Min morfar på dödsbädden:(

watson skrev:
2642616 Min pappa dog i somras, och det enda jag är glad över var att jag hann till sjukhuset i tid. Visst, det var skitjobbigt att se honom, men samtidigt så vet jag att det betydde enormt mycket för honom att jag var där. Han behövde inte dö ensam och det är det minsta jag kunde göra för honom...
Jag hade haft så många frågor som ingen hade kunnat svara på om jag inte hade varit där. Nu vet jag...

/Carin
:krama

Vet hur det känns det där...
Min morfar gick bort i cancer för snart 4 år sedan. Han blev 65 år gammal.
Troligen den jobbigaste tiden i hela mitt liv då man inte visste vad som skulle hända när han var inlagd på sjukhuset.

Du har mitt stöd Helmut.

Mvh Jaxo

MrHelmut:
Förstår din oro. Hoppas han är på bättringsvägen.

watson skrev:
2642616 Min pappa dog i somras, och det enda jag är glad över var att jag hann till sjukhuset i tid. Visst, det var skitjobbigt att se honom, men samtidigt så vet jag att det betydde enormt mycket för honom att jag var där. Han behövde inte dö ensam och det är det minsta jag kunde göra för honom...
Jag hade haft så många frågor som ingen hade kunnat svara på om jag inte hade varit där. Nu vet jag...

/Carin

Min pappa har ena benet i graven. Han är dock sur på mig och vägrar svara i telefon och öppnar inte när jag och/eller barnbarnen kommer. Han har varit såhär i ett par månader. När han går bort, kommer jag att få reda på det via omvägar. Han har tidigare meddelat sjukhuspersonal att anhöriga ej ska underrättas. Han har 4 barnbarn och dotter (jag) boende 50m ifrån sitt hus, men han kommer troligen att dö ensam. :(

exiteme skrev:
2645608 Min pappa har ena benet i graven. Han är dock sur på mig och vägrar svara i telefon och öppnar inte när jag och/eller barnbarnen kommer. Han har varit såhär i ett par månader. När han går bort, kommer jag att få reda på det via omvägar. Han har tidigare meddelat sjukhuspersonal att anhöriga ej ska underrättas. Han har 4 barnbarn och dotter (jag) boende 50m ifrån sitt hus, men han kommer troligen att dö ensam. :(

Ungefär vad ligger bakom en sådan där konflikt?

Vet hur jobbigt det är när nåt sånt där händer. I februari -98 dog min farmor. I september samma år dog min morfar. Och en vecka senare förlorade jag min älskade mormor. Det var fruktansvärt jobbigt att förlora morfar och mormor. Jag träffade dom varje dag och dom betydde oerhört mycket för mig. Jag orkade inte med att gå på deras begravning. Det blev för mycket att förlora dom båda samtidigt. Jag satt hemma och grät som en tok när jag höde kyrkklockorna slå...

Hoppas att din morfar är på bättringsvägen.

// Lena

Markus skrev:
2645640 Ungefär vad ligger bakom en sådan där konflikt?

Min pappa är gammal, grinig och börjar bli lite senil. Sedan han gick med i Skånepartiet blev han totalt förändrad. ALLT handlade om partiet. Bråket handlar om att jag satt och programmerade pappas nya mobiltelefon. (Innan var jag hemma hos honom 3-4 gånger/vecka). Tänkte lägga in mitt nummer, så att han såg på displayen om jag ringde. Nope, det var bara "Viktiga" partimedlemmar som fick ringa på hans nya mobil. Inte jag. Blev såklart arg och besviken.

Till saken hör att jag varit hemma hos honom efter det bråket, men helt plötsligt var det kalla handen. Då har han hakat upp sig och minns bara det bråket.

Tyvärr går det ut över barnbarnen, men det struntar han i. Man blir bara så ledsen när Keyla 2 år, vill gå till morfar och äta glass som vanligt och man vet att han inte öppnar...

Min pappa har 3 barn till. Han sade upp kontakten med dem för 30 år sedan. Det är bara jag som stått vid hans sida i alla år.

exiteme skrev:
2645870 Min pappa är gammal, grinig och börjar bli lite senil. Sedan han gick med i Skånepartiet blev han totalt förändrad. ALLT handlade om partiet. Bråket handlar om att jag satt och programmerade pappas nya mobiltelefon. (Innan var jag hemma hos honom 3-4 gånger/vecka). Tänkte lägga in mitt nummer, så att han såg på displayen om jag ringde. Nope, det var bara "Viktiga" partimedlemmar som fick ringa på hans nya mobil. Inte jag. Blev såklart arg och besviken.

