Min hoj! Hjälp mig göra slynan ännu mer lössläppt.

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Halloj!

Jag skulle vilja ha stylingtips till hojen. Vad skulle NI ändra på, köpa till eller bygga om?

Lägger upp några bilder så ni ser vad jag har å jobba med.

bild.jpgbild2.jpgbild3.jpgbild4.jpgbild5.jpg

Waveskivor fram, bak om du har överdrivet med pengar.

Plastkåpan under sadeln hade jag köpt 3D kolfiber vinyl och klätt in. Och där den silver färgade delen på ramen (som är det enda silver färgade och jag hajar ej varför) slät och fin för att samma vinyl fäster bra så hade jag även klätt in den i 3D kolfiber look (sådan vinyl film finns på biltema)

Och det jag stör mig på är att lacken ser rätt sliten ut, köp dig Sonax lack produkter och polera och vaxa upp den lite så the shlainah ser lite villig ut.

Plastkåpan under sadeln hade jag köpt 3D kolfiber vinyl och klätt in. Och där den silver färgade delen på ramen (som är det enda silver färgade och jag hajar ej varför) slät och fin för att samma vinyl fäster bra så hade jag även klätt in den i 3D kolfiber look (sådan vinyl film finns på biltema)

Är det inte ÄKTA kolfiber så är det bara pajasfaktorn som ökar med den looken.:zpy

De som är riktigt stilmedvetna lackar för övrigt den äkta kolfibern.

Är det inte ÄKTA kolfiber så är det bara pajasfaktorn som ökar med den looken.:zpy

Kan hålla med dig om att pajasfaktorn kan öka med cf-imitation, men att "riktigt stilmedvetna" lackar över kolfibern är nog upp till var o en... Själv tycker jag att naken/klarlackad kolfiber är sjukt snyggt och mycket mycket stiligt! :)

Då är det många nyare hojar man får skippa för de har en sådan 3D kolfiber look på vissa kåp/plast delar.

Fimpa dom där vulgära kylvingarna, fixa stålomspunnet fram i racesetup ( två slangar direkt från bromscylindern ) och går det att få till smuttare fotpinnar kanske? Fixa nya mellanrör till blåsen så dom hamnar högre.

Om du gör något åt baken så blir hon snyggare, kanske finns någon cuts som passar om det nu inte är så att du skjutsar mycket.

Har inget att tillägga men ville bara säga att det här är den bästa trådtiteln jag har läst på Sporthoj.com

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT