Min hastighetsmätare slutade visa vid 170!!

General E skrev:
2099745 Sätt på en cykeldator istället så kan du börja klocka sträckor, se topphastighet, snitt etc.
Måste man inte ha en fungerande mätarställning???....den försvinner ju med cykeldatorn...eller börjar om från noll :tungan

Riverpool skrev:
2099908 Måste man inte ha en fungerande mätarställning???....den försvinner ju med cykeldatorn...eller börjar om från noll :tungan

Det finns ingen lag på det. Körde min 400a med cykeldator genom besiktningen och jag tror dom skrev upp ställningen från den vanliga (trasiga) mätaren varje gång.

Däremot måste du ha belysning på den.

lorkan skrev:
2100138 Är det inte bland annat Aprilia RS som visar ungefär 190 mätarfart med 150 i verklig fart ?
Enligt Bikez.com ska -01:an bara göra 120km/h. Tyckte det lät lite lite så jag googlade en sväng och runt 150 i verklig fart verkar vara ganska nära sanningen.
Fast säg det till en 16-åring som haft 180 på sin mätare :rofl

min RD gjorde samma sak.. bara la av! men det vissade sig att vajern gängat ut sig nere vid hjulet.. så jag bara tog en pligrip och drog på den igen... funkade fint sen :D
(kan väl vara värt att kolla innan man köper nytt... såvida du inte vet att den är av elle rliknande?)

pjohan skrev:
2100030 Det finns ingen lag på det. Körde min 400a med cykeldator genom besiktningen och jag tror dom skrev upp ställningen från den vanliga (trasiga) mätaren varje gång.

Däremot måste du ha belysning på den.

Min c.d.kollade dom aldrig belysning på vid besiktningen men kan ju haft tur med gubbarna.
Det är iaf definitivt skönt att ljus på hastmätaren på kvällen och i tunnlar etc.

newstead skrev:
2100376 Enligt Bikez.com ska -01:an bara göra 120km/h. Tyckte det lät lite lite så jag googlade en sväng och runt 150 i verklig fart verkar vara ganska nära sanningen.
Fast säg det till en 16-åring som haft 180 på sin mätare :rofl

:D

Tror dom har gjort något sådant test i Bike för några år sen, med ostrypta 125cc. RS och Mito har rena glädjemätarna.. :hihi

1. En RS 125 går inte fortare.
2. En ny Vajer kostar ca 300kr (har köpt en själv)

lorkan skrev:
2103229 :D

Tror dom har gjort något sådant test i Bike för några år sen, med ostrypta 125cc. RS och Mito har rena glädjemätarna.. :hihi
Med 15 hästar och 140 kg så lär det vara skaplig medvind om man ska få upp den i 180 i verklig fart :tomten

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti