Min handled - fortfarande ont

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Hej alla blivande doktorer på SH. Jag har ett problem. Det är nämligen så att förra veckan, närmare bestämt förra söndagen (6 dagar sedan) skulle jag och några polare kolla på en massa amerikansk fotboll och dricka lite öl. Det blev dock inte så mycket amerikansk fotboll men rätt mycket öl. I fyllan kan man ju få för sig dumma saker som till exempel att röka lite och väl ute på gräsmattan utanför kompisens hus och med en cigg i flabben gör jag någon slags snubbelvariant med fötterna och ramlar på gräset. I fallet tar jag emot med händerna. Tänker inte så mycket mer på det, jag har ju min kompis Alkoholen i blodet (kompis och kompis, alltid borta dagen efter), men dagen därpå kände jag att jag hade rätt ont i ena handleden. Känns bara när jag rör handen i lite större rörelser. Det måste vara på grund av fallet. Nu har det gått sex dagar och det gör fortfarande ont. Borde jag göra något åt saken? Buhu.

Kan ju vara bra att gå till doktor och dokumentera om du har försäkring.

Jag har haft ont i mina handleder i 6 år nu. Funderar på att utnyttja min försäkring:)

Fick en smäll på näsan i juni, hade ont fram till okt. Så det kan säkert sitta i om du har otur.

Gå till din Dr ordna med röntgen kanske en handledsfraktur lr båtbensfrakturer. Dom är luriga och syns ibland inte på rtg, brukar ömma i den sk "snusgropen" eler fossa tabatie`re.:)
Gå till akutmottagningen nu på fm oftast minst belastning då.

såhär ser en ond/trasig handled ut...

:fakta

Bifogat

• ond.JPG
    ond.JPG
    134.9 KB · Visningar: 532
En klassisk mushand :tungan

Jo jag anar ett ärr, öppen kirurgi efter Mc olycka?

Jag har aldrig vurpat med hoj under 9 år....men däremot på cross 79 gånger på 2 år, sä därav :S båt-benet var fuckat, så in med titan grejjer mm. Det funkar i dagsläget, fick 29 lax av förs bolaget för fult ärr + besvär, helt ok..med tanke på att brewdarna tänder på det :hihi

Jag skulle annars betalat 29 lax för ett sånt ärr...

Nja, jag tror inte det är så farligt ändå. Vill inte gå till nån mottagning, måste plugga idag. Har jag ont om en vecka så får jag nog gå å göra något åt det. Trevligt om man kan få ut nått på en försäkring, hade varit shysst med lite pengar inför kommande säsong. :D

Jag vurpade med hojen v.31 och jag har fortfarande ont i revben och handled. Bara ibland dock, inget brutet, max en spricka i revbenet. En stukad handled kan göra ont länge om den inte får vila. Så låt bli din andra kompis, den som är kvar varje dag och gärna står och väntar på dig på morgonen.

Du har säkert en spricka i handleden. Det kommer sitta i under ganska lång tid..

Men för att vara säker att det inte är något allvarligt tycker jag att du skall gå till farbror doktorn.

Jag vurpade med hojen v.31 och jag har fortfarande ont i revben och handled. Bara ibland dock, inget brutet, max en spricka i revbenet. En stukad handled kan göra ont länge om den inte får vila. Så låt bli din andra kompis, den som är kvar varje dag och gärna står och väntar på dig på morgonen.

:rofl :rofl :rofl

Vänster handled gör det ont i. :yoparty :fyllisar :fakta

Men din jäkla mesdase. Sex dagar är ingen lång period när det kommer till smällda leder.
På sjukan lär de inte göra nåt åt ditt problem.
Är det inte så illa att du kvider av smärta så syns det inte på röntgen.

Jag krashade á la tre varvs tumling på asfalt i somras i ett hybrisinducerat försök att bryta ljudvallen på longboard, och fick då en handledsdefekt som du beskriver. Köp ett svettband och ha det på dig hela tiden, det hjälpte för mig efter två månader av inga förbättringsförsök alls.

Last edited:
Men din jäkla mesdase. Sex dagar är ingen lång period när det kommer till smällda leder.
På sjukan lär de inte göra nåt åt ditt problem.
Är det inte så illa att du kvider av smärta så syns det inte på röntgen.

Jag krashade á la tre varvs tumling på asfalt i somras i ett hybrisinducerat försök att bryta ljudvallen på longboard, och fick då en handledsdefekt som du beskriver. Köp ett svettband och ha det på dig hela tiden, det hjälpte för mig efter två månader av inga förbättringsförsök alls.

Ett svettband? Jag har en image att bära. I den ingår inga svettband.
:ajjabajja:

Och jag kvider väl inte. Jag frågar ju bara. Jag ba :mad:

Ett svettband? Jag har en image att bära. I den ingår inga svettband.
:ajjabajja:

Och jag kvider väl inte. Jag frågar ju bara. Jag ba :mad:

Kvider du inte så kan man nog nästan garantera att skadan inte kommer att synas på några tester, om ens vid dissekering.

Att bära svettband är ju upp till dig om du vill göra eller inte. Det lär ju knappast synas nu under vintern då du ofta lär ha långtröja på dig.
Så blev min handled frisk i alla fall. Och minns: Två månader utan förbättring :peta

Jag har nu under två år haft problem med handlederna. Det är komplett värdelöst. Nu är det ganska bra men ändå återkommande, som när jag har kört mycket cross under veckan så kommer det tillbaka och sitter i några veckor. Bit i hop för fan! :mad: :tungan

Köp en sån här mojäng!
Ett handledsskydd från EVS, har själv en för varje handled när det är som värst. Stadgar upp jättebra och sitter hur bra som helst. Har en tendens att bli lite svettigt och lukta spännande också! Manligt! :yoparty

photo_1111714277g

Kvider du inte så kan man nog nästan garantera att skadan inte kommer att synas på några tester, om ens vid dissekering.

Att bära svettband är ju upp till dig om du vill göra eller inte. Det lär ju knappast synas nu under vintern då du ofta lär ha långtröja på dig.
Så blev min handled frisk i alla fall. Och minns: Två månader utan förbättring :peta

Visserligen, men jag tror jag väntar en vecka till faktiskt. Sen går jag till doktorn och köper eventuella svettband.

Nu gör det faktiskt rätt ont. :(

Visserligen, men jag tror jag väntar en vecka till faktiskt. Sen går jag till doktorn och köper eventuella svettband.

Nu gör det faktiskt rätt ont. :(

Säljer doktorn svettband? :va

Klart, de säljer väll såna där blåa saker som folk brukar tomta runt i när de sportar, på aarmbågar och knän. Men hur snyggt är det?
Då hade jag tagit ett vanligt svettband alla dagar i veckan, även om jag inte hade gillat sånt.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna