min hoj pissar olja

är det mycket meck att byta den packningen ? alla är väll olika men generelt...

är rätt sugen på att dumpa den i en sjö nu:mad: skulle och köpa diverse drycker till i kväll nu hoppar den fram går kasst, får typ ingen bensin (har tankat) och bytat soppa filter

kanske bensinkranen som släpper igenom lite bensin :va

Är det bara packningen till kåpan så går det lätt att fixa.
Är ju bara ett "lock".
Vill du inte vänta på packning (om den inte finns hemma), så plocka bort kåpan, rengör kontaktytorna, pensla på packningsmassa (inte silikon. Finns de som gillar det men jag tycker det är kass. Lossnar och sätter igen kanaler. Skall vara det på burk med pensel i locket "Form a gasket" eller "loc-tite flänstätning".) skruva ihop.
Dra inte för hårt.
Se till att allt hamnar rätt.
Brukar hamna rätt av sig själv men jag har förstört mekanismen till ventillyftaren på en XR, därför jag varnar.

Skrotnisse skrev:
2687314 Är det bara packningen till kåpan så går det lätt att fixa.
Är ju bara ett "lock".
Vill du inte vänta på packning (om den inte finns hemma), så plocka bort kåpan, rengör kontaktytorna, pensla på packningsmassa (inte silikon. Finns de som gillar det men jag tycker det är kass. Lossnar och sätter igen kanaler. Skall vara det på burk med pensel i locket "Form a gasket" eller "loc-tite flänstätning".) skruva ihop.
Dra inte för hårt.
Se till att allt hamnar rätt.
Brukar hamna rätt av sig själv men jag har förstört mekanismen till ventillyftaren på en XR, därför jag varnar.

ok biltema nästa :tummenupp

lasse kongo skrev:
2687173 är det mycket meck att byta den packningen ? alla är väll olika men generelt...

är rätt sugen på att dumpa den i en sjö nu:mad: skulle och köpa diverse drycker till i kväll nu hoppar den fram går kasst, får typ ingen bensin (har tankat) och bytat soppa filter

kanske bensinkranen som släpper igenom lite bensin :va
Känns orkelös och misständer? Kolla tändspolen isf, sladden kan glappa på den.

Gjorde det på min TZR nån gång, kul att stå mitt ute på vischan och leda skiten hem. :tummenupp :rolleyes:

Annars kan det ju vara stiftet.

Solid snake skrev:
2689220 Känns orkelös och misständer? Kolla tändspolen isf, sladden kan glappa på den.

Gjorde det på min TZR nån gång, kul att stå mitt ute på vischan och leda skiten hem. :tummenupp :rolleyes:

Annars kan det ju vara stiftet.

nää men kör man på låga varv så går den bra, gasar man så känns det som att soppan tar slut:va

håller inne kopplingen ett tag och rullar sen kan man hålla fullgas i 5sek

stiftet är bara några veckor gammalt.... ska jag montera ner förgasaren och tvätta eller ?

lasse kongo skrev:
2689269 blåste ur gamla soppa filtret och satte på funkar nu :tummenupp
...men inte med det nya ? Fel typ el. felmonterat ?
Är oljeläckagen fixade ? Hur ?
Btw, vilken hoj pratar vi om ?
/u

lasse kongo skrev:
2636707 ok jag sprutade 55-6 och rengjorde med trasa i hålet packningen såg hel och fin ut... satte den större där inne och den mindre utanför för att inte skada den nya när jag tryckte in den

finns det inte någon packnings massa ?

5-56 låter ju inte bra, eftersom den både smörjer och rengör etc. Skulle ta ren bensin på flaska el liknande istället om jag vore dig. Kanske är därför den kommer ut?

ulf_lundin skrev:
2689293 ...men inte med det nya ? Fel typ el. felmonterat ?
Är oljeläckagen fixade ? Hur ?
Btw, vilken hoj pratar vi om ?
/u

böjade gå dåligt så jag köpte nytt.. samma sak fattar inte hur jag kan misslyckas med att byta soppa filter.... tanken sitter ju ovanför förgasaren:va men nu funkar den med det gamle filtret

packboxen är fixad har lagt en tidning under och kört motorn får se om det läcker från motorkåpan hoppas på att det kanske var vatten, bensin

min sjukt bra rd

DaPirate skrev:
2689308 5-56 låter ju inte bra, eftersom den både smörjer och rengör etc. Skulle ta ren bensin på flaska el liknande istället om jag vore dig. Kanske är därför den kommer ut?

kanske det :va tänkte inte på att 5-56 är som glidmedel men fick antagligen fel dimension på verstaden för min 3packbox som jag köpte på ett annat ställe funkar :tummenupp

ReDan skrev:
2689318 Gör du någet annat än mecka med din hoj : (
Hoppa det går bra!

känns inte som det :huvet

rd läcker/läckte olja, dricker kylarvatten fast planadtopp+tapppackning+kylarcement:huvet

aprilian har varit på verkstad för (kullager i koppling?) första gången kom jag 2mil andra gången körde jag hem från verkstaden lämnade in den dagen efter tredje gången körde jag hem från verkstaden lämnade in den dagen efter+ att han hade spännt kopplings viern max så den slirade efter 5rpm "jag provkörde den inga problem" :mad:

knäckte ventil kåpan till fiddyn :huvet

skulle önskat mig ett busskort i julklapp

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back