Min katt

Här är min :katt som älskar att äta upp mina blommor.Hon är 12 år gammal och är en blandning av bonkatt och burma.Hon blev uppfostrad av våran hund som kattunge.Hunden fick mjölk så att katten kunde amma......lite tokigt men sant :tungan

Bifogat

• Ny bild.JPG
    Ny bild.JPG
    50.3 KB · Visningar: 62
Asken skrev:
Jag känner en katt som är 20 år!

Var katt-vakt åt mina föräldrars katt förra veckan.

Han är ju rolig, 19år och pigg i sinnet,
dock funkar inte bakbenen särskilt bra, skit stela, njurarna är inte heller som dom ska, dricker jättemycket och allt går rakt igenom.

Men han njuter av livet nu, lever på lyxmat och vill bara bli buren hela tiden. Så fort man tar upp honom tok spinner han.

Vetrinären sa att hans sista stund var kommen för 2år sen då han svimmade och låg inne för dropp men han tog sig tillbaka.

Anthrax

Fy vad hemskt. :(

Asken skrev:
Jag känner en katt som är 20 år!

Mormors gigantiska oranga katt blev 22 och det var en utekatt :D Most impressive måste jag säga, det är den enda av hennes katter som har blivit avlivade, alla andra har vägen tagit. :(

honkiie skrev:
Mormors gigantiska oranga katt blev 22 och det var en utekatt :D Most impressive måste jag säga, det är den enda av hennes katter som har blivit avlivade, alla andra har vägen tagit. :(

Usch va sorgligt. Man vill ju så gärna ge dem friheten att vara ute men de är så lätt hänt att de blir påkörda.

Jag ångrar inte ens sekund att mina flickor fick flytta till Gotland. Sessan fick ju sin frihet innan hon dog och Ninja älskar ju att vara ute. Hon har de så bra nu. :)

Här är mammas ena lille Kille från en kull hennes Willma haft. Han är jätte fin. Ser ut som ett lejon. :yoparty

Last edited:
Våran gamling är också utekatt och har varit det så länge jag kan minnas. Vi har trott att varje vinter de senaste 3-4 åren skulle bli hans sista men så fort våren kommer så springer han ut och är som en kattunge igen men nu måste det nog vara slut på det.... Har avlivat 4 katter pga sjukdom, sen har ett 10-tal eller fler gått över vägen i fel stund, har tappat räkningen för flera år sedan. Surt att bo bara 150 meter från en stor landsväg men det konstiga är att gamlingen och en katt till som är 11 år har klarat sig genom alla åren medan de andra har strukit med. :( Och två har sprungit bort.

Min o min tjejs katt Kompis som vaktar så jag inte spelar för mycket!
8kg!

Bifogat

• Digitalkamera 002.jpg
    Digitalkamera 002.jpg
    91.4 KB · Visningar: 104
Här är vår katt Svante. Nuförtiden så är han kastrerad och har gått upp kraftigt i vikt. Men han är världens goaste! :katt

Bifogat

• katten1.JPG
    katten1.JPG
    38.6 KB · Visningar: 79
  • katten2.JPG
    katten2.JPG
    39 KB · Visningar: 87
Jesseboy: Skaffa katt! Din kvinna får vänja sig ;)

Skämt åsido, katter är världens mysigaste och knepigaste djur. Som kvinnor ungefär

Tåbbä skrev:
Jesseboy: Skaffa katt! Din kvinna får vänja sig ;)

Skämt åsido, katter är världens mysigaste och knepigaste djur. Som kvinnor ungefär
Mjo, det har jag iaf fattat.

Katter rular mer än nåt kan nånsin rula.
Besökte just syrran, hon har 2.
Fan va avis jag blir.
Vämskap, tillit, värma, you name it!

fan va najs...
Ska nog bli fadder för mer än hennes ungar...

Last edited:
Sluta posta katter!!!!
Jag har redan svårt att leva utan!
Fan.
Även om mina bästa vänner är allergiska så ska jag fan ha (en katt ska ha mig) en katt igen!
Är uppvuxen med 3-färgade halvangora.
Fan så svårt det är att vara utan.
Men jag jobbar upp morsan...
Hon ska nog mjukna...

Tåbbä skrev:
Här är vår katt Svante. Nuförtiden så är han kastrerad och har gått upp kraftigt i vikt. Men han är världens goaste! :katt

finns "light" foder för inomhus katter
:tummenupp

inomhus kissar behöver smalare mat än utomhus just för att dom
1. inte rör sig lika mycket
2. inte behöver massa fett som skyddar för kyla.

har övergått till phett foder till mina nu efterssom dom börjat gå ute,
märks direkt att dom går upp i vikt..

Katter trampar på saker för att de har doftkörtlar vid tassarna och tycker om att markera sitt revir, samma orsak som att de gnider specifika delar av ansiktet mot allt och alla. (om jag minns rätt)
Hade en katta som var till stor del norsk skogskatt, en riktigt tung krabat efter the fix. Blev påkörd av bilar ett antal gånger och fick magen upriven av taggtråd eller dylikt men klarade sig i 13 år ändå!

Mina flickor, Honda å Kawwa, 5 mån gamla. Full rulle hela tiden. Har en laserpekare som de älskar, dock har de stora problem med att stanna, de far in i allt när de är på jakt! Plus att de biter mig i benen när det är dags att vakna...

Bifogat

• honda.jpg
    honda.jpg
    36.4 KB · Visningar: 57
  • Kawwa1.jpg
    Kawwa1.jpg
    50.7 KB · Visningar: 50
Anciol skrev:
Plus att de biter mig i benen när det är dags att vakna...

Gör allt för att vänja av dom detta. Annars är det faktist kul när katter klappar en på kinden och jamar tyst när han ska väcka en. Min gör så.
Har tyvärr ingen bild på min katt men jag ska leta lite på datorn hemma om det inte finns.

Qwerty skrev:
Gör allt för att vänja av dom detta. Annars är det faktist kul när katter klappar en på kinden och jamar tyst när han ska väcka en. Min gör så.

De får egentligen inte sova i sovrummet, utan är förpassade till köket, men nu är jag ensam när sambon jobbar långt bort. Vem vill inte ha en pussy i sängen? De är ganska väluppfostrade förutom när det gäller blommor...

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back