Min fösta hoj! Före och efter

NO_FEAR skrev:
Nej! hehe. Det är ascoolt.

Inte emot det alls.

Men när man har gott om flis blir det kanske riktigt cool lack istället. vem vet.

Men till en stunthoj ska det ju inte vara annat än mattsvart. Det lockar :tuttar har jag hört :hihi
Lägg lite flames så kommer :tuttar att flockas kring dej. :tummenupp

NO_FEAR skrev:
Men till en stunthoj ska det ju inte vara annat än mattsvart. Det lockar :tuttar har jag hört :hihi

Mattsvart och dekaltrimmat kan det bli bättre.. :tungan

Dessutom är ju färgen billig på närmsta mack..

Ps. vill se feta 12or från dig nästa sommar...

:Rockbanan

Lainol skrev:
Haloj, nu har ja meckat på min kawa i den bistra vinterkylan .är nöjd med resultatet med tanka på att det är min första hoj. Har inget körkort så det känns lite avlägset tills ja får köra den.....lagligt.

Som ni ser så var den apful när ja köpte den, har klätt om sadeln, tagit bort dekaler, nytt styre, hantag och handskydd. Det är bara ramen och mini blinkers kvar (fattar inte vad de tänkte på när de valde färgerna till Kawasaki KLX 93) Tänkte att ramen ska bli grå. Men det är ett senare projekt.

Tippsa gärna om vad man kan göra föratt snygga till den ytterligare.

Prova å ta bort pakethållaren. Annars tycker jag den ser skitball ut. Lite fetare däck hade ju inte gjort nåt. Eller kanske 17-tums fälgar :yoparty

Lainol skrev:
Hö hö.

Av bananen att dömma tog du inte allt för illa vid dig.
Fan vad jag tycker den bananen e cool. :banana :banana Kolla bara! He he.

För övrigt tror jag att ramen ska vara typ aluminium-silver. Så den blir samma som svingen. De blir nog snyggt. Och streetfighter-kåpa med proj-lampor då.

Beträffande mattsvart hoj, så e min de orginal. Tycker den e förjä..la rå. :yoparty

motardfälgar på de där så :tummenupp

Ta gärna bort passagerarpinnarna, köp nya gaffelbensskydd i svart, stålomspunnet fram är ett MÅSTE, ny modern framstänka...

Dessa saker är ett måste, men först å främst ska du lacka ramen. Går inte annars...

Ligger väl runt 20, men kolla i tyskland där finns det många. Men om jag fick åka tillbax i tiden skulle jag köpt en KLX-R istället. Mer klipp, hårdare och längre fjädring, alusving, snyggare färger, plasttank osv osv...

Men visst, annars är det en fin hoj.

Paroxyst skrev:
"Kan man inte säga något snällt ska man inte säga något alls"

NO_FEAR skrev:
Aaah, jag menade inte att vara taskig.
Hade varit nöjd med den som första hoj.

Var det inte så att han menade att eftersom han SJÄLV inte kunde skriva något snällt så skrev han inget :)

För övrigt, omlackerad ram och ett motardkit gör nog susen.

Last edited:
TurboTorsk skrev:
Du kan ju alltid ta bort framkåpan med lyset och sätta dit en streetfighterkåpa!!

"streetfighterkåpa", haha, ett enduro lyse med två halogen spotar menar du? :arsele

hoho, det är faktiskt verkligheten, att allting som har med 2-hjul att göra behöver inte vara till landsvägscyklar. =)

kunde inte låta bli att modda lite i gimp.... :3freak

.... du bör absolut lägga tid till omlackering av ram; ser ut som stryk turqouse :död flames och annat krafs kan du låta bli.

Bifogat

• efter.jpg
    efter.jpg
    114.9 KB · Visningar: 77
Last edited:
1 Svarta gaffelskydd fram
2 Svart dubbelhalogenlampa fram
3 Svart ram
4 Släng väck skjutspinnarna
5 Miniblinkers med tonade glas
6 Guldeloxerade aluminiumskruvar speciellt på motorn + guldeloxerat oljelock

:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back