Min hoj går skit!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Tjo!

Det är såhär att jag tvättade min hoj och kom efter ett tag på att jag har ju bytt filter på hojen till öppet...inte bra tänkte jag...startade hojen och den gick fin fint...sen på eftermiddagen så tog ja ut hojen på en sväng. Efter att jag kanske kört 2 mil och skulle parkera så har jag ju självklart kört på höga varv hela tiden så när jag ska parkera och går ner på låga varv så börjar motorn gå totalt skit så ja varvar upp den lite där på parkeringen och den låter friskt...sen så går ja ner på låga varv igen och den dör....tänkte inte mer på det...sen nr jag ska starta hojen efter ett tag igen så går den inte igång, tog ut tändstiftet kollade ifall det tände och de gjorde det, kollade så jag hade flöde fram till cyllen de hade jag...kollade så jag hade någorlunda komp i den (ifall den skurit) och det var de, sen kom ja å tänka på att jag hade ju tvättat den så de kanske var vatten i förgasarn då så jag hällde i lite k-sprit men den gick inte igång för det:huvet....nästa dag så åker jag o farsan ner och försöker rulla igång hojen och den går igång:banana fasst man kan inte släppa ner den under 3000 rpm för då dör den:huvet....tycker de verkar skitskummt men jag skruvade loss batteriet och tändspolen, ska ladda batteriet och åka in med tändspolen till en Mc-affär så de kan kolla lite på den, nu är frågan vad tror ni kan ha hänt!? Kanske varit med om att det hännt nått sånnt här innan?!

Tack på förhand.... // Filip
 
SolitudE skrev:
Testa att torka luftfiltret zpeppy!
Du kan ha fått vatten i ditt konfilter när du tvättade den.
Värt att testa iaf.. :tummenupp
Jag testade att blåsa lite i det men det gick så fint så luften gick igenom som den ska...
 
Ahh byt tillbaka till original burken och dom andra grejorna igen innan du börja pilla med annat. Och prova.
 
Padde skrev:
Ahh byt tillbaka till original burken och dom andra grejorna igen innan du börja pilla med annat. Och prova.
Jag lovar att det inte är det.....den går inte som den ska, den är RIKTIGT svårstartad....den gick bra osv efter att jag bestyckat och så efter filterbytet, men nu går den knappt inte....
 
zpeppy skrev:
Jag lovar att det inte är det.....den går inte som den ska, den är RIKTIGT svårstartad....den gick bra osv efter att jag bestyckat och så efter filterbytet, men nu går den knappt inte....

sprutat vatten på fel ställe låter det som... antingen förgasaren som du har vatten eller smuts i eller tändningen... har du tittat efter gnista??
 
andersbrink skrev:
Tänder den till om du använder Startgas? Isf har du igensatta lågfartmunstycken eller vatten i flottörhuset.

Precis min tanke. Vatten i flottörhuset. Prova att drenera flottörhusen genom att lossa tappningsskruven i botten.
 
RS "Alex" skrev:
sprutat vatten på fel ställe låter det som... antingen förgasaren som du har vatten eller smuts i eller tändningen... har du tittat efter gnista??
Japp jag har tittat efter gnista skrev ja inte de i första inlägget...sen har ja kört i k-sprit och sprungit som en liten zigenare med den fram och tillbaka på en parkering men den går skit för det, fick igång den några gånger men då gick den skit....kan ju säga att den hosstar ibland som att den inte tänder soppan som går in i cyllen....alltså inte *host" utan verkligen POFF!!! ur avgasröret.....
 
KawaZX12r skrev:
Precis min tanke. Vatten i flottörhuset. Prova att drenera flottörhusen genom att lossa tappningsskruven i botten.
Ok ska testa detta nästa gång jag ser hojen...men alltså går inte vattnet ut ur flottörhuset när man kör lite med den....?
 
zpeppy skrev:
Japp jag har tittat efter gnista skrev ja inte de i första inlägget...sen har ja kört i k-sprit och sprungit som en liten zigenare med den fram och tillbaka på en parkering men den går skit för det, fick igång den några gånger men då gick den skit....kan ju säga att den hosstar ibland som att den inte tänder soppan som går in i cyllen....alltså inte *host" utan verkligen POFF!!! ur avgasröret.....

Hur springer en liten zigenare?

Tänk lite på vad du skriver.
 
zpeppy skrev:
Ok ska testa detta nästa gång jag ser hojen...men alltså går inte vattnet ut ur flottörhuset när man kör lite med den....?

