Min första mc olycka

hedztrem

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
kawa ninja zx6r
Tja! tyvärr så har jag vart med i en mc olycka i helgen.. åker på efyran påväg till luleå, när en norrbagge svänger ut, jag pallnitar dom prejjar en av vägen.. ner i diket.. försöker upp, hjulet vrider sig så först dyker jag nästan rakt ner.. å så flyger polarn jag skjutsar några meter bort.. vi stiger upp, båda är okejj, norskan frågar typ 1000 gånger om vi mår bra(inte ens chaffisen kommer ut), jaa säger vi, kan vi få hjälp med hojjen? frågar jag, då börjar hon klaga att jag kör om på felsida.. å går mot bilen, vad händer.. dom drar.. å vi hinner inte ta reggnummret, såå nu är högra sidan av hojjen ful å halvtrasig, jag har skrapsår på vänster sida rygg, och lite på benet, å ont i nacken.. polarn har ont i ryggen.. så nu återstår det bara att se hur försäkringen går! vi har vittnen som stannade, och gav namn och allt å dom är helt på min sida.. jag ska till polisen och snacka imorgon, känns jävligt surt om jag ska bli drabbad i min bonus eller något liknande.. , smitar jävlar..

Viktigaste är nog att ni får fram reg nummret på bilen,har vittnen fått tag in det då kanske?
Lyckas ni inte med det osv så blir det kanske lång näsa.

hedztrem skrev:
2310343 jaa säger vi, kan vi få hjälp med hojjen? frågar jag, då börjar hon klaga att jag kör om på felsida.. å går mot bilen, vad händer.. dom drar.. å vi hinner inte ta reggnummret, ..

Fattar inte riktigt hur det gick till? Vad då, körde du om på fel sida då eller? :va
Ex: Hon svängde ut framför dig och du...
1. Pallnitade och körde om på yttern?
2. Du pallnitade och körde om på innern?

Hur som helst är det ju obra med bilister som svänger rakt ut men man måste ju vara medveten om att dom tror man är ett moppefucko som kör i 60-70.

Tur att det gick bra för dig och din polare i alla fall. :)

Exakt, jag förstår inte heller vad som hänt, jag tror du är var för högt i varv när du skrev det här inlägget, du får nog förklara mera...

haha.. näe då, jag va inte i för höga varv när jag skrev detta, försökte bara förkorta ner en lång historia till en kort, jamen dom svängde ut från vänster för mig när jag skulle rakt fram, å det såg ut som dom skulle släppa mig fram, men mitt i allt.. gasar den på och då tar hela jäkla husbilen upp hela vägen..

så jag är på väggrenen så långt det går på höger sida..(även innan vi är nära å krocka) och tills jag är cm från att köra in i bilens högra front viker jag ner i diket.. å när jag ska upp, det är då hjulet vrider sig, vi har ju vittnen som sett allt och är helt på våran sida, och att få tag i regg nummret är ju bara å drömma.. hoppas www.tff.se kommer hjälpa mig, annars tappar jag nog lusten för mc, hoppas ni förstod bättre nu

hedztrem skrev:
2314277 ...drömma.. hoppas www.tff.se kommer hjälpa mig, annars tappar jag nog lusten för mc, hoppas ni förstod bättre nu

Antingen är jag trög eller bara autistisk men har fortfarande svårt att se cenariot utspela sig framför mig, men skit samma!

Som jag quotat...hoppas du inte blir så avskräckt att du slutar åka hoj...vore det samma sak på andra områden när det gäller den korkade mänskligheten skulle man väl tagit livet av sig för länge sen eller flytt planeten!!!

Kör hårt...lev mjukt...krama...äh..skit samma...respekt!!!
:banana

viktigast är ju att ni trots allt klarade er. prylar kan man alltid köpa nytt!

hur det funkar på "andra sidan" har jag ingen lust att kolla riktigt än...

hedztrem skrev:
2314277 haha.. näe då, jag va inte i för höga varv när jag skrev detta, försökte bara förkorta ner en lång historia till en kort, jamen dom svängde ut från vänster för mig när jag skulle rakt fram, å det såg ut som dom skulle släppa mig fram, men mitt i allt.. gasar den på och då tar hela jäkla husbilen upp hela vägen..

