Min morgon.

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Min tjej går upp vid halv fem ca, hon jobbar skift på Volvo. I morse vaknade jag redan vid fyra, vad göra?? Jag gick upp, fixade kaffe och några smörgåsar, väkte sedan min tjej fem minuter före klockan med frukost på sängen. Om hon vart glad och nykär?? kan ni ge er på!!! :banana :banana

Hon såg så pigg och rask ut när hon sedan åkte till jobbet vid halv sex, och det bara för att jag fixade en sådan liten sak.

Det rekomenderas killar.... :D

Själv blev jag väckt av kamphunden kl 05:00 å han va tvungen att gå ut å bajja.

När vi hade kommit hem å jag precis hade sommnat om, ca 30min senare, så kräktes han nå så överdjävligt mycket... :mad:

Då va jag tvungen att gå upp, nyvaken å nästan näck, (det va kallt) och torka mängder med spya.

Det va min morgon det :näsblod

Lartes skrev:
Själv blev jag väckt av kamphunden kl 05:00 å han va tvungen att gå ut å bajja.

När vi hade kommit hem å jag precis hade sommnat om, ca 30min senare, så kräktes han nå så överdjävligt mycket... :mad:

Då va jag tvungen att gå upp, nyvaken å nästan näck, (det va kallt) och torka mängder med spya.

Det va min morgon det :näsblod

Tack för att du delade med dig...

Försov mig och fick kasta mig iväg till ett möte på jobbet, kom tio minuter försent.
Ingen frukost och hade det varit poliskontroll så hade jag varit körkort lös och inburad

Ligger hemma nu smått sjuk, är på bättringsvägar.
La mig tidigt (typ 23) och vaknade redan kl. 0500 på morgonen, låg och funderade lite, somna om, vaknade igen kl. 0630 för att ringa in och säga att jag inte kommer till jobbet, mailade också lite uppgifter osv. Somna om. Vaknade kl. 0700, gick upp och kolla in mitt nya objektiv lite till :)

Så har mina mornar sett ut i tre dagar. Ganska så skönt.

Hörru David! När ska vi krubba på Kristos då?

Tudor_66 skrev:
Min tjej går upp vid halv fem ca, hon jobbar skift på Volvo. I morse vaknade jag redan vid fyra, vad göra?? Jag gick upp, fixade kaffe och några smörgåsar, väkte sedan min tjej fem minuter före klockan med frukost på sängen. Om hon vart glad och nykär?? kan ni ge er på!!! :banana :banana

Hon såg så pigg och rask ut när hon sedan åkte till jobbet vid halv sex, och det bara för att jag fixade en sådan liten sak.

Det rekomenderas killar.... :D

:Bugar Trodde bara killar som du fanns i skräpromaner. Kan det vara så att det finns fler av dig nånstans?? En som kan bo hos mig.. :tummenupp

Vaknade klockan 7 i soffan pga av det är enda stället jag kan sova någorlunda med mitt brytna nyckelben. Frukosten bestod av två värktabletter. Solen vräker ner ute och det är minst 2 veckor kvar innan jag kan köra hoj igen .... *mutter, mummel, morr*... Skulle behövt att någon gav MIG frukost på sängen/soffan idag.

jag vaknade førsent, fick køra som en dåre i regnet, køpte en stooor kaffe-latte på
seven-11. Hade nycklarna til entrén i ryggsäcken och ville inte ställa ned hjälmen på marken...
Så jag høll allt i handen, fibblade upp nycklarna och tippade ut lite kaffe på handskarna som låg i hjälmen, fuck...
Men det gick bra, inget på inredningen i krukan :tungan
När jag kom in bygget var jag mer stressad än innan och gick ganska fort...
Pjoff, så tappar jag kaffet som jag balanserat på hjälmen, haha...
Fick man städa lite också... jag som redan var sen...

Nu dricker jag svinäckligt norskt kaffe och trøstäter muffins. Jag har fortfarande bløta skor. :ätapiller

Vaknade av att torg-försäljarna parkerade sina bilar utanför, vid kvart över 8.
Lyssnade på cd-boken ASyl av Liza Marklund en stund och låg å drog mig. (Jag har lyssnat på den i bilen på väg till jobbet under veckan och eftersom jag är ledig nu fre,lör,sön så kunde jag inte hålla mig från att fortsätta lyssna på den ändå)
vid halv10 var det upp å duscha, äta frukost å sen iväg till BM-mottagningen för att få recept på p-piller.
Det togs prov på blodtrycket, vilket var hel ok och sen fråga barnmorskan hur lång jag var och vad jag vägde. Hon tittade på en tabell hon hade och sa bara att jag hade BMI 28 å räknades som överviktig, för man ska helst ha BMI 25.
Jag sa att jag tränat 2-3 ggr i veckan och har verkligen inget stillasittande jobb och uppfattade inte mig själv som "överviktig"...
"Jaha, då är det väl bara muskler då", sa hon skeptiskt.

Inget imponerande bemötande direkt, tyckte jag..

Sårad och fundersam gick jag hemåt. :(

Good morning starshine....