Min gamla Drac gjorde samma sak..
Den började gå sämre och sämre och tillslut fick jag varva duktigt för att hålla den vid liv. När den sedan dog så sprang jag fram och tillbaka 655 ggr på en parkering och ibland sa det "POFF" från avgasröret.
Kolven hade spår som heter duga.. Cyllen var dock helt oskadd
 
Svanen skrev:
Min gamla Drac gjorde samma sak..
Den började gå sämre och sämre och tillslut fick jag varva duktigt för att hålla den vid liv. När den sedan dog så sprang jag fram och tillbaka 655 ggr på en parkering och ibland sa det "POFF" från avgasröret.
Kolven hade spår som heter duga.. Cyllen var dock helt oskadd

men jag har varit med om samma sak då munstycke lycktas skruva ur sig... alltså alldeles för mycket bränsle får den då:) kan ju vara något sånt .... ibland tände den då!
 
RS "Alex" skrev:
men jag har varit med om samma sak då munstycke lycktas skruva ur sig... alltså alldeles för mycket bränsle får den då:) kan ju vara något sånt .... ibland tände den då!
Joo men gick den igång då nån gång...? För min går ju igång lite då och då....men måste hålla den på extremt höga varv för att hålla den igång....när ja får hem hojen ska ja kolla igenom förgasaren....
 
Svanen skrev:
Min gamla Drac gjorde samma sak..
Den började gå sämre och sämre och tillslut fick jag varva duktigt för att hålla den vid liv. När den sedan dog så sprang jag fram och tillbaka 655 ggr på en parkering och ibland sa det "POFF" från avgasröret.
Kolven hade spår som heter duga.. Cyllen var dock helt oskadd
Ok, kan ju vara de iofs....ska kanske kolla om den nypt.....
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Satsar på förgasaren, annars tror ja den nypt
Den hade skurit ORDENTLIGT....skruvade loss toppen och cyllen....en av ringarna hade gått i vid utblåset....så det blir till att om nicsalisera (stavning) cylindern och ny wiseco kolv om de finns till min hoj.....

Ingen som vet var man kan köpa ny Cylinder för en hygglig peng, det tar nämligen 2 månader att skicka den för omnicsasilering elr vad de heter.....
kosstade nämligen 8k för ny cylinder och kolv och 2800 för omnicsasilering....ny kolv går väll på 1000 spenn....
 
zpeppy skrev:
Den hade skurit ORDENTLIGT....skruvade loss toppen och cyllen....en av ringarna hade gått i vid utblåset....så det blir till att om nicsalisera (stavning) cylindern och ny wiseco kolv om de finns till min hoj.....

Ingen som vet var man kan köpa ny Cylinder för en hygglig peng, det tar nämligen 2 månader att skicka den för omnicsasilering elr vad de heter.....
kosstade nämligen 8k för ny cylinder och kolv och 2800 för omnicsasilering....ny kolv går väll på 1000 spenn....

2månader? :va
Låter väldigt mysko..

1000kr för en kolv är nog lagom, en Wiseco till brorsans RM125 gick på 1150 spänn eller ngt sånt.
 
zpeppy skrev:
Den hade skurit ORDENTLIGT....skruvade loss toppen och cyllen....en av ringarna hade gått i vid utblåset....så det blir till att om nicsalisera (stavning) cylindern och ny wiseco kolv om de finns till min hoj.....

Ingen som vet var man kan köpa ny Cylinder för en hygglig peng, det tar nämligen 2 månader att skicka den för omnicsasilering elr vad de heter.....
kosstade nämligen 8k för ny cylinder och kolv och 2800 för omnicsasilering....ny kolv går väll på 1000 spenn....

har min cylinder i belgien på om nicasilning ca 1500 kr

finns väll en svensk firma addemoto som säljer delar till såna sär cyklar tror jag :confused:

edit : 3 veckor kanske 4 tar det vrm roffe finns här på sporthoj han tar ca 2500 kr tror jag:)

Lelles kanske har saker :confused:
 
RS "Alex" skrev:
har min cylinder i belgien på om nicasilning ca 1500 kr

finns väll en svensk firma addemoto som säljer delar till såna sär cyklar tror jag :confused:

edit : 3 veckor kanske 4 tar det vrm roffe finns här på sporthoj han tar ca 2500 kr tror jag:)

Lelles kanske har saker :confused:
Ska kolla...lite surt att de ska ta sån tid...men de finns väll ingen i sverige som gör nicsasilering.....man måste väll skicka utomlands..?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top