min husa sackar på full gas

• Thread starter Thread starter ET
  • Start date Start date

ET

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
jag har ett litet problem med min husaberg. Den går som den ska ända tills jag växlar upp till sista växeln. då typ saktas farten ner lite och det låter mörkare till ljudet också. den går ju upp till 170 men det tar ju lite längre tid än vad det brukar göra. växlar man ner en växel så är allt som det ska, den är lika pigg som den brukar .vad kan det vara??

Upp till 170 på femman eller? Det är en enstånka med upprätt körställning och högt luftmotstånd du har, ingen R1a.

Vad har du för drevning. Är det en enduro från början? Skiljer lite i växellådan på 6ans växel om jag minns rätt.

Upp till 170 på femman eller? Det är en enstånka med upprätt körställning och högt luftmotstånd du har, ingen R1a.

Vad har du för drevning. Är det en enduro från början? Skiljer lite i växellådan på 6ans växel om jag minns rätt.

Ja sexan är ju snarare en sjua även på motarderna. Transportväxel. Så det är nog bara att dreva om. Kanske att hjen går lite sämre nu när det har blivit lite kallare fast du känner det inte på de andra växlarna i samma utsträcknig.
Lite spekulationer från min sida.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...