Min nya hoj! KTM :)

• Thread starter Thread starter copse
  • Start date Start date

copse

Guest
Så har jag äntligen fått tummen ur röven och tagit bågekort samt köpt en KTM 640 -05:a!

ktm.jpg

Är min första båge så har inte så mycket att jämföra med, men roligare hobby får man ju leta efter :)

Otroligt pigg och lättkörd hoj, har haft den 3 dagar och klarar redan av att växla från 2:an till 3:an på bakhjulet, även om jag inte lyckats varje gång :) Men det kommer! Stoppies har jag svårare för dock!

Enda man kan klaga på är väl vibrationerna, men det visste jag om innan jag köpte och tycker inte det är något problem egentligen.

Hojjen är helt ny och går som en klocka, förutom att tankmätarlampan inte verkar funka, min vanliga tur =/ Men jag ska snacka med ragnar på lelles får jag väl lämna in den, hoppas det går snabbt!

Så nu väntar förhoppningsvis en grymt rolig sommar, och ska försöka hänga med på diverse träffar!

//Roger

Last edited:
Snygg hoj. Så 05 har fått tankmätarlampa. Det var värst :)

Hehe, ja det tror jag, finns iaf en lampa med en liten bensinpump på :)

Den lampan finns påp 04 också fast har ingen funktion.

Har du reserv på bensinkranen? Isåfall så ska nog inte lampan heller fungera.

Bra köp för övrigt :tummenupp

Japp, jag har reserv på bensinkranen, hehe, jasså så den fyller ingen funktion? Hehe jaha men dåså :)

Empa skrev:
Den lampan finns påp 04 också fast har ingen funktion.

Har du reserv på bensinkranen? Isåfall så ska nog inte lampan heller fungera.

Bra köp för övrigt :tummenupp

Sant, kom inte ens ihåg att det satt en lampa där. Detta beror väl på att det är samma panel till Adventure eller nåt tror jag?

Wesslan skrev:
Sant, kom inte ens ihåg att det satt en lampa där. Detta beror väl på att det är samma panel till Adventure eller nåt tror jag?

Jag läste manualen igår, stod följande:

FI-lampa - This indicator has no function

Tanklampa - This indicator has no function

Oljelampa - This indicator has no function

Så alla finns där men fyller ingen funktion, men är väl som du säger, är samma panel som används till flera hojar.

//Roger

Last edited:
Back