Min nya Ninja-jacka gav mig både brudar och respekt.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Skulle åka förbi syrran och visa upp min nya MC-jacka, men ingen var hemma så jag tänkte att hon är säkert å hämtar 2-åringa flickan på dagis. Jag åker till dagiset som är ett kombinerat dagis, barnmammor och fritids och ser syrrans bil på parkeringen så jag åker förbi och vänder tillbaka och då står syrran och 2-åringen i grinden. Jag stannar och tar av mig hjälm och huva för 2-åringen är rädd för dessa. Vi tror att hon tror att hjälmens öppning är en stor mun för 2-åringen brukar röra munnen så konstigt när jag har hjälmen på. Ev tror hon att hjälmen slukar huvudet på mig, men det är bara spekulation. Nåväl jag och syrran pratar en stund och hon beundrar givetvis min nya jacka. Även 2-åringen tycker grönt är rätt. Sen så betämmer vi oss för att åka hem till syrran. Jag sätter på mig huva, handskar och hjälm och börjar sakta glida förbi dagiset och syrran kommer med bil strax efter. Man vill ju föregå med gott exempel inför mammor och personal så hastigheten är låg. Dagiset är omgett av nätstaket och innanför närmast mig ser jag tre flickor i 5års-åldern. De står tätt intill nätet och tittar storögt på mig och vinkar och ler. Jag ger samma barn/flick-vink tillbaka och jag ser hur alla tre flickor skiner upp och samtidigt så utbrister flickan i mitten med värsta pojkband/idol-sucken "whaaaw!!!" :) I änden av planen ser jag två pojkar. De är för stora för trehjuling men sitter på flaket på trehjulingen. Den ena sitter still och beundrar mig när jag kommer glidande. Den andra som jag starkt asossierar till Nelson i Simpsons (Han, HA HA!, ni kanske vet?) trampar fram trehjulingen som en galning och likt en musik-CD som hakat sig så ropar han mycket ivrigt, "Dra gasen i botten! Dra gasen i botten! Dra gasen i botten!" Jag svarar med att ruska övertydligt på huvudet. Ungefär som när man ska nicka när man förstått vad körskoleläraren hojtat för instruktion i radion, fast som sagt med en ruskning av huvudud. En ruskning som för övrigt skulle få en unge i trotsåldern att häpna. Ungen (Nelson) drabbas då både av panik och extrem för tidigt målbrott och kraxar fram i dubbel hastighet "Dra gasen i botten! Dra gasen i botten! Dra gasen i botten!". Jag rullar ur området och vidare mot syrrans hem. När jag och syrran kommit fram fick jag höra att hon haft förnstret öppet på sin bil och också hört flickorna sucka efter mig. Hon hade också hört "Nelson" peka på syrrans bil och samtidigt ropa till sin kompis "Hon känner han" "Hon känner han" "Hon känner han". Nu misstänker jag och syrran att hennes 2-åring kommer att vara väldigt poppis bland de "äldre" killarna p.g.a. hennes morbror med Ninjajacka. :D

:)

Last edited:
jag skulle behöva se en bild på denna jacka för att förstå helheten bättre...

jag skulle behöva se en bild på denna jacka för att förstå helheten bättre...

w732h488_000003404CC2A44A.jpg

w668h549_000003404CC2D662.jpg

Samma känsla fick jag när jag körde minisaaben i cortegen iår! :)
stoppies me saab :tummenupp
waaaw faktor 8/10 haha

Härlig berättelse! :-) Jag tycker det är en cool jacka också, om den sitter på rätt kille på rätt hoj vill säga. Fyra toasters, kanonkul!

Sådär är varje dag för mig... :tummenupp

Som extra krydda till historien så är det nog troligen så att jag är äldre än de trånades flickornas föräldrar....

Haha, ungar, fyfan.

Var tvungen att kicka igång min hoj idag för en liten grabb tyckte det var coolt med kick. Det hjälpte inte att förklara att elstart är mycket enklare och att han kan försöka själv om det nu är så jävla lätt/coolt :mad:

Som tur är har jag fått in snitsen :yoparty

Haha, ungar, fyfan.

Var tvungen att kicka igång min hoj idag för en liten grabb tyckte det var coolt med kick. Det hjälpte inte att förklara att elstart är mycket enklare och att han kan försöka själv om det nu är så jävla lätt/coolt :mad:

Som tur är har jag fått in snitsen :yoparty

Grymt :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti