Min helomvändning / En studie i orientalisk snabbmat

usch vad sugen jag blev på en riktigt stoor god kebab nu:(

varför har man ställt av hojen?:(

Jag har en indier runt hörnet som är grymt bra! Gillar stark mat och dom har bästa masalan.

usch vad sugen jag blev på en riktigt stoor god kebab nu:(

varför har man ställt av hojen?:(

Regnar det inte i ...Lödde:va

Last edited:
Jag har en indier runt hörnet som är grymt bra! Gillar stark mat och dom har bästa masalan.

Regnar det inte i ...Lödde:va
jo?

men inte fan regnar det kebab:(

Jag skriver ett reportage i Allt om Mat om orientalisk mat.
Förresten behövs det fler indier hit också. Fejkindier är vad de har här. :mad:

Aha, du sysslar med sånt alltså. Kan man muta dig att skriva ett bra reportage om min kommande restaurang då kanske :brynad
Nästa gång du ska skriva ett reportage om lite mer normal men fin mat så rekommenderar jag ett besök på Ågatan 3 eller vad det nu heter, suveränt bra mat. Sen kostar det iofs en tusing att gå dit och käka och dricka ett glas rött men man behöver ju inte gå dit varje dag :gnissla
Lilla Indien som Andreas menar är ok men antagligen något av det du menar med "fejkindier"...

Men seriöst, skriver du reportage? Njae, jag tror dig inte riktigt :näsblod

På min rankinglista finner man Sveriges godaste kebab på Kebab House i Helsingborg. På andra sidan gatan från Knutpunkten sett, mellan 7-11 och pengaväxlaren. Tag vitlökssås. Stängt på söndagar.

Ja, vad har hänt med kebaben? Nuförtiden smakar allt pepparkakskebab :(

Numera kollar hälsovårdsnämnden råvarorna, så det är slut på riktigt kebabkött gjort och lagrat i ett garage i sumpan av tvivelaktiga köttråvaror...

Det är därför kebaben inte smakar som förr....

Det är invandrarnas fel. :mad:

Jag tror det är Reinfeldts fel!

Numera kollar hälsovårdsnämnden råvarorna, så det är slut på riktigt kebabkött gjort och lagrat i ett garage i sumpan av tvivelaktiga köttråvaror...

Det är därför kebaben inte smakar som förr....

Det var bättre förr :( Har aldrig ätit godare kebab än den i Raval, Barcelona. Kebabhaken som hälsovårdsnämnden glömde...

Min tes stämmer nog. Ju sunkigare hak, desto godare pizza/kebab

Last edited:
Någon som ätit shawarma i köpenhamn och kan tala om vad det är samt hur man gör för att få fram en så vidrig och frän smak?

Fattar inte vad det är med kebabställena i Sthlm.

NI HAR JU FÖR FAN INGEN KEBABSÅS!!!
Finns nån äcklig tomatröra som smakar fan eller nån vitlöksgegga men ingen vanlig hederlig kebabsås. Jag gillar Sthlm i övrigt men just bristen på kebabsås gör att jag ifrågasätter hela grejen med att just Sthlm ska förbli vår huvudstad :mad:.

Ni får gärna komma med tips om det faktiskt finns nåt ställe i stan som serverar kebabsås, tack!

Kebabhouse ute på Hönö har fortfarande god kebab och en ljuvlig sås :brynad.
Kebabhouse (poppis namn) på Backaplan funkar även det bra...åk dit och tugga med dig norrlänningjeffel.

Last edited:
Alla har så olika kebabsmak tamefan..
Hur vill ni ha eran?
Långa sliskiga köttremsor? :zpy

Nix, 7cm långa och 2mm tjocka skivor ska det vara, skurna med en slicemaster 5000.
Sen ska vitsåsen innehålla en viss ingrediens också, nämligen bostongurka även om inte många vet om det...

/fd Pizza/kebab-bagare

nejnejnej..4cm långa och 4mm tjocka...

Vetefan hur dem gör här på det bästa kebabstället, men deras kebab slår det mesta:)

och ja, vitlökssåsen ska innehålla bostongurka:mattias, samt en annan hemlig ingrediens :zpy

...

Det var bättre förr :( Har aldrig ätit godare kebab än den i Raval, Barcelona. Kebabhaken som hälsovårdsnämnden glömde...

Min tes stämmer nog. Ju sunkigare hak, desto godare pizza/kebab

Rent generellt så förstör häsovårdsmyndigheterna mycket av matkulturen i det här landet. Speciellt vad gäller skräpmat. En kebab på nån bakgata i exvis Barcelona slår alla svenska kebaber på fingrarna vilken dag i veckan som helst. Jag luffade runt i marocko för massa år sedan och åt mat från synbart extremt tvivelaktiga ställen. Gick hur bra som helst.

Sista dagen käkade jag på gyllene fiskmåsen..... jävlar va dålig jag blev :-(

Bor i ett ganska litet samhälle i Småland.
För sisådär 12 - 15 år sedan hade vi en indisk restaurang.
Han serverade (bland annat - jag är inte överförtjust i indisk mat) en underbar "mixed kebab", med nöt, lamm och kyckling kebab, plus shishkebab.
Ordentligt färska grönsaker och "hemmagjord" vitlöksås med sting.
Saknar honom!

Dessutom såg han ut som Apu i "Simpsons".

Hur fan kunde jag glömma att säga att du ska käka på Efesos!? Bra käk där, grekiskt men med smak till skillnad från maten i Grekland.
Inte speciellt dyrt heller för att vara "lite finare" eller vad man ska säga...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025