Min första roadracing tävling

Jannica... Från och med nu vill jag ALDRIG behöva använda blåflaggen mot dig igen.

För är okej... men mot avskyr jag... Lova... ;)

Strålande Jannica. Att komma i mål och inte klota är också en form av seger.
Hälsningar Mikkel Torp (Funkisen).

Bra kört Jannica och kulig rapport att läsa :tummenupp
Ska bli kul att hejja på dig även på Geléåsen.

Åsa.

Här kommer lite bilder tagna av en polare i min mcklubb. Ser ut som jag är på väg att trilla i backen, men det är lååångt kvar, jag lovar.
Försöker torrbryta lite direkt efter rejset också, nångång ska man väl lära sig hur man hänger ut och skrapar.

Tack Sege för axeln till växellådan, tack för skiftgaffelspinnen samt tack för ettans växel. Du ska ha fett med creds för att du lånade ut grejerna till mig sådär innan rejs. Tack tack tack!

Bifogat

• bb_1_203.jpeg
    bb_1_203.jpeg
    25.4 KB · Visningar: 108
  • bb_2_967.jpeg
    bb_2_967.jpeg
    18 KB · Visningar: 122
  • bb_3_374.jpeg
    bb_3_374.jpeg
    24.5 KB · Visningar: 139
  • bb_5_182.jpeg
    bb_5_182.jpeg
    33.8 KB · Visningar: 109
  • bb_4_195.jpeg
    bb_4_195.jpeg
    36.3 KB · Visningar: 135
Jag säger som Teddy (lite som tröst åt mig själv också):
Alla som kommer till start är vinnare!

Bra jobbat, stressmek på slutet ska det va. Kul att du fixa det, kommer ihåg bikeweek förra året när du provsatte rejshojar och nu har du fixat egen och kört. Grattis o stor kram!

Gött mos. Bra rapport och kul att du tog dit runt

Gick runt i depån i kanske 1 timme eller så. Stötte ihop med Claes, Anneli och några andra kändisar men dig såg jag inte någonstans. Skulle vidare så åkte strax efter igen.

/oXydex

Starkt jobbat! Många hade nog kastat in handuken i ditt läge.

Håll oss uppdaterade om framtida race.

Mille-R skrev:
Bra jobbat, stressmek på slutet ska det va. Kul att du fixa det, kommer ihåg bikeweek förra året när du provsatte rejshojar och nu har du fixat egen och kört. Grattis o stor kram!

Ja det känns helt förtjusande trevligt! Med drömmar kommer man långt!
Jobbarkompisen sa till mig idag " Det är fan coolt, du är 20 bast och äger två motorcyklar redan"

Tack snälla alla för peppande ord och glada tillrop! RR är tamefan porr!

Grattis till första rejset! Och det var skitkul att se dig köra. :) Hälsa Tintin, he he!

Får säga som en arbetskamrat sa när han var med ute och körde. Han är inte direkt dålig på att köra men fick sig en lektion i kurvteknik av två damer (med en sammanlagd mc-erfarenhet på runt 40 år eller så): "Jäklar... det är få saker som är så sexigt som att bli totalt frånåkt av en tjej."

Och förresten har jag ju sagt att du kan få sällskap i rejs-bussen.

Bikerbitch skrev:
...Henrik [sepahewe] som meckade med oss...
Titta, mitt riktiga namn :hihi

Bikerbitch skrev:
vadtysan, kom på att jag måste tillägga att jag kom på 18.e plats av 24..
men då var det 6 stycken som gick av banan.. ehum
18:e av 24 på din första tävling, det är inte fy skam. Först över mållinjen räknas så om de inte kan hålla sig på hjulen är ju du bättre :7peta

Grattis till din först genomförda tävling. Nu kan du rutinerna och vet hur det går till. Till nästa tävling slipper du oroa dig över det och kan koncentrera dig på körningen.... Till G-Åsen kommer det att gå undan. :tummenupp

Bra jobbat med körningen och speciellt med erat jobb med att fixa hojen innan racet med diverse trasiga delar i växellådan!! Finns nog ett flertal som hade gett upp långt innan er!

Med en sån envishet att vilja besegra motgångarna så kommer det inte finnas något som kan hindra er från att besöka pallen efter lite mera körträning!! :tummenupp

sepahewe skrev:
18:e av 24 på din första tävling, det är inte fy skam. Först över mållinjen räknas så om de inte kan hålla sig på hjulen är ju du bättre :7peta
Grattis till din först genomförda tävling. Nu kan du rutinerna och vet hur det går till. Till nästa tävling slipper du oroa dig över det och kan koncentrera dig på körningen.... Till G-Åsen kommer det att gå undan. :tummenupp

Jag ska jobba på att det ska gå undan. Vi ska väl dela depåtält du och jag, så kan jag få lite peppning och proffsråd. Fick grymma bilder idag av Claes [jP] som visar att så fort allt Karlssons klister släpper bak i rumpan på mig som nån dum jävel har satt dit så ska rumpan ut och knät ner :)

Tack för rejsrapporten BB och du...DU är grym. Detta tar du "tids" nog. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT