre än din tro jag.. :)

ozeo skrev:
med liten går det men inte såå liten..jag har orginalskiva än så länge på motarden o den e mindre än din tro jag.. :)
ifs rätt hög tyngdpunkt på offroadare så det kanske går bra ändå.

100 spänn på att jag inte skulle kunna åka mer än 50 cm bakhjul med den där (eller någon annan hoj).
Jag måste vara den sämste bakhjulsåkaren i världshistorien :(

sandstream skrev:
100 spänn på att jag inte skulle kunna åka mer än 50 cm bakhjul med den där (eller någon annan hoj).
Jag måste vara den sämste bakhjulsåkaren i världshistorien :(
oroa dig inte.. jag kommer inte ens 5 meter med husan.. Det är nog ta mig värre.

tycon1 skrev:
Skivan är den 100mm ... :confused:
Du får nog uppgradera bromsen lite om du ska platsa vid korvmojjen :tummenupp

Tror du/ni?

Polare hade en Trail, en Beta tror jag det var..
250cc var det iallafall, 4T :4skrika

Den gick mycket bra, jäkligt lätt sak.
Stoppies var barnlek, dom är ju 40kg lättare än en 50cc moppe!

Svanen skrev:
Polare hade en Trail, en Beta tror jag det var..
250cc var det iallafall, 4T :4skrika
Jag hade en Beta Alp 4T 200 -01. Det enda den var bra på var terrängkörning och stadskörning. Till allt annat hade den för dåliga fartresurser och för klen motor.

Jag kan även rekommendera Michellin Trial TT Competition till dylika hojar. Hyfsat grepp på asfalt och mycket bra grepp om man använder dem där det inte är asfalterat. De bör dock inte användas på asfalt om man har någon hoj med mer effekt, de är mjukare än suddgummin och tar slut på nolltid då.

Men i skogen var den kung. Liten, lätt och väääldigt lågt utväxlad. Att köra i skogsmaskinspår var inga större problem, och var det riktigt lerigt så var det bara att ge mera gas och paddla med fötterna. :)

Att försöka släpa runt med en DR650 på samma sätt är inte ens att tänka på. :3freak

När jag tänker på det så saknar jag den lite. Men när jag tänker på att jag blev less på den efter en månad, att den toppade 107kmh (nedförsbacke och medvind) och att den tog 1,5år att få såld så saknar jag den mindre.

Jag räknade ut att det lilla aset hade kostat mig 70kr/mil när jag sålde den. Detta trots att den bara kostade 40lax som ny, försäkringen gick på 2000kr för hel/hel och att den bara drog ca 3.3[l/100km]. Värdeminskningen var grotesk, och 1,5år med garageförsäkring och diverse annonserande gjorde också sitt till för att pressa upp milkostnaden.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back