Min nya hoj =)

Nu då?

Grattis alla med nya hojjar. Trist bara att det inte ens är jul ännu! Jag går ut i garaget och gasar flera gånger i veckan. Vågar inte köra när det är kallt även om det är fint väder. Mina Bridgestone Battlax BT-002 är som att köra på hårdplast när det är kallt. Detta kombinerat med ett vridmoment på 112nm är inte bra på kalla vintervägar. Men när däcken är varma är det istället som att köra på häftmassa.

D999s2.JPG

Nu då?

Grattis alla med nya hojjar. Trist bara att det inte ens är jul ännu! Jag går ut i garaget och gasar flera gånger i veckan. Vågar inte köra när det är kallt även om det är fint väder. Mina Bridgestone Battlax BT-002 är som att köra på hårdplast när det är kallt. Detta kombinerat med ett vridmoment på 112nm är inte bra på kalla vintervägar. Men när däcken är varma är det istället som att köra på häftmassa.

View attachment 217534

pörrig :drool

Tack Martin:krama

Egen mek, inte dåligt!!! Skulle behöva en själv.... kanske nåt man kan önska av :tomten ??? Har ju en del som måste fixas till innan det är vår!

Haha! nja..tänkte skriva att det inte är så väl..men det är det nog fan! :D
Kan inte tacka honom nog så :tummenupp

Mkt pill att göra på den?

/Martin[/QUOTE]

Gav 54 för min..dock inte helt körduglig. Var tvungen att köpa nytt bakdäck samt drivpaket.

/Martin

Hojen är i kanonskick o har ju bara gått 1800 mil. Finns väl lite 'pill' att göra, måste fixa till bakdelen, nummerplåten ser bedrövlig ut o varför måste originalblinkers vara så sp:zpy ? o lite annat smått oxå. Fast det är ju där det blir problem, kan inget om sånt... Så därför står det mek på önskelistan!

Din såg oxå ut att vara i fint skick men visst hade den gått lite längre än min? Jag gav 43' för min o då fick jag med originalpipan (sitter ett Akrapovic på nu) o plus en hel del andra saker som hörde till. Jag tror inte det var nåt överpris i alla fall:tungan

Hojen är i kanonskick o har ju bara gått 1800 mil. Finns väl lite 'pill' att göra, måste fixa till bakdelen, nummerplåten ser bedrövlig ut o varför måste originalblinkers vara så sp:zpy ? o lite annat smått oxå. Fast det är ju där det blir problem, kan inget om sånt... Så därför står det mek på önskelistan!

Din såg oxå ut att vara i fint skick men visst hade den gått lite längre än min? Jag gav 43' för min o då fick jag med originalpipan (sitter ett Akrapovic på nu) o plus en hel del andra saker som hörde till. Jag tror inte det var nåt överpris i alla fall:tungan

Aha okej! nej det var verkligen inget överpris!
Har med orginalpipan med..sitter ett Arrow på nu..låter rätt gött :)
Min har gått 2200 mil snart..
Blir att beställa nytt drivpaket nu efter jul =) ska bli skoj! sen är den klar mer eller mindre..sen saknas bara värmen! :huvet

/Martin

Aha okej! nej det var verkligen inget överpris!
Har med orginalpipan med..sitter ett Arrow på nu..låter rätt gött :)
Min har gått 2200 mil snart..
Blir att beställa nytt drivpaket nu efter jul =) ska bli skoj! sen är den klar mer eller mindre..sen saknas bara värmen! :huvet

/Martin

Vet du hur man gör en quote och vad det är?

Råkade köpa en hoj lite hastigt och lustigt idag, det var inte helt planerat men nu ska det bli skoj till våren!
Behövs en service och ett framdäck sen ska det bli åka av.

(Ursäkta den risiga mobilbilden)

Bifogat

• DSC00406 (Small).JPG
    DSC00406 (Small).JPG
    53.1 KB · Visningar: 36
Råkade köpa en hoj lite hastigt och lustigt idag, det var inte helt planerat men nu ska det bli skoj till våren!
Behövs en service och ett framdäck sen ska det bli åka av.

(Ursäkta den risiga mobilbilden)

Tillbaka i träsket :)

Bra val,en gammel-blade är alltid rätt :fakta

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...