Min hoj är helt cp.

Anders.A

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
två zx6r 05:or
Min hoj går inte som den ska.

Om jag ställer in tomgången på 1000 varv när den är varm så finns det ingen alls när den är kall, och den rycker på typ 1500 när man gasar, och svarar inte alls som den ska... nån som vet vad det kan vara för fel??? det är en zx6r
05a.

Last edited:
ställ den på 1300 när den är kall då.. din tomgångsmotor kanske har ballat ur!.. och choken...

Jag hade inne den på en felsökning, men dom hitta inget fel på den.

om jag har den på 1300 när den är kall så blir den 4000 när den är varm.

Last edited:
Jag hade ändrat min rubrik om jag var du. Svårt att ta dig på allvar annars.

Jag hade inne den på en felsökning, men dom hitta inget fel på den.

om jag har den på 1300 när den är kall så blir den 4000 när den är varm.

Jag hade liknande problem med min hoj att tomgången blev hög när den var varm ochb då var det minna insugsgummin som var spruckna, dom bytades och nu funkar det perfekt

Jag hade liknande problem med min hoj att tomgången blev hög när den var varm ochb då var det minna insugsgummin som var spruckna, dom bytades och nu funkar det perfekt

Och det provar du enklast med at spruta lite startgas runt insugsgummina när motorn är igång. Ökar motorvarvet så har du tjuvluftläckage. Men se till att sraya försiktigt för öser du på så letar sig gasen i via luftfiltret och du får samma symptom.

jepp

de finns tuvärr inge som heter tomgångs motor men där emot så kan du fara till nån som kan ställa insprutnigen så kommer den gå som en klocka

Nej troligen har du ingen tomgångs motor på hojen om du har en skruv för tomgången.
Finns dock alltid på bilar med insprutning. men dom har oxå lite kraftigare generator som slår till i mellanåt o kräver en del energi av motorn.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt