Min KTM, nya dekaler...

Emmi skrev:
Min KTM i sommarkläder. Kåporna är svartlackade, miniblinkers på, skylten i hjulhuset och chrome-dekaler på kylarvingar och framskärm. Silvermetallic flames på gaffelbenen.

Jag är helnöjd iaf! :banana

Osså massa tack till min amigo Peter (The_Wanderer) som höll mig sällskap, lackade mina kåpor och hjälpte till med dekalerna. Och Greven och Zeb för sällskapet och Aion för att han posade med min hoj :tuttar:rock
Riktigt nice...MEN vad är det för en fjåne som skymmer på ena fotot,HÖööm.
Tycker nog det hade varigt grannare med en tös som "fläkte" sig framför den i så fall..som tex..tösen på avataren som luktar så himmelskt under armen, tydligen..;)
 
E22 skrev:
Riktigt nice...MEN vad är det för en fjåne som skymmer på ena fotot,HÖööm.
Tycker nog det hade varigt grannare med en tös som "fläkte" sig framför den i så fall..som tex..tösen på avataren som luktar så himmelskt under armen, tydligen..;)

Haha, det är ju Aion! Tycker han passade in bra där. :tuttar
 
Vänta lite nu? Anpassar man motardar för att köra på grus? Haha, nu jävlar har det gått snett.
 
Jag ska ner till jönköping igen någon gång mot sommaren. ska hjälpa systeryster att flytta.
Kan passa på och fota lite när ni kör ;)

Najs hoj förresten!
 
Emmi skrev:
Haha, det är ju Aion! Tycker han passade in bra där. :tuttar
Du ser nog saker som jag inte kan förstå mig på..underligt..för vi har ju samma smak när det gäller övrig design ju..hehe!
 
Rigge skrev:
Fleshgearklibbor är grymma :cool:

själv tycker jag att FLESHGIRL är lite coolare, men de är högst pers smak.. :pannkyss nu väntar vi bara på att få se lite wheelie-pics oxå!
 
Goffe skrev:
själv tycker jag att FLESHGIRL är lite coolare, men de är högst pers smak.. :pannkyss nu väntar vi bara på att få se lite wheelie-pics oxå!

De kommer. Tänkte låta hojen gå några mil innan jag fortsätter mina tafatta försök.

Ähh, Fleshgirl får stå för dej.:tuttar
 
BJÖRNZ skrev:
Har själv blivit stoppad, har en 640 SM där plåten satt i hjulhuset.

300 i böter för:

Dåligt synlig skylt?
Ingen skyltbelysning
Ingen söt reflex bak på hojen

Böter fick du förmodligen för att du
1: saknade belysning
2: Saknade reflex
3: Placering
I ovan nämnd ordning :D
 
motardnisse skrev:
Skicka gärna en länk!

Det jag hittade men inte fan hittade jag vart jag ska söka mera!

http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949604

Montering av bakre registreringsskylt


1 § Motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall ha plats för montering av den bakre registreringsskylten och uppfylla kraven i direktiv 93/94/EEG (se 2 kap. 16 §).
Lite sent kanske, men jag har pratat med en tekniker på vv om just skyltplacering.(har nästan åk fast spydiga komentarer av farbror blå) Det var någon ny Eu regel som sa att skylten måste sitta bakom bakaxeln.så nej man får inte ha en skylt i hjulhuset.Men som jag resonerar så tror ja inte så många vet om denna lag inte äns farbror blå/o andra vv tekniker.så ha skylten i hjulhuset du det kommer jag att ha iallafall.Det är ändå värt böter/ombes.
Snygg/stygg bike Emmi. :tummenupp (ser dyr ut)
 
Last edited:
jontobee skrev:
Lite sent kanske, men jag har pratat med en tekniker på vv om just skyltplacering.(har nästan åk fast spydiga komentarer av farbror blå) Det var någon ny Eu regel som sa att skylten måste sitta bakom bakaxeln.så nej man får inte ha en skylt i hjulhuset.Men som jag resonerar så tror ja inte så många vet om denna lag inte äns farbror blå/o andra vv tekniker.så ha skylten i hjulhuset du det kommer jag att ha iallafall.Det är ändå värt böter/ombes.
Snygg/stygg bike Emmi. :tummenupp (ser dyr ut)

E inte det där med bakom bakaxeln bullshit?? Har hört det massa gånger men inte sett det skrivet nånstans.
 
Emmi skrev:
Jojo, men just det med bakom bakaxeln...

Placeringen borde inte spela någon roll så länge den fyller sin funktion, men som sveriges lagar ser ut så förvånar det mig inte om det finns något som säger att den måste sitta bakom bakaxeln......och att skylten måste vara 1*1m, sälvlysande och själv ringa polisen vid trafiköverseelse :3freak
 
Aion skrev:
Placeringen borde inte spela någon roll så länge den fyller sin funktion, men som sveriges lagar ser ut så förvånar det mig inte om det finns något som säger att den måste sitta bakom bakaxeln......och att skylten måste vara 1*1m, sälvlysande och själv ringa polisen vid trafiköverseelse :3freak

:rofl
 
HD-Åkarna brukar ju sätta nån skylthållare på ena sidan av hojen har jag sett.Framför bakaxeln.Verkar ju inte va nåt problem att besikta så iaf.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top