Min första lektion

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Hej.

Har idag avverkat min första lektion på Örnedalstrafikskola i Norrköping.
Nu börjar man äntligen känna att kortet närmar sig, även fast uppkörningen är två månader bort.
Körningen gick väl ganska ok idag, svårare än man tror att hålla balansen när det går sakta har jag kommit fram till. Så nu ska jag nöta den där konbanan ett tag framöver.

Någon som har några mer tips inför uppkörningen?

Finns det inte en tråd som heter "körkort 2007" ?
Fanns en förra året iaf.

Tänk bara på att det är en sjuhelvetes massa pulver du har mellan benen å det e så lätt att göra en ödesdiger missbedömning när man som du och jag är orutinerade förare. (har du säkert fått höra 24384792 ggr redan, men en gång till skadar inte, hatar verkligen att läsa om omkomna motorcyklister...)

Hej.

Nu börjar man äntligen känna att kortet närmar sig, även fast uppkörningen är två månader bort.
Körningen gick väl ganska ok idag, svårare än man tror att hålla balansen när det går sakta har jag kommit fram till. Så nu ska jag nöta den där konbanan ett tag framöver.
tänker du köra upp med R1;an?? Hur som helst lycka till o kör med stora huvudet så går det fint.

Hej.

Någon som har några mer tips inför uppkörningen?

Viktigast är ju att du försöker koppla av och ta det lugnt, det är väldigt lätt att man stressar upp sig innan man ska köra o då blir det lätt misstag. Det kommer säkert att gå fint! Ett tips till är att du ta en kurs med SMC på bana, det skulle jag verkligen rekommendera! Men info finns det här om du söker..

tänker du köra upp med R1;an?? Hur som helst lycka till o kör med stora huvudet så går det fint.

Nej, det blir inte att köra upp med R1an. Känns som det är lite lättare med körskolans hoj.

"Peter80 Finns det inte en tråd som heter "körkort 2007" ?
Fanns en förra året iaf."

Jo det gör det väl, men vill ju verka märkvärdig och startade istället en egen:)

"Ett tips till är att du ta en kurs med SMC på bana, det skulle jag verkligen rekommendera! Men info finns det här om du söker.."

Ja jag har funderat på det, känns som en bra grej. Vet inte om man kan köra den innan man tagit kortet, men det kan jag nog söka mig till.

Jag tog mitt kort på Örnerdals i somras :)
Hoppas du slipper öva högfartsbanorna och bromsningar i konstant spöregn... det blir lite halt då :D (Och inte lika kul ;))

Jag tog mitt kort på Örnerdals i somras :)
Hoppas du slipper öva högfartsbanorna och bromsningar i konstant spöregn... det blir lite halt då :D (Och inte lika kul ;))

Ok. Hehe, får hoppas att jag slipper spöregnet. Men för övrigt då, vad tyckte du om Örnedals (jag kör för Håkan)? Tycker det är skönt att dem lägger upp det som man själv vill och inte försöker mjölka för mycket pengar.:)

2881177 Ok. Hehe, får hoppas att jag slipper spöregnet. Men för övrigt då, vad tyckte du om Örnedals (jag kör för Håkan)? Tycker det är skönt att dem lägger upp det som man själv vill och inte försöker mjölka för mycket pengar.:)
Nä jag tyckte de var kanon. Tog mitt B-kort där oxå fast några år tidigare. :)

Hade oxå Håkan, tror det bara är han som kör MC-kurserna. Eller? :va

Lycka till i alla fall :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back