Min Gasgas, bilder under renoveringens gång

Låter lite dyrt, då har jag den hellre skitig :tungan
Kanske putsar upp den till det är dags att sälja, dumt att polera den då man ska ut i endurospåret.



Så då beror det nog lite på vad man har för besiktningsman då. :)
Backspegel kommer jag låna från KTMen, det är hyffsat enkelt och borde passa utan problem.



Är det krav på nyare?
Tror iofs att min GG är ett år äldre än EmCom's Husa.
Krav vet jag inte, men jag skulle tro det. Det beror på årsmodell.

Men sök lite så hittar du nog, detta har diskuterats många gånger.
 
Update!
Nu har man skruvat dit motor, tank och all bakre plast. La även på sadel. Har pillat massa el och kopplat in de mesta. Tankade i fräsch bensin med 3% 2t olja.

Den startade! :)
Parkerings-, hel- och halvljus fungerade. Dödaren med.
Blinkers, bakljus och signallampor fungerade inte. Fast det finns det logiska förklaringar till, som inget blinkersrelä, trasig baklampa och mest troligt även trasiga signallampor (de var svarta så :tungan )

Vi hängde dit en säkring, just in case, och den smällde vi. Det var glapp i jordningen för voltregulatorn, så det är nog anledningen. Bytte säkring, så pajade vi framlyset. Sen märkte vi det där glappet. :tungan

Motorn låter rätt fint med gamla ljuddämparen och nya kröken (tänkte ta gamla men den var en aning deformerad och passade inte). Ska försöka ladda upp en liten filmsnutt med neutralvarvning på youtube eller nåt.

[YOUTUBE-ID]RKcloRS8RwU[/YOUTUBE-ID]
Farsan som sitter på. Tomgången var lite väl låg, också värt att nämna.
Han "börnade" före mig :gråta

Däremot så läcker det vid hydralkopplingens fäste, troligtvis en dålig O-ring som vi ska byta.

Har inte tagit så många bilder men de kanske kommer nån.
 
2007%5C11%5C26%5Cbikepics-1098594-full.jpg

2007%5C11%5C26%5Cbikepics-1098595-full.jpg


Var tydligen alla bilder jag tagit sen senaste updaten :confused:

Som ni ser är det nya kröken men gamla ljuddämparem. Sen lyssnade jag lite på videon nu, låter ju nästan moppe :näsblod

Och om det strular med bilder för någon så laddar jag upp dem här: http://bikepics.com/members/igge/01ec125/
 
Njae, ljuddämparen är väl inte så porrig :-p

Men den är nypackad och inte så fin (så man behöver inte vara så rädd om den)
 
Det har varit lite tyst nu ett tag så jag slängde ihop en liten onödig update :)

Efter ett O-ringsbyte märkte vi att den fortfarande läcker vid hydralkopplingen. Då blir man ju så där jätteglad. :mad:
Efter lite klämmande på kopplingsgreppet så märkte vi att hela skiten rörde sig utåt och då fortsatte det läcka lite olja. Så känner man att skruvarna bottnar när man skruvar i mer :3freak
Tydligen så var drevskyddet så pass mjuk att det deformerades så att man kunde inte skruva åt ordenligt. Varje gång man klämde åt kopplingen så rörde slavcylindern sig utåt och pressade på plastbiten istället för att pressa isärkoppling. Nu har vi tagit loss plastbiten och skruvat dit slavcylindern utan biten och då fungerar den som den ska utan att läcka (vad vi märkte, ska väl kollas upp igen när jag går ut så det inte är nå långsamtläckande skit).
Där ser ni plastbiten som är mjuk :tungan (den som täcker drevet lite):
2007%5C12%5C09%5Cbikepics-1110425-full.jpg



Så köpte farsan ett blinkrelä på biltema som förhoppningsvis fungerar.

Har även hunnit limma fast plastbiten som håller fast reflektorn i lyktkåpan:
2007%5C12%5C09%5Cbikepics-1110424-full.jpg


Förutom det har jag ett par saker kvar att göra innan jag tar ut den i skogen:
Fixa framlampan.
Sätta dit cykeldatorn nån stans så jag kan ha någorlunda koll på körtiden.
Eventuellt några länkagelager.
Montera kåpor o sadel.

Jag tror det är allt än så länge, men snart stöter man väl på fler fel :huvet



Sen måste jag bara visa den här pepparkakan :tungan

pc080002dn4.jpg
 
Fan va fint =D
På tal om bananer, fick jag av min motor idag också :)
 
Fan va fint =D
På tal om bananer, fick jag av min motor idag också :)
bara för jag är lat och inte orkar leta upp tråden ville jag bara säga att eran summering av sommaren 07 var grymt bra. härligt kännsla i den nicco!

men jag stör mig fortfarande på han som kör fiddy och ser ut att vara 0.99 lång
 
nice!
tur ni hade ma kopplingen, kunde blivit dyrt.

Jepp. Ska ut o meka snart så kanske blir en fortsättning i form av text

Gärna tips på hur man på bästa sätt får en kedja ren och fin, ska försöka få bort den fasttorkade leran iaf :tungan
 
jajjamen, diesel ska de vara:D lägg ner kedjan i ett diesel bad över natten så skiten verkligen löses upp:) Sen så tar du en borste av något slag å skrubbar rent den:)

Den allra enklaste saken vore om du köpte nya drev å ny kedja;)
 
vet inte om det är dumt men jag brukar köra diesel lr fotogen och de funkar.

är det folk här på forumet tipsar om.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top