Video Min första vurpa...

Tycker inte du gasar på för tidigt lr för mkt, misstänker att dina Bridgestone-sulor inte uppe i rätt arbetstemp allra längst ute på kanterna, för dåligt med edge-grip för det aktuella gaspåslaget alltså. Testa med däckvärmare o lägre varmtryck för banåkning än för gatan nästa gång!:7peta

Jag har nog aldrig sagt att Roffe haft fel förut, men nu tänker jag göra det. :D

Jag anser att det är en highsider. :)

Tycker inte du gasar på för tidigt lr för mkt, misstänker att dina Bridgestone-sulor inte uppe i rätt arbetstemp allra längst ute på kanterna, för dåligt med edge-grip för det aktuella gaspåslaget alltså. Testa med däckvärmare o lägre varmtryck för banåkning än för gatan nästa gång!:7peta

Jadu, hade kört över en kvart redan när det hände, hade 2 bar fram och 2.1 bar bak då.
Klart jag kan ha fel, men värmen borde väl inte vara problemet då eller?
Hade även kört bort fegis-randen innan det.

Sen har jag hört lite olika om däcktrycket, när jag köpte däcket sa dom 1.8bar bak, men alla andra jag pratat med säger att det är alldeles för lågt, så vet inte vem man ska lita mest på där.
Vill ju kunna lite på den man köper av som kört med samma däck och säger att det är bäst, men man blir tveksam när inte en enda annan person håller med om det.

Jadu, hade kört över en kvart redan när det hände, hade 2 bar fram och 2.1 bar bak då.
Klart jag kan ha fel, men värmen borde väl inte vara problemet då eller?
Hade även kört bort fegis-randen innan det.

Sen har jag hört lite olika om däcktrycket, när jag köpte däcket sa dom 1.8bar bak, men alla andra jag pratat med säger att det är alldeles för lågt, så vet inte vem man ska lita mest på där.
Vill ju kunna lite på den man köper av som kört med samma däck och säger att det är bäst, men man blir tveksam när inte en enda annan person håller med om det.
Hej på dig , det var jag som var först fram och hjälpte dig med hoj m.m. Skönt att gick så bra som det gick, du kunde ju åka resten av dagen. Skulle vilja säga att det är sånt som händer. Helt övertygad om att de inte är däckets fel.
/Per

i mina n00böron låter det iaf som om du går på med gas lite för tidigt(iaf mot vad jag hade kört), men det behöver inte ju inte vara enbart för tidig gas som ger för tidig ulösning så att säga. kan ju vara halt just på det stället som ihop med för tidig gas ger det utlovade resultatet. många faktorer små. du klarade ju dig och hojen rätt bra. på't igen bara o tänk på det folk skrivit i tråden. mycket är nog blaj för alltför många är ju självutnämnda experter, upp till dig själv att filtrera. men nåt jag tror alla är ense om är för tidig gas.

Otroligt intressant tråd, känns som att jag som amatör kan lära mig av TS's "misstag" iom att först se vad som händer, och sedan läsa allas gissningar efter, oavsett om de är korrekta eller inte, eftersom uppenbarligen är det situationer som kan uppstå! Mer sånt här på SH, så fyller det en BRA funktion!! :tummenupp

Bra att TS mår bra oxå :näsblod

Ptjaa, fullt möjligt då det är TS himself som bäst vet om han kastades över hojen när bakdäcket högg fast:)

Ju ynge jag var, desto fler sanningar visste jag minsann också:3freak:hihi

Jag har nog aldrig sagt att Roffe haft fel förut, men nu tänker jag göra det. :D

Jag anser att det är en highsider. :)

Bra intro, bygger upp stämningen fint och intrigen tätnar just innan helvetet bryter lös. Slutscenen med molnen som seglar förbi håller oscars-klass, och jag gillar att man ser ditt ben flyga förbi just innan det stannar av. Bra regi! :tummenupp

Hej på dig , det var jag som var först fram och hjälpte dig med hoj m.m. Skönt att gick så bra som det gick, du kunde ju åka resten av dagen. Skulle vilja säga att det är sånt som händer. Helt övertygad om att de inte är däckets fel.
/Per

Jaså, jag får tacka för hjälpen då :) Jag kunde inte känna igen vem det var sen, så kunde inte säga det då. Glömde bort det under tiden jag satt kvar i sanden också.
Jo klart att sånt händer, det hade jag räknat med förr eller senare. Därför jag inte vill ha en sprillans ny hoj hehe.
Jo det blev iaf två pass till i lugna gruppen för att träna lite.
Btw, såg nu att det stod skälby, det är inte skälby i västerås eller?

@Micke: Sant, dom flesta verkar säga för tidig gas, så jag börjar nog med att lyssna till majoriteten. Efter alla svar och funderingar tror jag det och kanske lite mer lutning än tidigare under dagen orsakadet det i grunden.

@Pussycat: Tur att det kan hjälpa nån mer också :)

Back