Min mc tjuter/skriker

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Hej.

Min GSX400E tjuter när jag drar på. Det låter inte som att det är från kedja/rem el dyl. Låter som att det sitter en summer bakom strålkastaren och att den varnar för nåt. Är jag ute och cyklar?:va

Kan köra upp till runt 60-70 i lugnt tempo innan det börjar tjuta, men drar jag på lite på lägre fart så tjuter den direkt. Tjutet ökar med farten, låter som ett barn som skriker typ. Ingen bebis funnen dock:)

Någon som stött på detta tidigare? Den mår inte bra men jag vet inte varför:(

Tack på förhand

Du pratar inte om din Sv650? För den tyckte jag tjöt när vi körde för några veckor sen. Ja trodde de hade me kedjan att göra. Men du pratar om en annan hoj nu?

Du pratar inte om din Sv650? För den tyckte jag tjöt när vi körde för några veckor sen. Ja trodde de hade me kedjan att göra. Men du pratar om en annan hoj nu?

Huh???:va
Tjuter den också? Det hoppas jag inte....:gnissla

Nu menar jag en annan hoj ja, inte sv650'n....

koppla bort tuta/summer och kör utan!
är ljudet då borta vet du var felet är!:tummenupp

Detta låter intressant :)

En tuta brukar ha + matning konstant och - via knappen.
Tex om du har en kortslutning någonstans som gör att tutan, som vid det här laget tröttnat och låter som en döende klockradio, hoppar igång!
Dra ur sladdarna till tutan som nämndes ovan och kör...
Återkom med resultatet!

Det är inte nån gammal snuthoj som inte kan sluta arbeta då???

ett tokslut drivpaket kan ge ifrån sig gnisslande ljud vid pådrag, men det brukar ju sällan komma framifrån

Tack för många tips. Nån skrev hastighetsmätarwire. Känns åt rätt håll för mätaren får sig ett litet spel när detta händer. Ska testa koppla bort mätare, tuta osv, återkommer med resultat.

Tack

hastighetsmätarvire ?

Det eller varvräknarviren (vilket hände mig), om nu ljudet försvinner om du frikopplar eller växlar upp.

Tyvärr kan det även vara själva instrumenten som krånglar, då är det lite meckigare. Försökte olja upp ingången på min varvräknare men det fick den först att bete sig konstigt i 50 mil innan den helt plötsligt blev normal igen.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back