så jag är på väggrenen så långt det går på höger sida..(även innan vi är nära å krocka) och tills jag är cm från att köra in i bilens högra front viker jag ner i diket.. å när jag ska upp, det är då hjulet vrider sig, vi har ju vittnen som sett allt och är helt på våran sida, och att få tag i regg nummret är ju bara å drömma.. hoppas www.tff.se kommer hjälpa mig, annars tappar jag nog lusten för mc, hoppas ni förstod bättre nu

Aha nu fatta jag, verkar vara solklart fel av den andre föraren! Lycka till :tummenupp

tokmaa skrev:
2314301 Antingen är jag trög eller bara autistisk men har fortfarande svårt att se cenariot utspela sig framför mig, men skit samma!
Varför är det så svårt? Han kör rakt fram och en husbil svänger från vänster sida ut framför honom och blockerar vägen. Han försöker undvika den genom att köra i vägrenen.

EDIT: har bifogat en grymt snygg bild som förklarar allt. :D

Bifogat

• vurp.jpg
    vurp.jpg
    8 KB · Visningar: 51
Last edited:
Råkade ut för prick samma sak förra hösten.
Bil på vä sida börjar sakta svänga ut, ser mej och bromsar in (tror jag), bil tar fart och fullföljer svängen.
Det var god sikt, jag släppte av farten så fort jag såg korsningen (på gott avstånd alltså), det var bara cm innan jag åkte ut i spenaten.

Gubben i bilen såg ut som en fiollåda när jag förskräckt kikade in genom passagerarrutan :)

Var det så här det gick till?

Anderzzon skrev:
2314323 Aha nu fatta jag, verkar vara solklart fel av den andre föraren! Lycka till :tummenupp

Är det ett sånt här moppesyndrom eller? Dom tror man kommer i 60 på 70 väg och så väntar dom och väntar och väntar men när man är tillräckligt långt fram så upptäcker dom efter att dom fimpat kopplingen att det var en sporthoj i runda "75" på 70 väg? I såna fall är det mordförsök= kriminell gärning. Och bör därför dra in körtkortet och landsförvisa tomtarna. :tomten

tokmaa skrev:
2314344 Är det ett sånt här moppesyndrom eller? Dom tror man kommer i 60 på 70 väg och så väntar dom och väntar och väntar men när man är tillräckligt långt fram så upptäcker dom efter att dom fimpat kopplingen att det var en sporthoj i runda "75" på 70 väg? I såna fall är det mordförsök= kriminell gärning. Och bör därför dra in körtkortet och landsförvisa tomtarna. :tomten

Exakt du har nu stenkoll på vad som hände :tummenupp

Anderzzon skrev:
2314355 Exakt du har nu stenkoll på vad som hände :tummenupp

Du ser...även ett självutnämnd geni kan ha en trög start...jämnför mig gärna med en gammal bolinder...svårt att komma igång men sen blir det åka av!!!

Skönt att ni klarade er det är det viktigaste.
I med att du har vittne blir det nog inga problem med försäkringen.
Vad med om samma sak förra året men ingen såg när han körde på mig,bara när han smet :huvet
Då sa dom att hade jag haft vittne på när han körde på mig hade det inte kostat mig något.Nu fick jag betala självrisken,,surt som fan.
Hoppas allt löser sig bra.

Sluta inte köra för detta bara :tummenupp

Jaja, nu är det solklart det som hände, och med andra ord inte ditt fel! om försäkringsbolaget klagar så kan du be dem dra.

Jag krockade med bilen för några år sen, det var en nerknarkad kille utan körkort som backade in i mig i hans flickväns icke försäkrade bil... Trodde det var kört, men tff betalade hela kalaset.

bra att alla förstod nu iaf, fina teckningar, haha.. åå det är så drygt att min halvförsäkring inte täcker dom där skadorna, så först måste jag vänta på polis papprerna kommer till försäkringsbolaget som senare skickar till tff och då måste dom godkänna ärendet innan jag ens får beställa nya delar

hedztrem skrev:
2316442 bra att alla förstod nu iaf, fina teckningar, haha.. åå det är så drygt att min halvförsäkring inte täcker dom där skadorna, så först måste jag vänta på polis papprerna kommer till försäkringsbolaget som senare skickar till tff och då måste dom godkänna ärendet innan jag ens får beställa nya delar

Om inte... Dags att Fighta den då? :) :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...