Min gixxer-600_04 replica

maxximus skrev:
Nu skall vi inte vara så petiga! Vilka kriterier har du för att det skall kallas en replica då? Högt uppdraget Yoshiblås som ändras från tävlin till tävling, en front som är rund ena gången o spetsig nästa omgång, Öhlinare för 100 laxar osv,osv...

Suzuki själva har nästan alltid kallat sina gixxrar för replikor redan i standard skick.

En replica är en hoj byggd för att se ut som en viss hoj vid ett visst tillfälle. Din hoj är (även om den är snygg som satan) en helt standard 600 med klistermärken och ett gianelli bolt on.

Vad suzuki kallar dom är väl skit samma, en standard 1000 ( som min ) blir ingen AMA superbikereplica bara för att suzuki kallar den det. För att den ska bli det måste den se ut som en.

Så, kosmetiskt krävs av en replica att den ser ut som originalet. ex. som kennys hoj under doningtonGP´t 2004

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
En replica är en hoj byggd för att se ut som en viss hoj vid ett visst tillfälle. Din hoj är (även om den är snygg som satan) en helt standard 600 med klistermärken och ett gianelli bolt on.

Vad suzuki kallar dom är väl skit samma, en standard 1000 ( som min ) blir ingen AMA superbikereplica bara för att suzuki kallar den det. För att den ska bli det måste den se ut som en.

Så, kosmetiskt krävs av en replica att den ser ut som originalet. ex. som kennys hoj under doningtonGP´t 2004

//jaG

Kan vi komma överens om att kalla den en replica look-a-like? då?

maxximus skrev:
Kan vi komma överens om att kalla den en replica look-a-like? då?

Vi kan komma överrens om att kalla den "Suzuki GSX-R600 -04"

möjligtvis kan du lägga till "med klistermärken" efter.. det är ju upp till dej :mattias

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Vi kan komma överrens om att kalla den "Suzuki GSX-R600 -04"

möjligtvis kan du lägga till "med klistermärken" efter.. det är ju upp till dej :mattias

//jaG

You crack me up!:)) Detta börjar bli komiskt!

E du professor i semantik eller?

maxximus skrev:
You crack me up!:)) Detta börjar bli komiskt!

E du professor i semantik eller?

Rätt ska va rätt.

Jag har ett yoshiblås på min hoj, det är ingen replica för det.... :fakta

Kalla den det den är nu.. så blir alla (jag :tungan ) nöjd...

//jaG

maxximus skrev:
E det lönt att köpa 750:n är det finns en 1000 kubikare??

Ja, för 750:n lär vara roligare att köra. Samma chassie som din, fast med nästan lika mycket pulver som 1000-kubikaren. The best of both worlds, skulle man kunna säga. :)

maxximus skrev:
Kenny Roberts hoj så klart! O Ja jag vet att det inte e ett Yoshi blås utan ett Giannelli. Men jag måste säga att jag e supernöjd med Giannelli blåset, titan ovalt. Detta e vad man kan åstadkomma med relativt små medel.

Vad har du gjort för att få den att likna en GSV-R...

:va

Bifogat

• suzuki_gsvr_2003_01.jpg
    suzuki_gsvr_2003_01.jpg
    111.7 KB · Visningar: 128
Zeb_Macahan skrev:
inte om man köper en mer racingbetonad replica som kanske ska tävlas med i rookie1000 nästa år.... eller?

//jaG

Så länge det är Motul- eller Yoshimura-klistermärken på den så är det godkänt. Det kollar besiktningspersonalen på.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back