Min första vurpa

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Starkt av dig Emil att du reste dig så fort så du hann varna mig för oljan:tummenupp Annars hade även jag kört vält och i värsta fall manglat dig:näsblod Och där efter Zarrell som hade utökat högen...

Tur att det gick såpass bra iaf:)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Något som stör mig är att bilden som körde förbi några sekunder efter vurpan, inte stannade och kollade läget, visst, inte mycket dem kan göra, men dem borde väk ändå ha lite hyffs i kroppen:mad: kunde ju varit riktigt allvarligt...
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
tråkig läsning emil...men som tur var så har du riktigt bra grejjer pådig när du åker:tummenupp trots att du åker 125:a*ler*

Hoppas du läker ihop fint i handen igen o att f bolaget lagar din hoj o ger dig en fin plåsterpåsåret ersättning...

p.s!! säg att du har skiiitont o att tjejen nu MÅSTE göra allting runt om..såsom att putsa 750:in o gulla med dig!!haha
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Alltid i bakhuvudet!

Det är jobbigt med första vurpan, har presterat dessa med både bil och mc. Men det känns på något sätt som att det var en del utav utbildning. Gott att det ändå gick hyfsat bra. Hoppas det går bra med kroppsläkningen och att hojen blir hel och fin igen.

Ta bort dekaler............... det tar tid, och tär på tålamodet. Inget att göra åt, bara gnugga på.

Ha det bra, Toyman.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
fy fan va tråkigt bra att det gick bra för dej ivf tro fan att bond jäveln visste att det låg disel på vägen när det e så mycket som bilden visa......
men nu vet vi vems brevlåda som får besök nästa ny år *asg* krya på dej oxå
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
skönt o höra att det ändå gick bra!

jag gick omkull förra året pga olja på vägen...jag fick som svar att jag var tvungen att hitta den som spillt för att få ut nåt då den inte var helförsäkrad... :rolleyes:

hoppas det går bättre för dig!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tack för alla trevliga svar.

Var där inatt, men det var så dimmigt så man såg inte så mycket. Var även där med farsan för en halvtimme sedan, och polisen hade inte gjort mycket åt det, det var fortfarande svinhalt, man gled som fan, när man gick på det... Dom hade inte ens satt upp någon skylt, så om ni känner någon som brukar köra på vägarna runt KBA, ring och varna!

Såg nu när vi var där att det kommer från de tre grusvägar som går in till gårdens olika "garage", klart som fan att det är deras maskiner som har spridit ut skiten. När/om jag med säkerhet vet att det är bonnarna som spridit skiten och inte brytt sig om att varna, så kommer deras gård inte se så rolig ut efter ett par nätter. Jag vet att det låter löjligt men det är så jag känner just nu.
(OBS. Detta är bara ett skämt, inget jag kommer att göra)

Det är alltså inte bara det som ser "blött" ut som är halt uten hela vägen är/var täckt. På närbilderna ser ni hur tjockt det är.
 

Bifogat

  • ggg.JPG
    ggg.JPG
    142.9 KB · Visningar: 153
  • hhh.JPG
    hhh.JPG
    233.9 KB · Visningar: 188
  • jjj.JPG
    jjj.JPG
    232.6 KB · Visningar: 169
  • kkk.JPG
    kkk.JPG
    222.7 KB · Visningar: 185
  • lll.JPG
    lll.JPG
    155.2 KB · Visningar: 190
  • ööö.JPG
    ööö.JPG
    238.4 KB · Visningar: 249
  • äää.JPG
    äää.JPG
    224 KB · Visningar: 188

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Ibland undrar man hur begåvningsreserven klarar sig här i livet:va
Hoppas de går vidare med det här så att någon får betala för miljöförstöringen+misshandeln, annars kommer folk fortsätta leka lagen och sprida ut skit på vägarna.:mad:

Tur att du klarade dig iaf, hoppas du hinner återhämta dig och hoppa upp i sadeln igen!:tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Fyfan, det är ju inte lite. Asfalten rent utav badar i diesel/olja.
Hoppas att det går bra med försäkring och handen osv.
Har du helförsäkring? Du ska iallafall ha ersättning för det där.

