Min hoj är stulen

• Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date

überkill

Guest
Min blå R1 -07 stals någon gång mellan klockan 16:30 igår och 14:45 idag. Stod låst utomhus med tändningslås, skivbromslås fram och ABUS fetaste kätting med integrerat lås som var trätt genom en fastgjuten ögla.

FFN658, jag är helt förtvivlad - SATANS!!!

Fy fan vad irriterande, vet hur det känns.
Det går inte att ha dom utomhus, buset finns överallt... Var stod den?

Där jag bor. Rätt mittemot där man kommer ut från SF bion. Nymålad mc plats av Hbg hem. 3 jävla låst och dessutom fastlåst.

Det som kanske utmärker den är de feta Devil kolfiber slipon som sitter på..

Där jag bor. Rätt mittemot där man kommer ut från SF bion. Nymålad mc plats av Hbg hem. 3 jävla låst och dessutom fastlåst.
Jävligt tråkigt att höra och jag förstår att du är förtvivlad. Hur fan lyckas dom?!? Några spår för Polisen att ta hand om eller?

Edit: Kollade ditt garage, vad är det du har stripat runt svingen?!
Det utmärker ju sig rätt rejält, ser den fortfarande ut så? Lätt att känna igen i så fall.

Last edited:
Ska hålla ögonen öppna och ber mina vänner göra detsamma. Så jävla tråkigt när sådant här händer, man vill ju hjälpa till så bra man kan.
Kollar på Närlunda med, vet sedan innan att det finns 1-2 mc-tjyvar..

Min hoj blev också stulen i natt. Blir så trött på människor som inte kan skilja på ditt och mitt!

Jävligt tråkigt att höra och jag förstår att du är förtvivlad. Hur fan lyckas dom?!? Några spår för Polisen att ta hand om eller?

Edit: Kollade ditt garage, vad är det du har stripat runt svingen?!
Det utmärker ju sig rätt rejält, ser den fortfarande ut så? Lätt att känna igen i så fall.

Nej den ser inte ut så längre. Det är neonslingor som jag testade att ha på förrförra sommaren. Köpte hojen och förlorade kortet efter 3 veckor..

Kan vi inte alla komma överens om att inte ha hojarna utomhus?

Fan va tradigt verkligen.
Hur mycket värderar Fbolaget den till nu 2 år senare? Köpte du den helt ny?

Hur mycket värderar Fbolaget den till nu 2 år senare? Köpte du den helt ny?

Försäkringsbolaget värderar nog den till ett marknadsvärde. Skulle tro att det främst baseras på ett antal handlares bedömning, men de kollar nog även vad de annonseras ut för på blocket och dyl av företag så väl som privatpersoner.

Håller med dig. Man bör inte förvara sin motorcykel på gatan. De är allt för lätta att stjäla hur många lås eller larm man än sätter dit. Förr eller senare får fel person syn på den. Räcker att någon har med sig en skåpbil så kan de lasta in den där på någon minut. Förra året försvann två motorcyklar under loppet av någon vecka om jag inte minns fel i närheten av där jag bor. De stod på gatan.

Mavve>> japp den köptes flång ny..

Har inte kommit till någon värdering ännu. Först ska de skickas skaderapport papper till mig som ska skickas tillbaka med kvitton och polisanmälan...

Jag vet att det är lätt att ta en hoj och särskilt en lätt och nätt sporthoj men jag tänkte även att den stod på ett ställe där många rör sig och med 3 lås så...

En sak är säker, hojen utomhus = Stulen.

Måste kännas förjävligt..... tyvärr finns det pack överallt i alla stadsdelar. Hoppas det löser sig med FB bolaget.

Mavve>> japp den köptes flång ny..

Har inte kommit till någon värdering ännu. Först ska de skickas skaderapport papper till mig som ska skickas tillbaka med kvitton och polisanmälan...

Jag vet att det är lätt att ta en hoj och särskilt en lätt och nätt sporthoj men jag tänkte även att den stod på ett ställe där många rör sig och med 3 lås så...

Usch vad tråkigt för dig! :(
Hoppas verkligen de skyldiga åker dit och att hojen återfås utan att ha befläckats.

lider med dej kompis,jag vet hur det känns:mad::mad::mad:
jag hade ochså 3 lås på min och stod i ett garage,man känner sig fullkomligt våldtagen när älskarinnan är stulen.
man skulle gjort som i vilda västern....LYNCHNING....

Ja tyvärr är det väl så att har man hojen ute så är det bara en tidsfråga innan den är borta. Fick själv erfara detta och det kostade mig en hel del pengar.
Jag hoppas verkligen det går riktigt j*vla illa för packet.

Back