bmwjohan
För farlig för allmänheten
Motorn på min ktm 525sx har börjat kännas lite konstig. När jag släpper gasen på låga varv så burrar/skorrar det om motorn. Det känns som att den vibrerar/burrar lite extra samt låter annorlunda. Låter lite som att den blir lite orkeslös och håller på att dö. Ljudet är även lite annorlunda på högre varv när jag släpper gasen men inte alls lika mycket. När jag drar på fullt så går den lika bra som vanligt och när jag kickar känns kompet exakt som det alltid känts. Låter dock lite dovare och burrigare på lägre varv.
Vad kan det va som är fel/håller på att gå sönder? Oljan byter jag typ varannan körning och jag kollar säker 8 gånger under varje träningspass att nivån är som den ska. Ventilerna har jag ställt nästan var 10 timma så allt sånt är bra. Motorfästena kände jag på och dom sitter tight som dom ska.
Kolven har gått ganska långt och jag har inte bytt kolvringar heller så det är verkligen dags för detta, men kan det va det som är orsaken till att den uppför sig som den gör? Kan det va något lager till vevstaken kanske?
Vad kan det va som är fel/håller på att gå sönder? Oljan byter jag typ varannan körning och jag kollar säker 8 gånger under varje träningspass att nivån är som den ska. Ventilerna har jag ställt nästan var 10 timma så allt sånt är bra. Motorfästena kände jag på och dom sitter tight som dom ska.
Kolven har gått ganska långt och jag har inte bytt kolvringar heller så det är verkligen dags för detta, men kan det va det som är orsaken till att den uppför sig som den gör? Kan det va något lager till vevstaken kanske?
Last edited: