Min husa 05 e död...

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Tjenixen undrar lite om ngn kan ha lite koll på vad som strular
Se detta inlägg så ni får lite hum om vad jag misstänker....
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2867236&postcount=1322

den går runt på startmotorn men tar lite dåligare än vanligt fast igår när jag starta den så starta den ju typ bara jag tryckte på start knappen men nu vill den inte alls! gick inte ens att putta igång.. tänder o allt sådant men startat inte.

Kan ju passa på o fråga vad man gör åt en start motor som "tar" lite dåligt sitter väll ngt kugg lr liknande som man kan byta ut. ngn som har koll på hur lång tid det tar o byta? =P

Last edited:
Sådana där har ju lätt för att bli "sura" om man både startar eller stänger av dom fel. När den inte vill starta, kolla tändstiftet o se hur det ser ut för skojs skull.

Tjenixen undrar lite om ngn kan ha lite koll på vad som strular
Se detta inlägg så ni får lite hum om vad jag misstänker....
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2867236&postcount=1322

den går runt på startmotorn men tar lite dåligare än vanligt fast igår när jag starta den så starta den ju typ bara jag tryckte på start knappen men nu vill den inte alls! gick inte ens att putta igång.. tänder o allt sådant men startat inte.

Kan ju passa på o fråga vad man gör åt en start motor som "tar" lite dåligt sitter väll ngt kugg lr liknande som man kan byta ut. ngn som har koll på hur lång tid det tar o byta? =P

Testade du å kicka igång den?
Aldrig hört om någon som lyckats putta igån en Husa.

Så fick igång den när jag kom hem från jobbet..
Var väll bara kall o lite sur tog o kollade ventilerna när jag kom hem till garaget o ställde dom så blev det som vanligt igen =P
Jag har sprungit igång min flera gånger =P springer lite o sätter sig hårt långt bak o petar i 2,an så går hon i gång direkt man får va snabb på kopplingen bara =P

Men misstänker felet var att den va lite kall o sur samt lite fel vent inst o säkert ngn snorunge som varit o petat på starten är en jävla massa ungar som kommer o hällsar så fort man kommer till tjejen.....

Kan det varit någon som varit där och gasat så den surat ner sig? :va

Jag har sprungit igång min flera gånger =P springer lite o sätter sig hårt långt bak o petar i 2,an så går hon i gång direkt man får va snabb på kopplingen bara =P

Jag har bara sprungit igång min hoj en gång, det krävdes 3 man, dock är vi lättviktare (70-80kg), så bakdäcket låste sig även på 3:ans växel i nerförsbacke (med hopp mot sadel). Dock med två man på hojen gick det, men gör helst inte om det igen. Många svettiga minuter...:zpy

om du körde en kort sväng innan den började kärva så har du problemet där, husorna gillar inte korta turer, varför vet ej exakt, märkte dock en gång att min gammla husa var mer lättstartad än d1ce blommiga husa efter en kort sväng.

samt startmotor är för fegisar :P vi kicka alltid igång dem, å en sak till när jag kicka av kickaxeln på min husa så gick de banne mig inte att rulle igång den på någon vxl, bara lära sig att kicka rätt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg