Min gixxer 750 startar inte...

tskogdalen

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Hoj
GSXR750 -98
Jag har litre problem med min gixxer 750 -98, den vägrar gå igång sedan ett olyckligt motorstopp för tre dagar sedan. När jag försöker starta så tänder motor till nån gång men sen händer det inget mer, jag plockade ut tändstiften idag, och de såg ut att vara helt ok, det verkar inte vara något fel på insprutningen heller för jag får inte "FI" felmedelandet som man ska få isället för temperaturen... Är det någon som har en aning om vad som hänt och hur det skulle kunna tänkas åtgärdas så är jag tacksam.

Nej fan vad trist! :( Hörde att du haft problem. Kommer förbi någon dag nu om du är hemma!
Lite OT... sorry...

låter onekligen som att du behöver byta stiften,dom kan ju SE helt ok ut, utan att vara det.

Kolla bränsleslangarna, har hört att det lätt kan bli veck på dem pga värmen från motorn...Vet inte om det stämmer men det kan vara värt att kolla....
Lycka till

Kolla kamtiderna/kamkedjan/kamkedjesträckaren innan du kör iväg - om du får igång den öht. 750'na har embarmligt taskiga kamkedjesträckare.

*Pust* :) ...Tog en dag, men nu funkar den...

Kan ju börja med att förklara ett olyckligt motorstopp... efter hundra mils körning (från örebro till östersund, vidare till dorotea och halvägs tillbaka) så stannade jag på en mack för att min kompis skulle tanka, när jag skulle starta i lätt uppförslut med proppar i öronen och fulllastad hoj så hörde jag inte mycket av varven och hojen vägde mer än jag trodde, detta resulterade i ett olyckligt motorstopp.
Problemet är iallafall löst och det var följande : en slang i tanken, den som går från pumpen till filtret (tror jag) hade lossnat, ett litet problem med stora följder. Var tvungen att tömma tanken och ta bort den och eftersom jag inte gjort det tidigare så tog det mer tid än nödvändigt... Nu går den som ett skott igen och jag är superglad över att det inte var nått värre :hihi

andersbrink skrev:
Kolla kamtiderna/kamkedjan/kamkedjesträckaren innan du kör iväg - om du får igång den öht. 750'na har embarmligt taskiga kamkedjesträckare.

Japp, kolla det... Annars tippar jag på Bränslepumpen.
Hade en kompis som fick strul med den. Den la bara av ibland, och gick inte igång osv...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...