Bussa på polisen, eller ring brandkåren så dom får sanera det där, kan ju inte vara så där!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ibland undrar man hur begåvningsreserven klarar sig här i livet:va
Hoppas de går vidare med det här så att någon får betala för miljöförstöringen+misshandeln, annars kommer folk fortsätta leka lagen och sprida ut skit på vägarna.:mad:

Tur att du klarade dig iaf, hoppas du hinner återhämta dig och hoppa upp i sadeln igen!:tummenupp

Ja, och går dem inte vidare med det så kommer jag att leka lagen... :gnissla
Upp i sadeln ska jag, får se om det blir på 125an bara.

Fyfan, det är ju inte lite. Asfalten rent utav badar i diesel/olja.
Hoppas att det går bra med försäkring och handen osv.
Har du helförsäkring? Du ska iallafall ha ersättning för det där.

Bussa på polisen, eller ring brandkåren så dom får sanera det där, kan ju inte vara så där!

Hojen är helförsäkrad, men detta är ju inget som vi ska behöva betala självrisk för, antingen bonnarna eller VV.

Både polis och brandkår var där igårkväll tydligen, men de hade inte gjort något inte ens satt upp en skylt :mad:

Närbilderna är från de "blöta" fläckarna, men så såg hela vägen ut igår.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
På denna bilden ser man exakt var jag körde av, man se spåret efter mitt låsta framhjul, enligt spåren så gick jag omkull så fort framhjulet kom in på gräsmattan, sedan flög både jag och hojen nån meter för att sedan fortsätta glida på gräsmattan.

Har träningsvärk i hela kroppen idag, känner mig mörbultad.
 

Bifogat

  • BNNNN.JPG
    BNNNN.JPG
    196.6 KB · Visningar: 379

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Bra att du klarade dig i alla fall. om det är så att det är folk som har spridit ut det där medvetet så är det ju nästan mordförsök förfan. :mad:
 

Kneedrag

Guest
Ska åka ut imorgon. Får se om polisen har hunnit sanda vägen. Annars får jag väl hoppas på att polisen har tagit bilder eller kan styrka för vägens skick.

Du skulle ringt polisen direkt så de kunde komma fotografera vägen samt styrka din story på papper med en gång. Nu kan det bli jobbigare med FF o vägverket.

hoppas det löser sig
 

PAX

Hojåkare
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
2007 Suzuki GSX-R1000
Bra att du är nöjd med skyddsutrustningen och du har helt rätt.
Jag råkade ut för ett rådjur cirka 2 km från din vurpa i måndags kväll och fick tvärnita. Lyckades undvika rådjuret och höll mig på upprätt med viss möda men sonen som åkte med gick det inte lika bra för. Han studsade in i ryggen på mig och ramlade sedan av på något vis. Då händer det saker och hjälm, jeans och en tunn jacka räcker inte så långt. Lite skrapsår här och där samt en redigt djupt köttsår i knäet som kräver sjukhusbesök dagligen de närmaste veckorna påminner oss just nu om att vi skulle shoppat hårda skydd tidigare.

Såg idag dessutom att det fanns olja/diesel i en kurva väster om Tostared samt vid fotbollsplanen utanför Fjärås så se er för.
 

Mexus

Trav4Ever
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Borås
Hoj
GSXR 1000 K4
Bra att det inte blev något allvarligt. Där har man ju kört några ggr förbi minsann.
 

blr

Med hjärnan i behåll
Gick med
1 Apr 2008
Ort
Visby
Hoj
kraschad :(
Fan va trisst!
Men samtidigt, tänk vilken tur du hade att du vurpade just där. Ser nästan ut som en preppad avåkningszon ju!
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Ser ut som att bondens grusväg är ny dislad/oljad för att slippa damm.
Han har väl skitit i att stänga ventilen när han åkte mellan vägarna.

Krya på dig och kämpa på:yoparty
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ser ut som att bondens grusväg är ny dislad/oljad för att slippa damm.
Han har väl skitit i att stänga ventilen när han åkte mellan vägarna.

Krya på dig och kämpa på:yoparty

Precis vad jag tänkte. Ut med spilloljan och kör på "oljegrus". Det borde väl vara straffbart på mer än en punkt? Kan ju rentav klassas som att han uppsåtligt hällt ut skiten. Spåren lär ju inte vara helt lätta att sopa bort....

Limez;

Nån hjälp från polisen skall du kanske inte räkna med, men det är deras plikt att ta emot anmälan och dokumentera vad som kan vara trolig olycksorsak. Var ändå petnoga med den egna dokumentationen!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top