Min MC - ett nöjesfält för vandaler?

Bråkis

Ropa inte hej innan framhjulet är uppe.
Gick med
5 May 2006
Hoj
Kawasaki GPZ 1000 RX
Ja, här kommer en till av dessa trådar som vi ser alltför ofta.

Vandaler har varit framme.

Utanför Skansen stod hojen parkerad på stödet, säkert och stabilt. När jag kom tillbaka hade någon antingen gått förbi och tryckt eller någon bil på parkeringen kört på hojen. Den hade vält åt höger och stod nu lutad mot ett träd när jag kom..
Resultat: 15x15 cm buckla på tanken, spräckt lack..

Detta var FÖRSTA gången i år som jag parkerade hojen på en allmän plats. Alltid annars hemma hos någon, i garaget eller på jobbet..

Jävla fan.

Riktigt surt :(
Gör så här åtminstone, ring till trafikförsäkringsföreningen och kolla om de kan fixa ersättning vid en smitningsolycka i ditt fall. Jag vet itne hur det brukar se ut men vet att de kan göra just detta.

Nån som har tips på nån i Stockholm som kan slå ut en buckla i tanken och lacka?

Pris ungefär? Har självrisk 3000 kr (eller 2000kr om trafikförsäkringsföreningen godkänner)..

Jävligt tråkigt :huvet ,Förra året körde en SL buss på min hoj när den var parkerad i en mc-ruta på kungsholmen.Den var vind o sne lite överallt när jag skulle hämta den. :4skrika Och hade chaffören satt någon lapp på den? NIX.
Men tur som en tok, kom det fram en dam som hade sett allt .
Jag skrev ett mail till SL och berättade vad som hänt.
Efter en dag får jag en ursäkt och ett reg. nummer att uppge för försäkringsbolaget. Kostade mig inte en sekin men blev hojlös under en månad :(

Äntligen tillbaka!
En månad tog det, fy katten.

Nu ska jag aldrig parkera på sidostödet mer. Idag bär det av på MC-semester!

Det blev MC-bolaget som fick laga bucklan och ACE customs som lackade tanken. Är inte helnöjd med tiden det tog, men resultatet ser ut att bli bra.

Bråkis skrev:
2221301 ...

Vandaler har varit framme.
...

Dom kanske trodde det va en jymdjaket och ville försvara jorden :)

Hehe nä, tråkigt att det blev strul. Nästa gång kan du skjuta på lagningen till hösten så slipper du va utan hoj under sommaren!

/ Hannes

Kanske klen tröst men min förra hoj blev påbackad på MIN pakering utanför bostaden av en granne!
Så du står inte säkert någonstans... :näsblod

Fast här så läckte tanken, inte vid bucklan men vid infästningen framtill på tanken hade den fått ta upp en stöt, och där droppade det friskt.
Så att köra till hösten var inget alt.

Jag kommer få pröjsa självrisk själv, 3000 kr. Kanske blir det lite billigare eftersom jag gjort ganska mycket jobb själv.

Det blev inte originallack - de lagade min gamla tank istället och lackade om den. Blev helt OK färgmässigt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back