Till saken hör att jag varit hemma hos honom efter det bråket, men helt plötsligt var det kalla handen. Då har han hakat upp sig och minns bara det bråket.

Tyvärr går det ut över barnbarnen, men det struntar han i. Man blir bara så ledsen när Keyla 2 år, vill gå till morfar och äta glass som vanligt och man vet att han inte öppnar...

Min pappa har 3 barn till. Han sade upp kontakten med dem för 30 år sedan. Det är bara jag som stått vid hans sida i alla år.

Du tror inte att du kommer ångra dej då? Min pappa var allt annat än en ängel, men det kändes bra FÖR MEJ att vara med när han dog...

/Carin

watson skrev:
2646147 Du tror inte att du kommer ångra dej då? Min pappa var allt annat än en ängel, men det kändes bra FÖR MEJ att vara med när han dog...

/Carin

Klart att det gör jävligt ont i mitt hjärta, men vad kan jag göra? Har ringt, gått dit flera gånger och skickat brev...

Jag vill att mina barn ska träffa sin morfar. Jag har gått dit med Keyla och knackat på. Han har sett oss i fönstret och vänt ryggen åt!!

Mr Helmut

Sitter sen ett par timmar i samma sits som du. Mormor fick just en stroke. Sitter typ 1200 mil hemifrån. Var göra? Jag är säker på att hon inte VILL att jag ska åka hem för hennes skull. Jag gör lika stor nytta har i ett tempel och försöka skicka henne styrka som att stå och trängas vid en sjukhussäng. Hon fyllde år i lördags. Fan vad glad jag är att jag fyllde på mobilen och ringde henne och sa att jag älskar henne. Hur vet man om personen riskerar att dö eller "bara" få men av stroken?

Porsche Harry skrev:
2648494 Mr Helmut

Sitter sen ett par timmar i samma sits som du. Mormor fick just en stroke. Sitter typ 1200 mil hemifrån. Var göra? Jag är säker på att hon inte VILL att jag ska åka hem för hennes skull. Jag gör lika stor nytta har i ett tempel och försöka skicka henne styrka som att stå och trängas vid en sjukhussäng. Hon fyllde år i lördags. Fan vad glad jag är att jag fyllde på mobilen och ringde henne och sa att jag älskar henne. Hur vet man om personen riskerar att dö eller "bara" få men av stroken?

Ofta kan det tydligen få skador som att halva kroppen slutar fungera eller någon läpp hänger osv. Min mor är sjuksköterska och testade det på honom direkt när hon såg att han läpp hängde och att han var seg.

Konstatera saker är nog bäst att överlåta till dom kunniga.

Samma här, har mer än 400 mil till honom. Finns ju inte så mycket jag kan göra men man vill ju ändå vara där. Kanske blir först i efterhand som man ändrar sig?

Mycket är pågång att hända i familjen nu:näsblod

Min morfar är snurrig, svårt att tala, svårt att somna, svårt att röra sig. Vilket inte är roligt!

exiteme skrev:
2646161 Klart att det gör jävligt ont i mitt hjärta, men vad kan jag göra? Har ringt, gått dit flera gånger och skickat brev...

Jag vill att mina barn ska träffa sin morfar. Jag har gått dit med Keyla och knackat på. Han har sett oss i fönstret och vänt ryggen åt!!

Låter inte roligt, men låt dottern följa med när du har pratat med honom så inte hon hamnar i kläm. Försök komma i kontakt med honom!

Last edited:
Mr Helmut skrev:
2675021 17:00 idag dog han

Somnade bara in.

:( .. min moffa dog oxå denna dag för massa år sen... om ja inte minns helt fel.. nån dag nu runt jul va de iaf..
Bara försöka ha en trevlig jul ändå o tänka på att de e vad han hade velat.

Nursey skrev:
2675085 :pannkyss tänker på dig och din familj :pannkyss

Det värsta är för min mormor och mamma. Just nu känns det inte så mycket men det tråkiga blir väll begravningen. Mormor kommer nog hamna på ålderdomshem skulle jag tro.

Ska få reda på datum för begravning så får jag boka hemresa.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...