Min första vurpa..

Chii skrev:
2258877 Gör som jag paint it black :tummenupp om du inte får ihop nya kåpor i samma färg

då ser folk honom ännu sämre --> mindre bra :tummenner

men fattar inte att hon bara drog, hon struntade alltså i dig?
blir ju världens rättegång isf om du lyckas få tag på henne, dessutom om du lyckas med det står ju hon för skadorna via trafikförsäkringen :brinnerup

vbg_snake skrev:
2258950
leder ingen vart, smitningsolyckor är svåra, kamraten va med mig men tror inte försäkringsbolaget gör nånting för en sån olycka

Kunde inte din polare följt efter henne när han såg att du var OK? :confused:

Polisanmäl saken direkt och kompisen din borde kunna vittna till din fördel. Medans du låg och simmade i pizzakartongen och colan så kanske kompisen såg några andra vittnen? Kanske skicka in en notis i den lokala tidningen om krashen och att vittnen behövs.

Tur att det gick bra med dig iaf!

Mvh // Tommy

Håller med det första du ska gå o göra nu om du inte gjort är att Polisanmäla saken!

Polisanmäl!!
Sen så kontaktar du ditt försäkringsbolag, extremt snygg lack det där och skall självklart återskapas.
Inget som den vanlige lackeraren gör men absolut inte särskilt märkvärdigt för den som jobbar med motiv/airbrush så det lär ju kosta en slant.
Med tanke på det så tror jag säkert att FB lägger ner lite energi på att sätta dit käringen.

vbg_snake skrev:
2258855
Hjälp mig? jag mår bra och allt e fint, men gråter när jag tänker på hur hojen ser ut, vad skall jag göra? Telefonica Movistarlack.. Skall jag lacka om hela hojen i nån färg?

Sorry för långt nlägg

/Martin

Hojen går inte långsammare för lite repor. Tejpa ihop det som fladdrar och kör på som vanligt.

Kolla om trafikförsäkringen är till någon nytta.
Den skall väl ersätta offer vid smitningsolyckor om jag inte mins helt fel.

vbg_snake skrev:
2258950 Finns det ens kåpor till telefonica att få tag på igen. Jag älskar lacken över allt annat och vill inget mer än ha tillbaka en vänsterkåpa. Men finns det?

leder ingen vart, smitningsolyckor är svåra, kamraten va med mig men tror inte försäkringsbolaget gör nånting för en sån olycka

ebay + tålamod

edit: sökte på skoj på ebay.com efter fairing + telefonica och hitta top/sida och bakåpa.. .telefonica movistar..

Last edited:
Jag hänger inte riktigt med, du bromsade omkull dig och gled 30 m(hojen) men träffade aldrig bilen? Eftersom du körde 40 antar jag att det va 30-sträcka? Hur långt framför dig körde hon ut egentligen?

Dålig stil att inte stanna, tråkigt med lacken!

Hej, tack för svaren Såg en user på ebay som verkade ha det mesta

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-G...hZ002QQitemZ4625469853QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Partsdepot, verkar som dom har det jag söker, skall se vad man kan få för mängdrabbat om man beställer hela vänstersidan :( Hoppas nu detta löser sig så man slipper lacka om hojen. Skall lämna in den å versktad imorn så dom får kolla ifall ramen är sne, styret är snett mm. + byta koppling + vänster blinkers fram :$

bedövningen i armbågen släppte inatt, sov väl en kvart. Värsta smärtan jag vart med om. Lider verkligen med alla som skadar sig i trafiken, fyfan vilken smärta

Tack! /Martin

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back