Min nya mätare

Kamikaze kid skrev:
Hur fixar man i så fall bakgrundsljus?

Beror på hur mycket pulfarbror man är. Tycker man om och pyssla meckar man in en lysdiod i cykeldatorn. Snyggt och cleant.

Enkla sättet är ju att belysa den på ovansidan men en vanlig lampa av något slag. (så har jag på min)

Det som jag såg som en stor nackdel på datorn Swedie köpte var att den lyser 10sek sen slockar den. Vill man att den ska lysa får man trycka på någon knapp för den ska hoppa igång. (Rätta mig om jag har fel)

WestW skrev:
Beror på hur mycket pulfarbror man är. Tycker man om och pyssla meckar man in en lysdiod i cykeldatorn. Snyggt och cleant.

Enkla sättet är ju att belysa den på ovansidan men en vanlig lampa av något slag. (så har jag på min)

Det som jag såg som en stor nackdel på datorn Swedie köpte var att den lyser 10sek sen slockar den. Vill man att den ska lysa får man trycka på någon knapp för den ska hoppa igång. (Rätta mig om jag har fel)

Pulfarbror kan man väl kalla sig!

Slocknar den??? :confused:
Rätta honnom om han har fel nu!!

Finns det några små smutta instrument som är lagom till streetfighter, som även innehåller varvmätare? analog eller digital visning kvittar...

Kamikaze kid skrev:
Pulfarbror kan man väl kalla sig!

Slocknar den??? :confused:
Rätta honnom om han har fel nu!!

Ännu värre. 5 sekunder var det visst.
http://www.trailtech.net/computer.htm
Back lit screen for night time riding. Light stays on for 5 seconds to conserve battery.

Säg till om du hittar sån här belysning till Sigma datorerna. Jag skulle vilja ha en sån till min.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=4045

Krångligt att beställa tydligen
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=46321&postcount=8

Eftersom den drivs från en egen strömkälla (läs Batterier) så kan ju självklart inte lampan lyse hela tiden. Detta gör ju såklart att nattkörning blir trixigt. Fast nu på sommarmånaderna gör ju inte det nån skillnad då det är märkt typ 2 timmar.

Swedie skrev:
Eftersom den drivs från en egen strömkälla (läs Batterier) så kan ju självklart inte lampan lyse hela tiden. Detta gör ju såklart att nattkörning blir trixigt. Fast nu på sommarmånaderna gör ju inte det nån skillnad då det är märkt typ 2 timmar.

Spelar ändå ingen roll då du inte kör lagligt iaf..... :D

Last edited:
Hola

Har en likadan och håller med om att den är fin. Bakgrundsbelysningen är inte superbra men bättre än inget. Swedie, om mätaren skall tåla lite tuffare tag så kan du investera i hållare i metall.

Räckte sladden som var med eller fick du förlänga?

Xo skrev:
Hola

Har en likadan och håller med om att den är fin. Bakgrundsbelysningen är inte superbra men bättre än inget. Swedie, om mätaren skall tåla lite tuffare tag så kan du investera i hållare i metall.

Räckte sladden som var med eller fick du förlänga?
Sladden räckte precis hela vägen bak :tummenupp Sitter fast med två stycken halvgrova buntband. Sitter som berg. Iofs vid en krack lär den slitas av. men men

Jag har en hållare i metall just nu som håller den. Den syns bara inte på bilden :)

Swedie skrev:
Sladden räckte precis hela vägen bak :tummenupp Sitter fast med två stycken halvgrova buntband. Sitter som berg. Iofs vid en krack lär den slitas av. men men

Jag har en hållare i metall just nu som håller den. Den syns bara inte på bilden :)

Swedie tänk på att det kan vara bra att den inte sitter som berg!

Min givare till cykeldatorn dog när jag börnade slut på förra däcket. Trådar från däcket lindar in sig i givaren och sliter bort den.

Men du kanske inte kommer börna nått ? :D ;)

Tysken skrev:
Måste mätaren vara belyst vid bes?
Japp, jag fick ombesiktning på min hoj p.g.a. avsaknad av belysning. Fick även en ombesiktning till efter jag monterat en belysning.. Orsak, lampan var ej kopplad till hojens elsystem.. :gnissla
Alltså, hastighetsmätare måste vara belyst, och belyningen skall vara kopplad till elsystemet på hojen. :fakta

SuperKnutte skrev:
hastighetsmätare måste vara belyst, och belyningen skall vara kopplad till elsystemet på hojen. :fakta

- öhh :va vad kopplade du lampan till då? ett frihängande 1.5v batteri
- Eller körde du på solceller :hihi .. & hur visste bes. att den inte var
- kopplad till el-systemet?

CoSmoZ skrev:
- öhh :va vad kopplade du lampan till då? ett frihängande 1.5v batteri
- Eller körde du på solceller :hihi .. & hur visste bes. att den inte var
- kopplad till el-systemet?

:lol
Nää, inget hängande batteri direkt.. hehe..
Köpte en sån här: LÄNK
Den drivs ju med batteri. Det roliga?!? var ju att när jag fick ombesikting för avsaknad av belysning, frågade jag bes.gubben om en sån batteribelysning var ok. Svaret var att det gick hur bra som helst.. :4skrika
Men det var ju dessvärre inte samma gubbe nästa gång.. Nåja, jag drog bara en kabel från framlyset till "batteripolerna" i belysningsgrejjen, och satte ett par motstånd imellan. Det funkade. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman