Min moped har ny kostym!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nu har skönheten bytt skepnad igen, inte längre behöver ni se röd sadel på en vit hoj och inte längre behöver ni störa er på att det är en nolla före nummret :tummenupp

Dekaleringen (heter det så?) har visat gott resultat dessutom. 3 sekunder snabbare än de banrekord jag sett tidigare satte jag på sjätte varvet (sen gav den där jävla laptimern upp, hoppas det bara var taskiga batterier). Jag rekomenderar att hitta några sponsorer så du får tag på fräna dekaler! ;)

En sak störde jag mig på idag, vurpade med framhjulssläpp trots att jag fegar som fan med nerlägg. Gasen var på och drivet var schysst, min kroppspossition var enligt boken och däcken var relativt varma. Mycket ovanligt av mig att nerlägga-vurpa men måste väl ha vart utanför gummit ändå... :( Jag kan inte få ner fotpinnarna i marken verkar det som om... Kan fjädringen vara helt åt sinnes? (jag har skruvat typ noll i den) Eller kanske är det för mycket luft i däcken? Aja, får kolla trycket sen... (det är kul att skriva trådar när man diskuterar med sig själv)

Bifogat

• mortecmoppe.jpg
    mortecmoppe.jpg
    125.6 KB · Visningar: 351
Ser bra ut :tummenupp vilken bana är det? Inte midlanda va?

An3Azz skrev:
Ser bra ut :tummenupp vilken bana är det? Inte midlanda va?
Tack :) Det är Fastec i Skellefteå, fick tillåtelse att fara dit å träna idag inför tyskland på lördag! (men verkar inte som om vi kommer få köra där framöver ändå :( )

OlleR skrev:
Tack :) Det är Fastec i Skellefteå, fick tillåtelse att fara dit å träna idag inför tyskland på lördag! (men verkar inte som om vi kommer få köra där framöver ändå :( )

Fastec, är det gokartbanan eller nån rallycrossbana. Jag kommer inte ihåg har fan inte varit i Ske-å sen 98.

An3Azz skrev:
Fastec, är det gokartbanan eller nån rallycrossbana. Jag kommer inte ihåg har fan inte varit i Ske-å sen 98.
Det är gokartbanan! Rallycrossbanan är det tydligen tvärstopp på... Dom e rädd för att nån ska sladda där...

OlleR skrev:
Det är gokartbanan! Rallycrossbanan är det tydligen tvärstopp på... Dom e rädd för att nån ska sladda där...

Ööh som om inte bilarna gör det eller? :va

OlleR skrev:

Låter ju tvärkonstigt, i Umeå får vi ju köra på rallycrossbanan och med tanke på hur de brukar se ut har jag svårt att förstå varför man inte ska få köra på en sådan. Gokartbanorna kan jag ju förstå om de är lite rädda om men inte en rallycrossbana.

//Eric

Eller hur finns väl mer att fördärva på gocartbanan än på rallycrossbanan... wtf!

Cool hoj mannen, ser rejsig ut... Men behöver lite coola sponsorer bara.... :)

Vit motard är alltid najs!

Har du orginaldimention på bakbromsen? Ser rätt stor ut... (lr så är det för man är van att se den i 18/19" fälg)

Zana skrev:
Cool hoj mannen, ser rejsig ut... Men behöver lite coola sponsorer bara.... :)
Haha ;D Ingen dekal sitter där utan spons :)

FreddaAbborre skrev:
Vit motard är alltid najs!

Har du orginaldimention på bakbromsen? Ser rätt stor ut... (lr så är det för man är van att se den i 18/19" fälg)
Det är orginal! Det där oket suger hårt för motardåkning :(

OlleR skrev:
Haha ;D Ingen dekal sitter där utan spons :)

Det är orginal! Det där oket suger hårt för motardåkning :(
Plastflaskan du är sponsrad på från Pripps (under hojen) bör du nog flytta om du skall åka i Kalix.

Hulkster skrev:
Plastflaskan du är sponsrad på från Pripps (under hojen) bör du nog flytta om du skall åka i Kalix.
Det var en tvärlösning för en träningsgrej jag sku göra, men så sant, you got me there! :tummenupp

Back