Min hoj! =)

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Tänkte bara slänga upp lite bilder sen förra road-trippen, har inte lagt upp nått på min hoj här sen ja köpte den för några månader sen så tänkte det kunde vara kul :)

Komentera gärna!

:banana

Bifogat

• IMG_3888.jpg
    IMG_3888.jpg
    127.7 KB · Visningar: 132
  • IMG_3890.jpg
    IMG_3890.jpg
    140.9 KB · Visningar: 195
  • IMG_3891.jpg
    IMG_3891.jpg
    127.2 KB · Visningar: 158
  • IMG_3892.jpg
    IMG_3892.jpg
    131 KB · Visningar: 142
  • IMG_3893.jpg
    IMG_3893.jpg
    138.7 KB · Visningar: 181
Last edited:
Kristofer86 skrev:
2290771 Tänkte bara slänga upp lite bilder sen förra road-trippen, har inte lagt upp nått på min hoj här sen ja köpte den för några månader sen så tänkte det kunde vara kul :)

Komentera gärna!

Fina bilder! Frågan är bara vart dom är? :va

Gillar den hojjen skarpt, övervägde mellan den och min nuvarande när jag skulle köpa hoj. Den blå-vita tilltalar mitt sinne.
:tummenupp

.

Kristofer86 skrev:
2290771 Tänkte bara slänga upp lite bilder sen förra road-trippen, har inte lagt upp nått på min hoj här sen ja köpte den för några månader sen så tänkte det kunde vara kul :)

Komentera gärna!

Fin hoj :tummenupp Hoppas den är strypt.. :7peta

Kristofer86 skrev:

Komentera gärna!

Fin hoj! :tummenupp

OT-frågor:

Vad väger en gsx-r 750?
Hur är den jämfört med en R6 storleksmässigt?
Ska byta upp mig nu till hösten och en gsx-r kan vara ett alternativ.

Tack o haj!

stoooffe skrev:
2290935

Har en gixxer nu (iof 600 o gamla modellen) men jämnför man den o R6:an så är gixxer klart klumpigare.

Tycker även 750:in känns klumpigare än R6:an både att köra o baxa runt på!

Slappa skrev:
2290950 Har en gixxer nu (iof 600 o gamla modellen) men jämnför man den o R6:an så är gixxer klart klumpigare.

Tycker även 750:in känns klumpigare än R6:an både att köra o baxa runt på!

Där kan ja inte hålla med dig riktigt om du menar den nyare gsx-r 00-02, när den kom var gsx-r 750 -00 lättast i den klassen och även lättare än alla 600cc. Står mycket gott om den i beg.guiden som finns i affären att köpa, där den till och med vunnit Masterbike nästan 2år i rad.

Därimot gsx-r 600 -01 fick inte lika bra kretik pga. att den var för mycket anpassad för bana och inte för landsväg med dess extrema körställning.

Jag har bara ägt denna hoj jag har nu och är mycket nöjd, skulle kanske önska lite mer vrid bara. En grym hoj för bana och landsväg tycker jag :)

Kristofer86 skrev:
2290971 Där kan ja inte hålla med dig riktigt om du menar den nyare gsx-r 00-02, när den kom var gsx-r 750 -00 lättast i den klassen och även lättare än alla 600cc. Står mycket gott om den i beg.guiden som finns i affären att köpa, där den till och med vunnit Masterbike nästan 2år i rad.

Därimot gsx-r 600 -01 fick inte lika bra kretik pga. att den var för mycket anpassad för bana och inte för landsväg med dess extrema körställning.

Jag har bara ägt denna hoj jag har nu och är mycket nöjd, skulle kanske önska lite mer vrid bara. En grym hoj för bana och landsväg tycker jag :)

Okej okej.

Får se vad det blir, ska iaf iväg och kolla på ett par R6or men då får jag väl kolla på någon gsx-r 750 också innan jag bestämmer mig.

Tack för hjälpen bägge två. :tummenupp

Kristofer86 skrev:
2290971 Där kan ja inte hålla med dig riktigt om du menar den nyare gsx-r 00-02, när den kom var gsx-r 750 -00 lättast i den klassen och även lättare än alla 600cc.

Ja syftade på den versionen av 750:in som du har och visst är R6:an smidigare det går inte att komma undan, har du provkört nån R6:a?

Kristofer86 skrev:

Komentera gärna!

Snygg!! Jag har en svart grå gixxer 1000 -01a, som jag e mycket nöjd med. tänkte köpa en 750 men så hittade jag en 1000 för en vettig summa så då tog jag den. men det e ju ingen större skilnad på utseende o så. kan inte effäkt skilnaden så bra men tror o tycker du ska va nöjd. mvh fraz

Kristofer86 skrev:
2290971 Där kan ja inte hålla med dig riktigt om du menar den nyare gsx-r 00-02, när den kom var gsx-r 750 -00 lättast i den klassen och även lättare än alla 600cc. Står mycket gott om den i beg.guiden som finns i affären att köpa, där den till och med vunnit Masterbike nästan 2år i rad.

Smidighet mäts inte enbart i vikt. :fakta
Men 750in är långt ifrån osmidig. Dock blir den nog slagen på fingrarna av r6:an vad beträffar smidighet.

@Stoooffe: Jag har inte kört någon r6a, men jag har kört en del andra 600:or och jag hade nog köpt en gixxer 750 från 00 och frammåt om jag stod för valet. Motor väger upp allt då den är stark OCH varvvillig. :banana

stoooffe skrev:
2290935 Fin hoj! :tummenupp

OT-frågor:

Vad väger en gsx-r 750?
Ska byta upp mig nu till hösten och en gsx-r kan vara ett alternativ.

Tack o haj!

http://www.mcpoolen.se/
Här kan du gå in och titta på olika modeller.
Klicka in på motorcyklar, längst ner på sidan finns det referensbiblotek.
Finns fakta om dom flesta hojar, :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...