KHRacing
"D-K"
Så nu har jag byggt om hela styrkronan för att kunna justera in gaffeln exakt efter mina egna vinklar & vrår.
jag hade egentligen tänkt göra en ny styrkrona i Aluminium - men det visade sig vara lite väl svårt när man inte kan använda en fräs.
-------------------------------------------------------------------------
Så jag började med att riva lite i hojen...
& strax hade det striippats på det väsentliga.... såsom styre, gaffel & mera därtill.
styrkronan förstärktesrejält för att inte svikta under bromsning med det högre styret.
Här en bild på undersidan där jag slipade till två st stålplattor på 8mm tjocklek & sedan svetsade fast dem... nu lär inte styrkronan svikta så lätt.
Sedan måttade jag in två st 25mm avgasklämmor som skall spänna åt kring gaffelbenen som det övre fästet.
sedan förstärkte jag även med själva svetsen okså.
målad & klar för montering
så här blev den färdiga produkten monterad...
jag hade egentligen tänkt göra en ny styrkrona i Aluminium - men det visade sig vara lite väl svårt när man inte kan använda en fräs.
-------------------------------------------------------------------------
Så jag började med att riva lite i hojen...
& strax hade det striippats på det väsentliga.... såsom styre, gaffel & mera därtill.

styrkronan förstärktesrejält för att inte svikta under bromsning med det högre styret.

Här en bild på undersidan där jag slipade till två st stålplattor på 8mm tjocklek & sedan svetsade fast dem... nu lär inte styrkronan svikta så lätt.
Sedan måttade jag in två st 25mm avgasklämmor som skall spänna åt kring gaffelbenen som det övre fästet.
sedan förstärkte jag även med själva svetsen okså.

målad & klar för montering

så här blev den färdiga produkten monterad...