Min kamphamster

Då det har känts lite tomt efter Evert, och då kampdjuren har sin charm, så funderar jag nu på att acceptera ett erbjudande jag nyss fått.

Det är att ta hand om Otto. Otto är en tyskättat vandrande kamppinne som behöver omplaceras då familjen han nu bor hos har fått tillökning av en liten människobebis, och Otto har visat tendenser till att vakta.

Otto kampade många år på Berlins bakgator där han oftast mötte steroida Indiska stridshöns. Obesegrad fram till han pensionerades för två år sedan.

Nu undrar jag om någon här har erfarenhet av kamppinnar?
Kan man ha dom i en lägenhet eller behöver dom stora ytor att springa runt på? Den tyska familjen som har honom nu har egen gård med 20-30 får, de tog däremot bort hönsen av förståeliga skäl.
Är det mycket jobb med en kamppinne? Med unga kamppinnar har jag hört att man ska gärna ska bulta fast möbler man har för att undvika stök, men den här är ju vuxen?

Tack för svar.
/Kanske snart en Kamppinnehusse

Obs, bilden är inte på Otto utan en närbesläktad akrobatpinne.

Bifogat

• walkingstick.jpg
    walkingstick.jpg
    39.4 KB · Visningar: 81
Orca69 skrev:
Är det mycket jobb med en kamppinne? Med unga kamppinnar har jag hört att man ska gärna ska bulta fast möbler man har för att undvika stök, men den här är ju vuxen?

Tack för svar.
/Kanske snart en Kamppinnehusse

Obs, bilden är inte på Otto utan en närbesläktad akrobatpinne.

Så kallade karatepinnar kan ställa till med stor skada inomhus, då dom tenderar att slå sönder det mesta, men detta sker endast om dom är i par, en ensam karatepinne är faktiskt ganska hanterbar, men vaktar gärna.
Därför skulle jag föreslå en repstege som nödutgång, om den får för sig att vakta ytterdörren när du ska ut, för hur kompis vill du egentligen bli med den lokala brandkåren?

Lycka till!

Jag får inte luft!! asg!! Ni är tamigfaan inte kloka!! aaaaaaaghh!!! :lol :hihi :hoppskrat :lol

...för att inte tala om dom beryktade finska pinnarna!
Visserligen hårda som granit och verkligen tuffa att tas med, men det bör tas i beaktande att dessa individer enligt en stor undersökning gjorda av Socialstyrelsen ägnar sig åt ett alltför stort intag av alkoholhaltiga drycker.
En sak till att ta i beaktande är att det erfodras ett säkerhetsavstånd på minst 50m om man ämnar att nämna orden OS-guld och Sverige i samma mening, om inte vederbörande person vill ha en kniv av modell"Mora" placerad i halspulsådern.

Ytterst vänliga hälsningar.
P.Sykopat
Socialstyrelsen

Gammal tråd, men jag får en tår i ögat när jag tänker på hur glad Evert var under påskhelgerna. Han brukade ligga i buskarna och lura tills något intet ont anande barn gick förbi, då rushade han fram och stal så mycket påskgodis han kunde fylla sina kindpåsar med.
Glad påsk Evert.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...