Min första "nära ögat"

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Åkte en sväng efter jobbet idag. Söder ut förbi Sorunda tar av mot Nynäshamn vid Stora Vika. Mitt ute i skogen på en jätteraka får jag syn på en moppe som puttrar på högerkanten i min färdriktning.
Slår av på gasen och går ut från kanten för att ha lite marginal. Vad gör idioten när jag har 3 sekunder kvar innan jag passerar honom. Jo han vinglar till och drar stan´s U-sväng mitt framför mig!!!???:confused: Inte en backspegeljävel sitter på moppen och han orkade väl inte kasta en blick bakåt för att se om det kom någon.:mad: Ok att köra med marginaler men såna marginaler finns inte. Blev så jävla förbannad att jag inte visste vad jag skulle göra!!! Så det blev nåt i stil med en viftande hand och lite tuta....:huvet Skulle ha stannat och gett han en omgång men han lärde sig förhoppningsvis något idag med.

Det var kanske en mild situation om man jämför med alla andra här, men det var i alla fall min första sådan upplevelse på hoj och är nog inte sista.

Dela gärna med er ni som har varit med om fler "nära ögat":tummenupp

Mopedister är livsfarliga. Dom har ingen som helst trafikvana. Men vem fan hade det när man var 15 bast :gnissla

Skulle nog säga att det är en "nära ögat situation" nästan varje gång man är i närheten av en moppe.

En typ likadan situation hände mig, men då var det två moppar som fick för sig att vända på en relativt smal väg. Jag kom i bilen och var jäääääävligt nära att mosa dom....

Vänta bara tills du är med om att de mosar ut mitt framför dig från nån sidoväg.. hände mig, dock satt jag i bil den gången... hade väl en meters marginal framför grillen på sin höjd,, jag stod på bromsen och han tog en viiiiid kurva (ut i fel fil) och körde vidare.. :tummenupp

hm, efter detta inlägg skulle man kanske sätta på backspeglarna igen istället för att kika bakåt hela tiden :va

Scary, höll faktiskt på att klippa två tjejer på varsin moppe som for ut på grusvägen mitt framför bilen när jag körde hem ikväll. Hade solen i ögonen och såg inte ett skit just när dom flög ut från skolans utfart. Som tur var hade jag saktat ner till en 10km/h, hade jag hållit hastighetsbegränsningen 30 så hade dom nog fått käka grus:näsblod

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman