min lite moddade hornet..

gros coeurs

Medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
Ducati 996 2001, 110cc fiddy
här är en bild på min lite modifierade hornet 600. jag har bytt lyse, styre och avgassystem...osså har jag rensat upp lite i bakpartiet...jag tycker själv att lyset sitter lite väl högt upp men som det är nu så kan jag behålla originalinstrumenteringen. det är skönt.

är dock sugen på en v-twin till nästa säsong..

Bifogat

• IMGA0287.JPG
    IMGA0287.JPG
    97.3 KB · Visningar: 354
bara denhär...jag har den inte parkerad där jag bor

Bifogat

• IMGA0149.JPG
    IMGA0149.JPG
    112.1 KB · Visningar: 263
Cool hoj! :tummenupp

En hoj med twin motor i samma stuk vore önskedrömmen på gata. Monster, SV, Tuano....mer förslag?

jo...det är grymmt som fan med massa grunt.
monstern är härlig. sv:n är lite väl högvarvig för att vara en twin. jag skulle gärna ha en vtr sp1:a ombyggd till fighter...med höga pipor..mumma.

gros coeurs skrev:
jo...det är grymmt som fan med massa grunt.
monstern är härlig. sv:n är lite väl högvarvig för att vara en twin. jag skulle gärna ha en vtr sp1:a ombyggd till fighter...med höga pipor..mumma.

Mmm...en SP med höga pipor låter ju inte helt fel. Själv är jag lite inne på en Monster...när det nu blir. Twin låter ju så gött, perfekt att åka och lyssna på gata!

monstern är grym! min bror hade en 750 för ett tag sen. härligt ljut och väghållning. men jag skulle nog slå till på en 900ssie. insprutingen gör så att det känns som du har 10hästar mer än vad den har egentligen. kör du r7:an på bana eller? har du nån bild på den? jävligt ball hoj. ovanlig som få. grymmt mycket häftigare än r1:an. r1:an är ju en dussinhoj.

najs hoj, en kompis har en blå 900 hornet, den e kanon go.

Jag tycker personligen att den där framlyktan(acerbis va) är hepatit ful... =P

Är den den där framlyktan e-märkt föresten?

Jag e själv ute o letar framlykta te min gixxer som ska moddas om te fajter till våren.

/ Hannes

gros coeurs skrev:
monstern är grym! min bror hade en 750 för ett tag sen. härligt ljut och väghållning. men jag skulle nog slå till på en 900ssie. insprutingen gör så att det känns som du har 10hästar mer än vad den har egentligen. kör du r7:an på bana eller? har du nån bild på den? jävligt ball hoj. ovanlig som få. grymmt mycket häftigare än r1:an. r1:an är ju en dussinhoj.

Om jag köper en Monster någongång så blir det nog en 900:a. Gillar den skarpt! Lite kolfiber och lite avgassystem på en sån så blir det :tummenupp . 900ssie, är det också en Monster? Visst bränsleinsprutning skulle jag nog också föredra. Är 750:n mycket klenare tro? Hur upplevs den motormässigt?

Jo visst kör jag med R7:an på bana...skam vore väl annat!
Bilder finns här:
http://www.karls-racingteknik.se/krkmain.htm
Kolla under bilder, vidare till Yamaha.....R7...KRK R7. Där har du min.

Den är kanonskön på bana (väghållningen är enorm!) men tyvärr lite tråkig på gata. Visst är den "häftigare" än en R1:a på många sätt! Håller med!

Tyvärr är R7:an standard rätt klen motormässigt. Endast 106 hk...men den går ju att skrämma upp till ca 154 bakhjulshästar med lite kitbitar! En sån R7:a får nog till och med R1:or och Gixxrar se upp med på rakorna!

KRK skrev:
Om jag köper en Monster någongång så blir det nog en 900:a. Gillar den skarpt! Lite kolfiber och lite avgassystem på en sån så blir det :tummenupp . 900ssie, är det också en Monster? Visst bränsleinsprutning skulle jag nog också föredra. Är 750:n mycket klenare tro? Hur upplevs den motormässigt?

Jo visst kör jag med R7:an på bana...skam vore väl annat!
Bilder finns här:
http://www.karls-racingteknik.se/krkmain.htm
Kolla under bilder, vidare till Yamaha.....R7...KRK R7. Där har du min.

Den är kanonskön på bana (väghållningen är enorm!) men tyvärr lite tråkig på gata. Visst är den "häftigare" än en R1:a på många sätt! Håller med!

Tyvärr är R7:an standard rätt klen motormässigt. Endast 106 hk...men den går ju att skrämma upp till ca 154 bakhjulshästar med lite kitbitar! En sån R7:a får nog till och med R1:or och Gixxrar se upp med på rakorna!

jag har tyvärr inte kört 900:an, bara 750. men jag misstänker att de där extra kubiken och insprutningen gör att den känns bra mycket starkare och rappare. men 750 va inte på något sätt slö, räkte gott och väl för lite gammal hederlig fortåkarkonst.
jag är ganska less på häskrafts-hysterin som härjar. man behöver inte sinnssjukt med effekt för att ha roligt. vilken pappskalle som helst kan åka 300 blås rakt fram. det krävs lite mer av föraren för att göra rejäla slangningar eller skrapa knäna. det som är svårt är kul..tycker jag iaf. därför tycker jag ätt r7:an är grym..prioriterar väghållningen före massa effekt. vettigt!

din båge va jävligt nice! men den kostar en hacka misstänker jag.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!