Min Ktm Duke 2 är problematisk och starta.

Perishzero

embrase the lane
Gick med
12 Aug 2008
Hoj
Ktm Duke 2 -01
god dagens. har en liten frånga? Har en Ktm duke 2 -01 och allt med den är rikigt bra förutom när man ska starta den. har fått köra på startgas nu dom senaste gångerna. men ska det verkligen vara så..
har ju 2 barn med så det blir ju lätt att duken blir stående i ett garage en längre period, men ändå.
kicka har jag lagt av med, händer inte något alls,

det är ny olja och filter (olje + luft)
ventilerna står bra ( tror jag)
men han som jag köpte det av innan sa att det var ombestyckad och med fetare blås. men kan det verkligen ha med bestyckningen att göra att det inte vill starta igång. jag kan inte påstå att jag är bra på hojjar på något sett, men fan vad svårt det är att få fram delar och instruktioner om duke?

aja hoppas någon av er har något svar.
tack på förhand.
/Marcus

Nej det skall inte vara så. Min Gsxr startade efter en hel vinter i kallgarage. var bara te o choka o vrida på nyckeln. Är ventilerna rätt justerade?

Problemet brukar vara att batteriet går ned sig och därmed inte ger tillräcklig fart på startmotorn men sen är BST förgasaren känd för att ha svårt att suga fram soppa när den stått länge...

Som Boris_JR säger så hade jag kollat bränsle inmatningen, har varit med om väldigt värdelösa orginal bränslepumpar i mitt liv..

ok får kolla upp det. jag köpte helt nytt batteri i höstas och det har stått på underhålls laddning stort sett hela tiden så batteriet är det inget fel på.
har hört från många håll att enstånkar kräver kunskap att starta och det märker jag.
nja jag vet inte om ventilerna är rätt. har ju ingen rikigt koll på vad det förra ägaren hade för sig iomed att den inte hade varit besiktigad sedan 04.
:P
men han hade ju kört med den ändå.. kanske inte skulle vara fel med ett ventil koll.
vet någon var man kan få tag på en kopplings vajer till duke?
har kollat runt med inte hittat ett dugg..

Back