TinaTjejen skrev:
Vaknade av att torg-försäljarna parkerade sina bilar utanför, vid kvart över 8.
Lyssnade på cd-boken ASyl av Liza Marklund en stund och låg å drog mig. (Jag har lyssnat på den i bilen på väg till jobbet under veckan och eftersom jag är ledig nu fre,lör,sön så kunde jag inte hålla mig från att fortsätta lyssna på den ändå)
vid halv10 var det upp å duscha, äta frukost å sen iväg till BM-mottagningen för att få recept på p-piller.
Det togs prov på blodtrycket, vilket var hel ok och sen fråga barnmorskan hur lång jag var och vad jag vägde. Hon tittade på en tabell hon hade och sa bara att jag hade BMI 28 å räknades som överviktig, för man ska helst ha BMI 25.
Jag sa att jag tränat 2-3 ggr i veckan och har verkligen inget stillasittande jobb och uppfattade inte mig själv som "överviktig"...
"Jaha, då är det väl bara muskler då", sa hon skeptiskt.

Det var ju inte snällt sagt.

Vi här på SH gillar dig i vilket fall.

:krama

Långa farbron skrev:
Det var ju inte snällt sagt.

Vi här på SH gillar dig i vilket fall.

:krama
Ganska oproffsigt bemötande var det i alla fall. :fatta!

Fast jag har hört och sett ganska mycke olika folk, killar och tjejer, ha ett "överviktsBMI", fastän de ser helt vanliga ut om inte vältränade rentutav.
Eftersom de där tabellerna stämmer så kässt, fattar jag inte varför de ska användas alls, framförallt varför de används i läkarbranschen... :va

VA SNÄLL DU ÄR FABBO LÅNG :kiss

Förresten, ska tipsa min sambo om de där med frukost på sängen, jag går upp vid 4.15 och sliter ont hela dagen lång, så det kan han gott unna mig. aight? :hihi

TinaTjejen skrev:

Sanningen kan ibland vara hård och brutal, det kan vara svårt att acceptera sanningen :hihi :hihi

Just jåååking....

själv var jag tvungen att pressa mig upp klockan kvart i elva för att hinna till distriktet och lägga om mitt sår

honkiie skrev:
själv var jag tvungen att pressa mig upp klockan kvart i elva för att hinna till distriktet och lägga om mitt sår
Ska du fortsätta i det tempot får du vara försiktig så att du inte blir utbränd oxå!

Ta en lugn o trivsam tur på gixxern så borde du hinna sammla dina tankar igen!

Skrutten skrev:
:Bugar Trodde bara killar som du fanns i skräpromaner. Kan det vara så att det finns fler av dig nånstans?? En som kan bo hos mig.. :tummenupp

.....isåfall vill jag oxå flytta in!!

Min morgon:
Hade ont i ögat -> till doktorn på vårdcentralen kl 8.30.
Doktorn på vårdcentralen -> remiss till ögonkliniken genast.
Ögonkliniken -> träffar en sköterska, jag talar om att ja har ont i ögat.
2 timmar senare -> får träffa nästa sköterska som konstaterar att jag har ont i ögat.
Ytterligare några timmar senare -> får träffa en läkare som konstaterar att jag inte finns!
Bevisar att jag finns med rätt personnummer -> får en salva.
Åker hem -> klockan 16 är jag åter hemma efter en välinvesterad ledig dag. :mad:

Dessutom måste jag nu i flera veckor gå runt i fula bågar från 80-talet med repor och fel skärpa! (eller köpa nya för annars så trevliga bensinpengar) tills jag får använda linser igen! :gnissla

Cathy skrev:
.....isåfall vill jag oxå flytta in!!

Min morgon:
Hade ont i ögat -> till doktorn på vårdcentralen kl 8.30.
Doktorn på vårdcentralen -> remiss till ögonkliniken genast.
Ögonkliniken -> träffar en sköterska, jag talar om att ja har ont i ögat.
2 timmar senare -> får träffa nästa sköterska som konstaterar att jag har ont i ögat.
Ytterligare några timmar senare -> får träffa en läkare som konstaterar att jag inte finns!
Bevisar att jag finns med rätt personnummer -> får en salva.
Åker hem -> klockan 16 är jag åter hemma efter en välinvesterad ledig dag. :mad:

Dessutom måste jag nu i flera veckor gå runt i fula bågar från 80-talet med repor och fel skärpa! (eller köpa nya för annars så trevliga bensinpengar) tills jag får använda linser igen! :gnissla

BILD!!!

Skoja bara,kom hit i morgon så kan du få frukost när jag ändå lagar åt Mary.

Min morgon såg ut som dom gjort sedan i tisdags, upp vid 03,30. Funderade på vad fan jag håller på med, två Alvedon till frukost, göra mackor, rasta hunden, åka till jobbet, tog en alvedon till vid 07, för säkerhets skull

Jag vaknade klockan 05.00 och var glad att jag fick vakna upp ännu en morgon och veta att jag hade en hel dag framför mig att förgylla med bra saker. Varje morgon man vaknar och inser att man fick en dag till att leva är en bra dag. Det finns så många som aldrig mer vaknar upp.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna