Åkte en sväng efter jobbet idag. Söder ut förbi Sorunda tar av mot Nynäshamn vid Stora Vika. Mitt ute i skogen på en jätteraka får jag syn på en moppe som puttrar på högerkanten i min färdriktning.
Slår av på gasen och går ut från kanten för att ha lite marginal. Vad gör idioten när jag har 3 sekunder kvar innan jag passerar honom. Jo han vinglar till och drar stan´s U-sväng mitt framför mig!!!???
Inte en backspegeljävel sitter på moppen och han orkade väl inte kasta en blick bakåt för att se om det kom någon.
Ok att köra med marginaler men såna marginaler finns inte. Blev så jävla förbannad att jag inte visste vad jag skulle göra!!! Så det blev nåt i stil med en viftande hand och lite tuta....
Skulle ha stannat och gett han en omgång men han lärde sig förhoppningsvis något idag med.
Det var kanske en mild situation om man jämför med alla andra här, men det var i alla fall min första sådan upplevelse på hoj och är nog inte sista.
Dela gärna med er ni som har varit med om fler "nära ögat"
Slår av på gasen och går ut från kanten för att ha lite marginal. Vad gör idioten när jag har 3 sekunder kvar innan jag passerar honom. Jo han vinglar till och drar stan´s U-sväng mitt framför mig!!!???

Det var kanske en mild situation om man jämför med alla andra här, men det var i alla fall min första sådan upplevelse på hoj och är nog inte sista.
Dela gärna med er ni som har varit med om fler "nära ögat"