Min gixxer-600_04 replica

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Vad tycks om denna? Framblinkers skall moddas, bakblinkers har jag fått en grymt bra ide på hur de skall se ut, men det blir till hösten. Annars??

Bifogat

• PICT0009_a.jpg
    PICT0009_a.jpg
    90.8 KB · Visningar: 485
  • PICT0010_a.jpg
    PICT0010_a.jpg
    120.2 KB · Visningar: 353
  • PICT0012_a.jpg
    PICT0012_a.jpg
    93.6 KB · Visningar: 250
  • Rotation of PICT0003_a.jpg
    Rotation of PICT0003_a.jpg
    126.1 KB · Visningar: 316
Kennys replica

McB skrev:
Snygg, men vad är det en replica av? :va

Kenny Roberts hoj så klart! O Ja jag vet att det inte e ett Yoshi blås utan ett Giannelli. Men jag måste säga att jag e supernöjd med Giannelli blåset, titan ovalt. Detta e vad man kan åstadkomma med relativt små medel.

maxximus skrev:
Kenny Roberts hoj så klart! O Ja jag vet att det inte e ett Yoshi blås utan ett Giannelli. Men jag måste säga att jag e supernöjd med Giannelli blåset, titan ovalt. Detta e vad man kan åstadkomma med relativt små medel.

Fan e ni blinda eller?? Det är en GSXR600 årsmod:2004
Bara blåset e bytt allt annat orginal!!

triple skrev:
Undrar jag också?

Kan det vara en 1000 som han bytt lite grejs på :3freak

Nejnej, det är en 600 med vad jag kan se 2 klistermärken och en gianelli (har ju inget med suzuki att göra, det har yoshimura) ljuddämpare....

Detta hade vart mer replica:
A67V8372.jpg

//jaG

Jäkligt läcker :tummenupp Hur är den att köra då? Har själv funderat på en sådan lite men det finns ingen firma här i Götet som har dom för provkörnig :va

maxximus skrev:

Aha, en GSV-R-replica. Likheten är slående.

bebbe skrev:
Jäkligt läcker :tummenupp Hur är den att köra då? Har själv funderat på en sådan lite men det finns ingen firma här i Götet som har dom för provkörnig :va

Den e underbar att köra! Har haft både gixxer600_98 samt en 01:a. När jag skaffade 01:an trodde jag att den var det bästa en normal gatknutte kan köra, men denna e helt underbar. Motorn har ett väldigt fint, jämnt o linjär effektkurva. Den e så varvvillig att man tror att det e en tvåtaktare. Kan varavs upp till 16 000, titanventiler gör att det håller också. Växellådan är stabil o ej på något vis klonkig eller svårjobbad. Den har dock en flackare gaffelvinkel jämfört med r6 oc cbr600rr så den e inte extremt snabbstyrd, men det e bara en fördel för gatåkaren eftersom den e stabil o inger förtroende i kurvorna oavsett fart. Helt klart en underbar 600!

Lönt o köpa den när det finns en ultramgeasupersnyggare&ballare GSXR750 av samma årsmodell....

Zeb_Macahan skrev:
Helt klart!

1064s.jpg

PS. Riktigt snygg hoj BTW, men kalla det inte en replica...det är det inte DS.

//jaG

Nu skall vi inte vara så petiga! Vilka kriterier har du för att det skall kallas en replica då? Högt uppdraget Yoshiblås som ändras från tävlin till tävling, en front som är rund ena gången o spetsig nästa omgång, Öhlinare för 100 laxar osv,osv...

Suzuki själva har nästan alltid kallat sina gixxrar för replikor redan i standard skick.

maxximus skrev:
Nu skall vi inte vara så petiga! Vilka kriterier har du för att det skall kallas en replica då? Högt uppdraget Yoshiblås som ändras från tävlin till tävling, en front som är rund ena gången o spetsig nästa omgång, Öhlinare för 100 laxar osv,osv...

Suzuki själva har nästan alltid kallat sina gixxrar för replikor redan i standard skick.

Har de alltid kallat dem replika?

Att du får lite kommentarer när du typ bytt blås och satt dit ett par klistermärken för att sen kalla den replika, får du nästan ta:lol

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back