Min lilla summering av hojsäsongen 2005....

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Skriver söndag 9 oktober, hemma efter en sista runda ner på Södertörn med några polare, lite Slingerbult, halvblöt sådan, en t/r -runda till Skanssundet, fika och rostbiffmacka vid Rosenhill, och en sväng hemåt via Sorunda-Grödby-Tungelsta, känns det som om hojsäsongen troligen är över för den här gången.... :(

Trots bitvis skakigt väder har det varit en riktigt trevlig säsong med relativt mycket hojåka, bl.a en väldigt trevlig runda med VTR-klubben i våras, ett par stycken helt suveräna Sporthoj.com-Twin-rundor, några stycken SH.com-rundor (dock färre än under förra säsongen) ett antal rundor blandat SH.com och Rapido MCK, samt ett stort antal Rapido MCK-rundor där det även hängt med en del glada från SH, och sist, men inte minst, ett antal sköna söndagsrundor med mindre grupp, ett par kompisar från SH.com och från Rapido, tack för trevligt sällskap ALLA!

Som vanligt har det rullat på i hyfsat "inspirerat tempo", men inga värre incidenter för mig personligen trots att Vägverket gödslat friskt med fula gruslagningar, bönderna drällt lera på vägarna och bilisterna i vanlig ordning uppträtt lite besynnerligt ute på vägarna... :gnissla

Har tyvärr varit en del olyckor under rundorna, men har mest handlat om skrapad plast och inga besående personskador, och ingen jag känner har drabbats av "mc-döden" osv. Känns skönt kunna summera säsongen på det sättet :tummenupp

Oranga faran, numera omdöpt till Apelsinen, har uppträtt/skött sig i stort sett oklanderligt, förutom ett mindre laddningsproblem på annandag midsommar... :4skrika Blev närmare 1.000 mil under säsongen, så nu står vägmätaren på 5.800 mil, och blir troligen ännu en säsong med samma hoj.

ERF! Har under säsongen hängt med polarna i RapidoRacing76 på ett antal race, supporterat och framförallt fotat. Träffat på en massa skönt folk under tävlingarna, framförallt GSXR1100R i Båttom is nådd (AKA Baja maja Racing) och hela Team Evil från Potatoes MC, en av ölkvällarna med er i midnattssolens Mo i Rana glömmer jag inte i första taget... :tungan

Nu är det bara att se fram mot nästa säsong... vi syns ute på vägarna våren 2006! Och redan nu är det bara att börja tänka på Lelleträff i juni, ERF-race, Twinrundor, krokvägskörning osv, men innan dess, vinterns första Tokholm-SH-Pub på Tivoli i slutet av oktober! Info om SH-pub HÄR!

/B

Last edited:
Missade i stort sett alla SH-åkningar i år pga problem med bilesikningen.. Nästa år då jävlar..

Har hört talas om att du skall vara en ypperlig guide!

Jag får väl passa på att tacka Benkar för som vanligt trevligt, roligt och inspirerande sällskap på hojturerna och över en öl eller cola mer privat. Tack även till alla er andra, vänner och nya vänner, som jag har fått nöjet att köra med under året. Har tyvärr inte blivit den mängden åkning som jag hade önskat, bland annat pga monsunen som härjade under sommaren men också tack vare att jag har en liten fyrbent kille i mitt liv som kräver massor med uppmärksamhet :) Jag hoppas på en ny säsong med mitt Silverspöke, en underbar hoj på alla sätt, även fast det har varit roligt att provköra alla hojar jag har gjort under året. Mest positiva överaskningen var nog ovan nämnde Apelsin, det gör det ju inte mindre speciellt att jag är den förste förutom ägaren som har kört den. Apelsinen rokkar! :yoparty I övrigt återstår nog ingen mer åkning än transporten till vinterförvaringen, den här helgen var en värdig avslutning vädermässigt. Ses nästa år :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
Mest positiva överaskningen var nog ovan nämnde Apelsin, det gör det ju inte mindre speciellt att jag är den förste förutom ägaren som har kört den.

Glömde ju.. Jag är ju sådan att jag håller mig till hojen jag har, i rätt många år varje gång... men fick i sommar äran att pröva OLJEKYLD GSXR:s GSXR1000 -03 :banana Livat värre jämfört med Firestormen :D Tack för det! Men... trots att det lockar med ett hojbyte, så blir det nog bullrig och motorsvag/skakig twin en säsong till, har sin lilla charm på något sätt... :tungan

Och ja, OLJEKYLD GSXR, du är den enda jag litat på, att låta gasa runt med Apelsinen, men f..n va mycket olja och soppa det gick åt.... :gnissla :4skrika :tungan

/B

Jag får passa på att tacka för Stockholms Snurren som Benkar fixar och donar med. Det var min första och verkligen jätteroligt!
I övrigt har jag kört en gång tillsammans med polarna på landsväg. Resterande mil har rullat på bana :rock

Och du Bengt, tack för att du är så go som du är! :pannkyss

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...